Matematičari – istraživači

Ah, ta matematika to je čudna nauka, ili neka čudna sprava, od koje me boli glava… Da ne bi bilo ovako, mora biti zanimljivo i neobično.

Jedan od časova matematike – Sabiranje dvocifrenog i jednocifrenog broja sa prelazom desetice, realizovali smo na malo drugačiji način. Naime, ne mora se matematika uvek raditi u učionici, na tabli sa kredom ili flomasterom u ruci. Koristim priliku da kad god mogu, učenike izvedem iz okvira učionice, pogotovo zato što imamo velikih mogućnosi za to. Ovog puta zadatke iz matematike radili smo u školskom dvorištu i okolini, a evo i kako.

U okviru nastavnog predmeta Čuvari prirode razgovarali smo o upoznavanju terena i snalaženju u okolini pa su učenici  upoznati sa znacima za snalaženje u prirodi koje koriste izviđači. Upravo ove znake sam iskoristila da učenike dovedem do mesta na kome se nalaze skriveni zadaci.

Jedan je imao crvene, drugi braon znake, o čemu su se dogovorili. Dve različite staze, dva različita mesta do cilja ( papir sa zadacima).

Zadatak je bio da pronađu papir, urade zadatke i vrate se u bazu (školu). U ovom slučaju, ne samo da su razvijali sposobnost snalaženja u prostoru, već i brzinu i takmičarski duh, tačnost i preciznost, a i upamtili su znake za snalaženje u prirodi.

Ko je prvi stigao sa tačno urađenim zadacima dobio je nagradu.
Pored matematike, učili smo i snalaženje u prostoru i upoznali se i upamtili znake za lakše snalaženje u prirodi.

Nasuprot ovome, trudim se i da im upotrebu tableta i mobilnih telefona usmerim za maksimalno iskorišćavanje u procesu nastave i da im ukažem na to da ne služe samo za igranje igrica.

QR kodovi i matematika.

Veoma mi je interesantna upotreba QR kodova u nastavi.
Ovog puta odlučila sam da uradim kodove za nastavnu jedinicu-Oduzimanje dvocifrenih brojeva. Zadaci su bili raspoređeni na više nivoa težine.

Učenici su dobili prvi zadatak zalepljen na klupe. Ostali zadaci bili su raspoređeni po učionici. Svaki od njih napredovao je po sopstvenim mogućnostima,a na kraju su imali vremena da se vrate i provere urađeno.

Povratnu informaciju dobili su na taj način što su, nakon pregledanih zadataka, skenirali kod. U slučaju da su zadaci tačno urađeni skeniranjem koda pojavilo bi se „Bravo! Zaslužio si čistu 5! Ukoliko nisu svi zadaci urađeni tačno pojavilo bi se „Više vežbaj!“

Ovaj način rada učenicima se veoma dopao i pored utvrđivanja oduzimanja naučili smo da mobilni telefoni i tableti, itekako, mogu koristiti u svrhu učenja.

Aplikacija koju smo koristili je „ i-nigma QR, Data Matrix and EAN Barcode Scanner“ i njena prednost je što se može koristiti bez interneta.

Comments are closed.