NAJBOLJI EDUKATORI SRBIJE 2016

Mislite da je Vaš nastavnik najbolji, najkreativniji i najposvećeniji svom poslu?
Pokažite to celoj Srbiji!

Nagrađeni
edukatori

Prijave za Najbolje edukatore

Blog edukatora

#787e7e#3f4747#67cdda#ffffff#ffffff#ffffff

POBEDNICI

Gordana Josimov
Učiteljica razredne nastave u OŠ "Vasa Živković", Pančevo
close
Gordana Josimov
Učiteljica razredne nastave u OŠ "Vasa Živković", Pančevo

Čitav njen profesionalni angažman usmeren je ka želji da bude što bolja učiteljica svakom svom učeniku, pa se stalno usavršava, stiče nova znanja, uvodi inovacije u nastavni proces i prilagođava svoj rad interesovanjima ucenika.

Prioritet u njenom radu sa đacima je da kreira podsticajnu atmosferu u kojoj će se svaki od njih dobro osećati, da iskoreni diskriminaciju, nasilje i nesigurnost. Podstiče ih na lično izražavanje, kreativnost, praktičan rad, druženje i komunikaciju. Smatra da se najbolje nauči kroz aktivnost, praktičan rad, saradnju i interakciju, te tako ne doživljava sebe kao isporučioca znanja već kao nekoga ko će da koordinira i usmerava proces učenja same dece.

Oranizuje razne aktvnosti sa svojim učenicima, trudeći se da oni preuzimaju vodeću ulogu u tome.

Odeljenje kome predaje ima čak i svog kućnog ljubimca, korjaču Joku o kojoj prvaci svakodnevno brinu. Imaju i svoju bašticu, sade cveće i lekovite biljke koje zalivaju i đubre.

Jedna je od prvih nastavnika u Srbiji koja je počela da primenjuje model inkluzivnog obrazovanja. Prepoznata je kao ekpert iz te oblasti pa je bila uključena u radnu grupu za izradu Pravilnika o bližim uslovima za utvrđivanje prava na individualni plan, njegovu primenu i vrednovanje, Ministarstva prosvete. O njenom odeljenju snimljena je emisija na temu inkluzivnog obrazovanja, prva na tu temu u Srbiji. http://rtvpancevo.rs/Vesti/Lokal/dodatna-nastavna-sredstva-za-inkluziju-u-pancevu.html

Jedna je od autorki kampanje „Svi u školu, budućnost za sve“ realizovanog u 100 opština Srbije u partnerstvu Ministarstva prosvete, DILS, Saveza učitelja Srbije, CIP-a, COP-a i Fondacije za otvoreno društvo, a bila je i recenzent za sve primere dobre prakse koji su prezentovani. http://www.cep.edu.rs/media/files/Booklet_Svi%20u%20skolu%20buducnost%20za%20sve.pdf

Grad Pančevo dodelio joj je nagradu Najbolji nastavnk 2009. godine, a uvrštena je i u mapu inovativnih prosvetnih radnika  https://www.thinglink.com/scene/394924268887998465.

Bila je izlagač na Međunarodnoj Konferenciji Udruženja studenata sa hendikepom „Inkluzivno obrazovanje – perspektive u Srbiji i iskustva iz okruženja“, učesnica okruglog stola na temu inkluzivnog obrazovanja na Međunarodnoj konferenciji „Inovacije u obrazovanju“, i mnogim drugim u Austriji, Finskoj, Francuskoj, Sarajevu, Britaniji.  Učiteljica Gordana je i serfikovani međunarodni trener iz oblasti donošenja javnih politika http://www.pancevac-online.rs/arhiva/arhiva/!4035/10zapisi.htm.

Danilo Borovnica
Nastavnik matematike u OŠ "Sveti Sava", Kikinda
close
Danilo Borovnica
Nastavnik matematike u OŠ "Sveti Sava", Kikinda

Njegov moto je “Svako može da da maksimum prema svojim mogućnostima”.

Oni koji ga poznaju kažu da je u svom radu istrajan, motivisan, posvećen, organizovan, elokventan i komunikativan, uvek spreman da pomogne i sarađuje. Među decom razvija drugarstvo, osećaj za dobro i pravednost.

Edukuje učenike da se bave sportom jer to doprinosi njihovom psihičkom i fizičkom razvoju i povezano je sa njihovim intelektualnim razvojem.

Deca vole neke novine koje je uveo u nastavu kao što je provera znanja pomoću kartica (Plickers), rad na elektronskim platformama eZbirka i Mathletics, učestvovanje na časovima kao što je izvođenje Erastotenovog eksperimenta i merenje obima Zemlje pomoću sunčeve senke, primena IKT…

Da bi približio matematiku učenicima i motivisao ih za učenje stalno istražuje i primenjuje igranje igara kako onih klasičnih poput  P3 (Pravilno Prosto Pentranje) tako i onih računarskih poput MangaHigh.

Isto tako smatra da je pripovedanje (StoryTelling) jedan od načina da se matematika poveže sa drugim predmetima i uključi učenike. https://stepinmath.wordpress.com/

Sem učestovanja na svim nivoima takmičenja iz matematike, sa kolegama u školi organizuje takmičenja Misliša, Kengur, Svetosavske Mozgalice, Dabar (vezano za informatiku).

Svetosavske Mozgalice su takmičenje koje sa kolegama organizuje od kad je došao u školu u cilju popularizacije matematike među učenicima. Od takmičenja samo za učenike škole to je preraslo u takmičenje na nivou opštine sa preko 200 učesnika, da bi 2014. godine to bilo internacionalno takmičenje gde su bili takmičari i učenici iz Žombolja i Temišvara. Zahavljujući njemu sva takmičenja imaju i svoju elektronsku verziju na platformi Moodle.

Organizovao je takmičenje World Education Games 2015. godine tako da je Škola “Sveti Sava” bila jedna od dve škole iz Srbije koje su učestvovale na ovom takmičenju.https://daniloborovnica.wordpress.com/2015/10/19/world-education-games-2015/

U okviru popularizacije astronomije organizovao učešće na evropskom ESA likovnom konkursu gde je njegova učenica osvojila prvu nagradu https://daniloborovnica.wordpress.com/2015/10/15/esa-nagrada-tijana/

Predsednik je Aktiva nastavnika matematike Kikinda, osnivač i predsednik Udruženja “Obrazovanje Kultura Sport Informatika” Kikinda koje promoviše nauku, obrazovanje, zdrav način života i zaštitu životne sredine, uspešno sarađuje sa mnogim institucijama kao što su Centar za stručno usavršavanje, Kikindski Muzej, Kulturni Centar Kikinde, Centar za promociju nauke Beograd.

Aktivan je član mnogih zajednica nastavnika poput eTwinning, Scientix, ODS i zagovornik celoživotnog učenja.

Dobitnik je druge nagrade Digitalni čas 2 iz 2012. godine.

Za pisanje scenarija za učenje na ODS portalu je nagrađen učestvovanjem na međunarodnoj konferenciji ODS Summer School u Atini 2014. godini. http://www.ods-contests.eu/the-ods-contest/meet-ods-contest-winners/

Učesnik Scientix radionice u Briselu oktobra 2016. godine.

Više o njegovom radu možete videti na daniloborovnica.wordpress.com

 

Vladan Mladenović
Nastavnik fizike u OŠ "Ivan Vušović" u Ražnju, i Aleksinačke gimnazije u Aleksincu
close
Vladan Mladenović
Nastavnik fizike u OŠ "Ivan Vušović" u Ražnju, i Aleksinačke gimnazije u Aleksincu

Timski je igrač i sarađuje kako sa kolegama iz škole, grada, tako i sa kolegama iz čitave Srbije.

Kolege kažu da je motivisan, zainteresovan, voli svoj posao i pristupa mu vrlo odgovorno. Učenici ga smatraju strpljivim i doslednim. Ume da ih motiviše na rad, razume njihove probleme i spreman je da im pomogne.
Predstavnik je Društva fizičara Srbije u Nacionalnom prosvetnom savetu.

Autor je i realizator mnogobrojnih seminara, predavanja, tribina, konferencija, veb konferencija i onlajn seminara. Saradnik je Regionalnih centara za usavršavanje nastavnika Niš, Kragujevac, Novi Pazar i Čačak.

Piše i objavljuje radove u Nastavi fizike, Pedagoškoj praksi i Obrazovnoj tehnologiji. Njegovi radovi se nalaze i u Bazi znanja Kreativne škole, Digitalni čas.

Saradnik je Phet Colorado – preveo je i adaptirao na srpski jezik simulacije i sajt phet.colorado.edu/sr

Član je Mudl mreže Srbije i autor više radova na Moodle Moot konferencijama o primeni Moodle sistema.
Radio je na obuci nastavnika za primenu inkvajeri metoda u nastavi u okviru projekta Fibonači i projekta “Ruka u testu”.

Saradnik je projekta Open Discovery Space-. Član je nacionalne grupe za primenu IKT u nastavi u okviru EU projekta OMK.

Sarađuje sa ZVKOV-om i ZUOV-om kao stručni spoljni saradnik a učestvovao je i u EU March in March (Making science Real in Schools) https://sciencemarch.eu/index.php/sr gde je osvojio prvu nagradu za prezentaciju primera dobre prakse, Kamp fizike.

Dobitnik je priznanja Ugledni nastavnik Microsoft Serbia za 2015.

https://drive.google.com/open?id=0B1sVuSyGyCr1alhUTGROcFJELUU

https://drive.google.com/open?id=0B1sVuSyGyCr1TlJtdTVMOEdGamc

Osnivač mnogobrojnih FB grupa kojima pomaže učenicima u nastavi.

Jedan je od administratora FB strane “Društvo fizičara Srbije”, koosnivač i administrator grupe “Fizičari” https://www.facebook.com/groups/207852489286704

Koosnivač i administrator grupe “Društvo fizičara Omega Niš” https://www.facebook.com/OmegaFizikaNis?ref=hl, administrator stranice Open Discovery Space https://www.facebook.com/SrbijaODS?ref=hl kao i grupe Aleksinačke gimnazije https://www.facebook.com/alexgim.rs?ref=hl.

 

Tatjana Kovačev
Učiteljica razredne nastave u OŠ "Bora Stanković", Karavukovo, Odžaci
close
Tatjana Kovačev
Učiteljica razredne nastave u OŠ "Bora Stanković", Karavukovo, Odžaci

Učiteljica Tatjana već 26 godina radi u OŠ u Karavukovu. Kažu da je brižna, strpljiva, pažljiva i empatična u radu sa decom, asertivna i tolerantna prema kolegama, izuzetno profesionalna i organizovana, inovativna i kreativna, vredna i posvećena učenicima. Ohrabruje ih i trudi se da iz svakog izvuče maksimum. Učiteljica Tatjana je demokratski tip predavača. Učenici imaju prava da pitaju, komentarišu, upućuju kritike i samokritike, dokle god to ne izlazi iz okvira tolerancije. Specifičnost u njenom radu je što svaku nastavnu jedinicu pretvori u istraživački rad.

Koristi razne metode u nastavi, a jedna od njih je i NTC sistem učenja. Primenjuje inovacije u nastavi koristeći savremena sredstva, multimedijalne prezentacije, elektronsko učenje preko Edmondo društvene mreže. Ambiciozna je i svoju ambicioznost prenosi na učenike. Veoma je kreativna i podstiče decu da učestvuju u vannastavnim aktivnostima i na raznim konkursima.

Autor je avanturističko –enigmatskog romana za decu „Igrica lavirint“ (http://igricalavirint.kovacev.net/), autor radne sveske za prvi razred „Čitalica-pisalica“, koja omogućava individualni pristup obradi slova i savladavanja tehnika čitanja i pisanja pri čemu se uvažavaju razlike i prati stepen napredovanja. Tekstovi i instrukcije u ovoj radnoj svesci su su napisani na tri nivoa težine. Autor je i smotre stvaralaštva učenika osnovnih škola „Pod istim nebom našeg doma“ koja se nalazi u kalendaru takmičenja i smotri Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja http://www.mpn.gov.rs/prosveta/osnovno-obrazovanje-i-vaspitanje/

Ovo su samo neki od primera njenih časova https://tatjanakovacev.wordpress.com/2014/06/10/размисли-одгонетни-пронађи/

Narodna tradicija-useljenje u novu kuću https://tatjanakovacev.wordpress.com/2016/03/03/усељење-у-нову-кућу/

Narodna tradicija – slavski kolač https://tatjanakovacev.wordpress.com/2014/11/18/славски-колач/

Organizuje i mnogobrojne vannastavne aktivnosti u školi. Autor je dramskih tekstova i lutkarskih predstava https://tatjanakovacev.wordpress.com/, a njeni tekstovi dva puta su nagrađivani na Međunarodnom lutkarskom festivalu FLUOŠ u Novom Sadu. O njenom radu možete pročitati i na http://podistimnebomnasegdoma.weebly.com/

Dobitnica je nagrada na smotri lutkarstva u Veterniku, nagrade na FLUOŠ-u u Somboru, dobila je nagradu i za lutkarsku predstavu “Veliko srce” sa gestovnim tumačem. https://tatjanakovacev.wordpress.com/2012/08/22/11/

Učesnik je konferencije “International scientific conference, Knowledge – capital of future” sa radom “Platforma Edmondo u obrazovnom trouglu nastavnik, učenik, roditelj” u Grčkoj 2005. http://www.ikm.mk/sesta-konferencija.html

Nagrađena je i za najbolji tekst u kategoriji monodrama za decu “Pavle janković Šole”, koju organizuju RTV i Zmajeve dečje igre http://www.rtv.rs/sr_lat/vojvodina/novi-sad/soletova-nagrada-nataliji-trnavac-i-tatjani-kovacev_727322.html, a ista je proglašena najboljom monodramom na festivalu monodrame 2016. http://rtv.rs/sr_lat/zivot/kultura/dodeljene-nagrade-festivala-monodrame-za-decu_780276.html

 

Tanja Vrečko
Učiteljica razredne nastave u OŠ "Mladost", Beograd
close
Tanja Vrečko
Učiteljica razredne nastave u OŠ "Mladost", Beograd

Za učiteljicu Tanju roditelji njenih đaka kažu da je vredna, radna, energična, odgovorna, posvećena, brza, kreativna, neumorna, uvek ispred vremena, da ni jedan čas nije nalik drugom. Tačna je, precizna, jasna, direktna, poštuje i ceni tuđe mišljenje, a jasno stavlja do znanja kada neko greši i nije sujetna.

Njen radi karakteriše savremeni pristup nastavi što podrazumeva interdisciplinarni način rada, rad u timovima, organizaciju projekata, povezivanje situacija iz svakodnevnog života sa onim što je naučeno.

Njen moto je “Nađi način, a ne izgovor” i “Slogom do uspeha”.

Ličnim primerom uči decu da budu vredna, radna, posvećena, poštena, i da uvek daju sve od sebe.

Ono što je specifično jeste da ako se recimo obrađuju zanimanja, delatnosti ljudi, ona će dovesti na čas nekog od roditelja za čije zanimanje misli da je deci vrlo interesantno, osmisliće čas na kom će deca mnogo  naučiti, a sve to kroz zabavu.

Njeni đaci učestvuju u manifestacijama “Čitalačka značka”, “Čitam, pa šta”, pišu pesme, priče, drame…

Rado organizuje i dodatne i dopunske časove.

Svoje đake je obučila da sami prave prezentacije, plan časa, i održe samostalno časove iz prirode i društva, srpskog jezika, likovnog i matematike, i da na taj način budu mali preduzetnici.

Napravila je sajt http://www.basjelepobitidete.com/  na kome se mogu pronaći sve njene aktivnosti kao i aktivnosti njenih učenika.

Za nju kažu da njen posao nije samo posao, već njen poziv, i da uvek radi sa 200% svojih snaga i kapaciteta.

Mnogo je uspeha i nagrada koje su postigli njeni učenici http://www.basjelepobitidete.com/ucestvovali-i-osvojili

Ono što ona smatra jako važnim jeste da pomogne da svako dete bude bolje svaki dan od samog sebe juče, da pokaže u čemu je dobro i da do maksimuma razvije sve svoje potencijale. Uči ih tome da je na kraju dana važno kakav si čovek.

Kada joj je mali fond časova koje ima, izmisliće “Čas sreće”.

Uči ih metodama “Šest šešira za razmišljanje” i na taj način podstiče sposobnost za prilaženje problemu iz različitih uglova.

https://www.skolskiportal.rs/clanci/442-problem-ili-izazov-vazna-je-boja-sesira

O interdisciplinarnom pristupu govori i projekat “Kustosi detektivi u akciji” koji je pohvaljen na konkursu “Primeri dobre prakse” DUB-a, kao i prezentovan na ovogodišnjem Saboru učitelja Srbije. http://fliphtml5.com/pavm/xnkg

 

Aleksandar Stevanović
Nastavnik filozofije u "Tehnoart Beograd", školi za mašinstvo i umetničke zanate, Beograd
close
Aleksandar Stevanović
Nastavnik filozofije u "Tehnoart Beograd", školi za mašinstvo i umetničke zanate, Beograd

Njegov pristup nastavi i učenicima je iskren i integrativan, prilagođen potrebama učenika i okrenut važnim životnim pitanjima i problemima. Trudi se da ih učenici zaista razumeju, da se sa problemima suočavaju na filosofski način, ali da pre svega sebi i ljudima oko sebe pristupaju ljubavlju.

Njegove metode su otvorene, iznenađujuće, osvežavajuće, maštovite i inovativne. Njegovi časovi podsećaju na Aristotelove šetnje po atinskom Likeju ili Sokratovo porađanje istine u razgovoru sa mladim sagovornicima.

U svom radu koristi interaktivne Power Point prezentacije sa elementima stripa, igre asocijacija, kvizove, kao i virtuelne i kartične igre, pričanje priča i bajki i FRP. Učestvovao je i u stvaranju nekoliko interdisciplinarnih nastavnih jedinica “Putovanje ka smislu”, “Pojam ljubavi u Renesansi”, “Izbori u Velizarionu” i dr. U okviru tog pristupa on razvija i izuzetnu strpljivost i pažnju u neposrednom saobraćanju sa učenicima. Kaže da je ključ njegovog rada u tome, što pokušava da ih razume.

Tako je, u pokušaju da svojim učenicima približi razumevanje smisla, napisao i režirao predstavu “Sofija” koju je, uz njihovu, i pomoć svojih kolega, sa pratećim razgovorom izvodio na scenama Pete beogradske gimnazije i UK “Vuk Karadžić”. U toku svoje karijere, izveo je i niz smelih poduhvata: arheološko iskopavanje prvog stuba Beogradskog akvadukta u susedstvu škole, stvorio je hor zvučnih i bezvučnih suglasnika “Dinge tačke”, osnovao “Tajno društvo Kataloga” i mnogo drugog, izmedju ostalog i šaljivu monodramsku improvizaciju “Platonov život i priključenija” i neformalnu filosofsku sekciju „Filosofska čajanka“.

U svom radu uživao je snažnu podršku kreativnih koleginica i kolega i rukovodstva svoje škole i ostvario saradnju sa velikim brojem institucija, kao što su Srpsko filozofsko društvo, Dečiji kulturni centar, Radio Beograd i dr. Sa svojim učenicima učestvovao je na više konkursa i takmičenja. Bio je ocenjivač radova na Republičkom takmičenju iz filozofije 2016.g.

U njegovoj školi 2014.g. otkrivena je, u čast Dana filosofije bista „Filosof“, rad učenika škole, koja pomalo podseća na njega.

Radi bolje komunikacije sa učenicima pokrenuo je blog https://filosoftehnoart.wordpress.com/

i fejzbuk stranicu

https://www.facebook.com/munrutestemone

Ima zvanje doktora filosofije.

 

Mladen Jovanović
Nastavnik računarstva i informatike u OŠ "Miroslav Antić", Niš
close
Mladen Jovanović
Nastavnik računarstva i informatike u OŠ "Miroslav Antić", Niš

Njegovi ugledni časovi, “Vulkani kroz istoriju” i čas koji je bio kombinacija fizike, hemije i informatike, prikazivani su kao primeri dobre prakse u Regionalnom centru za stručno usavršavanje zaposlenih u obrazovanju.

Ličnost je koju odlikuje nesebičan i uporan rad, kako sa učenicima tako i sa kolegama. Učenicima se obraća sa uvažavanjem i poštovanjem, često se stavlja u ulogu “roditelja i najboljeg druga” a opet, podstiče ih da ispoljavaju entuzijazam u radu. Član je Udruženja profesora informatike Srbije, dugogodišnji predsednik upravnog odbora i podpredsenik udruženja.

Decembra meseca dobio je jedno od najprestižnijih priznanja za prosvetne radnike “Diskobolos 2015” na kome je proglašen za jednog od najboljih nastavnika informatike u Republici Srbiji.

http://www.gradjanin.rs/nagrada-diskobolos-niskom-profesoru-mladenu-jovanovicu/

Učesnik je i organizator nekoliko konferencija od kojih se ističu  “Konferecija o primeni slobodnog softvera u obrazovanju” i Internacionalni ECDL forum u Budimpešti.

Jedanje od organizatora “Sajma profesionalne orijentacije” gde sve zainteresovane srednje škole mogu bliže učenicima i njihovim roditeljima da predstave sebe i svoj rad.

Koautor je i realizator seminara “Informatičke mrvice” i seminara “Planiranje prevencije i efektivno/efikasno reagovanje na nasilje u obrazovno-vaspitnim i vaspitno-obrazovnim ustanovama” koji predstavlja oblik stručnog usavršavanja nastavnika i stručnih saradnika  u osnovnim i srednjim školama.  Realizator je seminara  “Primena slobodnog softvera u nastavi”, seminara “Načini zaštite mladih od opasnosti i zlostavljanja na internetu”. Takođe, autor je i realizator brojnih tribina kao što su: “Portfolijo prosvetnih radnika- dan posle”, zatim „Uloga škole u prevenciji i zlostavljanju digitalnog nasilja“, tribine na Aleksinačkom Rudniku u prostorijama osnovne škole „Jovan Jovanović Zmaj“ koja je održana pod temom: „Primena slobodnog softvera u inkluzivnom obrazovanju“.

Na osnovu javnog poziva za podnošenje predloga programa za javni konkurs za dodelu sredstava za programe u oblasti razvoja informacionog društva 2014. godine, koji raspisuje Ministarstvo spoljne i unutrašnje trgovine it elekomunikacija, programu „Kompetentan e- nastavnik“ čiji je nastavnik Mladen realizator, dodeljena su sredstva i tako je ušao u program od nacionalnog interesa za našu zemlju.

Mladen Jovanović je autor ili koautor više od deset stručnih radova objavljenih u časopisima i zbornicima radova.

 

Marijana Kolarić
Učiteljica razredne nastave u OŠ "Petefi brigada" u Kuli
close
Marijana Kolarić
Učiteljica razredne nastave u OŠ "Petefi brigada" u Kuli

Učiteljica Marijana radi u OŠ “Petefi brigada” u Kuli.Primenjuje inovativne metode učenja i kreativni rad sa decom.Roditelji njene decu kažu da je savesna, profesionalna i kreativna, da ima prijateljski odnos kako sa decom tako i sa roditeljima i kolegama sa kojima radi.

U radu sa decom veoma vodi računa o njihovim interesovanjima i sposobnostima, pruža im podršku u radu, pomoć da iskažu svoje mišljenje. Utiče na njih da budu napredni, da razvijaju svoj talenat, znanje i sposobnosti, podstiče ih na istraživanje, logičko razmišljanje i razvijanje kreativnosti u likovnom, muzičkom i usmenom i pismenom izražavanju.Posebnu pažnju posvećuje radu i napredovanju dece sa teškoćama u učenju od samog početka uvođenja inkluzije u nastavi. Neguje individualizovani pristup u nastavi.

Koristi inovativne i savremene metode i tehnike nastavnog rada, neguje praktični rad, grupni oblik sedenja što stvara pozitivnu atmosferu i aktivan saradnički rad učenika. Primenjuje kompleksni metod i NTC sistem učenja,ERR tehnike, kojim podstiče razvoj kreativnosti i funkcionalnog razmišljanja kod svojih učenika. U kompleksnom metodu koristila je autorsku slovaricu jer je njena posebna ljubav da izrađuje i stvara svoja didaktička i nastavna sredstva koja koristi u radu sa decom. Veliku pažnju posvećuje i izgledu učionice u kojoj je formirala kreativni kutak za različite aktivnosti što motivaciono utiče na bolji uspeh u učenju i odražavanje pozitivne discipline u odeljenju. Sa velikim entuzijazmom podstiče decu na vannastavne aktivnosti i zajedno sa njima i u saradnji sa roditeljima postiže velike uspehe.

Svake godine za vreme letnjeg raspusta, učiteljica Marijana po mesec dana vežba sa decom i priprema ih za državno takmičenje Dobrovoljnog vatrogasnog društva. Zajedno su u vatrogasnim disciplinama i teoriji osvojili Državno zlato 2014. i ove 2016. godine.

Organizuje mnogobrojne kreativne radionice iz likovnog, naučnog i dramskog stvaralaštva učenika, koje su objavljene više godina kao primeri dobre prakse na Saboru učitelja Republike Srbije, u Prosvetnom pregledu i u bazi radova ZUOV-a. Takođe je i dugogodišnji saradnik Izdavačke kuće Klett kao autor nastavnih priprema, kao evaluator i recenzent. Saradnik sam udruženja MNRO za pomoć nedovoljno razvijenim osobama opštine Kula, Crvenog krsta Kula sa kojima ogranizujem humanitarne akcije i predavanja.

Od osnivanja Društva učitelja opštine Kula, učiteljica Marijana je član, a od marta 2016.godine predsednik je Društva učitelja, autor i urednik sajta.

Ponosi se svojim profesionalnim uspesima i želi da se usavršava i napreduje u nastavnom procesu i da nadograđuje svoju profesionalnu karijeru.

https://drustvouciteljaopstinekuladuok.wordpress.com/

https://majinkreativnikutak.wordpress.com/

 

Nada Stojičević
Nastavnica elektro grupe predmeta, Elektrotehnička škola "Nikola Tesla", Pančevo
close
Nada Stojičević
Nastavnica elektro grupe predmeta, Elektrotehnička škola "Nikola Tesla", Pančevo

Vredna i kooperativna, entuzijasta i spremna da pomogne. Ima izuzetne ideje koje doprinose promociji nauke. Nada je nastavnik kod koga se nastava i vaspitanje prepliću.

Zbog nedostatka udžbenika za predmete koje predaje krenula je da koristi Moodle kako bi lakše organizovala nastavu, kao i Edmodo, Trinket, Nearpod i mnoge druge alate.

Kroz inovativne metode aktivira sve učeničke potencijale. Sa njima igra i programira igre, robote, uči sa njima o dronovima, astronomiji, ekologiji. Sa učenicima je realizovala mini projekte “Sve što znam daću tebi”, “Kako da oživite priču”. Autor je  eTwining projekata “Vizualizacija znanja” (nacionalna oznaka kvaliteta i za učenike) i “We are the future” .

Organizuje godinama Online nedelju u svojoj školi u okviru koje se redovno održavaju radionice za sve učenike trećeg razreda u vezi bezbednosti na internetu, ali vrlo često sarađuje i sa osetiljivim društvenim grupama.

Učenici učestvuju i u najrazličitijim radionicama u okviru nedelje programiranja, nedelje robotike, STEM nedelje.

Njeni učenici su veoma uspešni na različitim takmičenjima iz oblasti multimedije, robotike i programiranja a vrlo često je i sama takmičar. Dve godine za redom kao pobednik na Geothink  i Go-Lab  takmičenjima učesnik je letnje škole u Atini sa svojim primerima dobre prakse. Bila je angažovana i oko postavljanja resursa na srpskom jeziku u okviru Go-Lab projekta i organizovala Go-Lab radionice za nastavnike pančevačkih škola koje je održala prof. Rosa Doran. Aktivna je u Scientix zajednici i zahvaljujući njoj 20 nastavnika iz Srbije imalo je priliku da poseti Učionicu budućnosti u Briselu u okviru radionica.

Sa ciljem da što veći broj nastavnika iz Srbije aktivno uključi u evropske projekte, održala je niz predavanja u okviru kojih ih upoznaje sa mogućnostima koje su im dostupne. Aktivno razmenjuje iskustva sa nastavnicima širom Evrope: Zagreba, Glazgova, Brisela, Rejkjavika, Barselone, Struge, Oršove.

Autor je sajta Skraćenice, sajta za obrazovni profil multimedija , administrator je školskog sajta www.etsntesla.edu.rs kao i sajta Scientix Srbija.

Jedan je od 20 nastavnika koje je Microsoft 2013-2014. odabrao za program “Ugledni nastavnik Srbije”.

 

Dragana Milićević
Nastavnica fizike u Gimnaziji Kruševac
close
Dragana Milićević
Nastavnica fizike u Gimnaziji Kruševac

Dragana s ljubavlju i entuzijazmom prenosi znanja iz fizike i povezanih predmeta, energetike i zaštite životne sredine. Učenici Gimnazije čiji je mentor, doneli su brojne nagrade na državnim i međunarodnim takmičenjima iz fizike i smotrama naučno-istraživačkih radova (38. Međunarodna olimpijada iz fizike IPHO 2007 u Iranu, Druga balkanijada iz ekologije 2009. u Grčkoj), učešće na Konferenciji o klimatskim promenama 2010. u Danskoj http://www.astronomija.org.rs/sunev-sistem-74117/planete-43591/zemlja-90410/klima/2606-klimatske-promene-comfu-2010-kopenhagen, Festivalima nauke u Srbiji, Rumuniji i Sloveniji.

Inicijator je i organizator brojnih vanškolskih aktivnosti

http://www.kragujevac.rs/Grad_Kragujevac_RSS-43-1-2839, osnivač ekološke sekcije “EcoYouth”u Gimnaziji, koordinator ekološkog obrazovanja grada Kruševca.

Autor je  i  mentor Eko-kampa u Idvoru http://rtvpancevo.rs/92.1-Info/Lokal/kamp-za-najbolje-uenike-qidvor-2011q.html.

Autor, koordinator i realizator je velikog broja projekata vezanih za unapređenje nastave i rada sa učenicima, kao i seminara  i konferencija  (u Gimnaziji festival „DANI EUREKE“, EKO KONFERENCIJA 2005,  EKO-FIZIKA, Republički seminari  o nastavi fizike, „Obrazovanje za opstanak“, „Od ideje do inovacije za darovite učenike“ i drugi). Inicijator  je međunarodne saradnje Gimnazije  sa Gimnazijom Celje-Center  (Slovenija)-EU projekat “Youth in Action” http://www.gcc.si/projektno-delo/mednarodni- projekti/mladinaokolje/

Od 2010-2013.  Regionalni koordinator i trener  za primenu IBSME metoda  (INQUIRY- BASED SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION), u okviru projekta Science in Society-FP7 http://www.fibonacci-project.eu/

Dobitnik je  nagrada i priznanja: Zlatna medalja Tesla-Pupin za izuzetne rezultate u društvenom i naučno-istraživačkom radu i za poseban doprinos razvoju primenjene nauke-pronalazaštvu

https://www.youtube.com/watch?v=5tzDufz9vys, priznanje”Zlatni list“  http://www.ekologija.rs/urucena-priznanja-zeleni-i-crni-list-za-2014

„ Kreativna škola“ ZUOV-a za 2003-04. objavljen rad AKUSTIKA u bazi znanja  http://www.kreativnaskola.rs/BazaZnanja/BazaZnanjaZaSrednjeSkole.aspx

Ne štedeći energiju svojim kolegama daje primer kakav odnos treba imati prema poslu i potvrdu da zanimanje profesora otvara neslućene mogućnosti onima kojisu posvećeni učenju i mladima. Ima  originalan i kreativni pristup radu,   veliku radnu i pozitivnu energiju, ambiciozna i pouzdana, komunikativne sposobnosti, odlučnost i upornost, dokazane sposobnosti vođe tima.

 

 

 

 

 

 

Aleksandra Sekulić
Nastavnica srpskog jezika, Ekonomsko-trgovinska škola, Kula
close
Aleksandra Sekulić
Nastavnica srpskog jezika, Ekonomsko-trgovinska škola, Kula

Nastavu unapređuje koristeći nove tehnologije, drži časove u biblioteci, organizuje  ambijentalnu nastavu. Kreator je i glavni urednik bloga za učenike i nastavnike “Reč po reč učionica” ali i drugih edukativnih blogova kao što su “Lektira je u modi”, zatim blogove učenika “Ne tvrdiči”, “Šekspir u nama” , “Vilijam Šekspir”. Sa učenicima pravi bazu znanja Aleksandrija. Koristi IKT za saradnju i pravljenje prezentacija, e-novina, blogova, fotopriča…

Trudi se da svoju nastavu diferencira i individualizuje, kroz grupni rad, rad u paru, kroz radionice i nastavne projekte. Uči svoje đake kritičkom mišljenju.

Uvek je dostupna i za potrebe dodatnog i dopunskog rada. Sa đacima organizuje predstave, obeležavaju jubileje, prave đačke filmiće, razvijaju kreativnost, digitalne kompetencije, komunikativnost, uče se rešavanju problema, sardnji, odgovornosti.

Vodi recitatorsku sekciju i priprema učenike za takmičenja iz jezika, te postižu zapažene rezultate na svim nivoima.Takođe sa učenicima podržava različite humanitarne akcije i akcije Crvetnog krsta Kula. Sarađuje sa Kulturno-prosvetnom zajednicom Kula. Poslednje dve godine, učestvuje i u realizaciji akcije “Ćirilica piše srcem” u Somboru, a njeni učenici osvajaju nagrade na konkursu “Najlepša ćirilička sveska”.

Izuzetna volja i želja za stalnim usavršavanjem i napredovanjem donosi promene u njenom radu na časovima. Vrlo često organizuje ogledne časove na kojima primenjuje nova saznanja i deli ih sa kolegama, sarađuje sa njima i realizuje zajedničke javne i ugledne časove.

Kao nastavnik volonter, boravila je sa 40 učenika iz Srbije u dečijem selu Pestaloci u Trogenu u Švajcarskoj, gde je učestvovala na različitim radionicama u programu razmene učenika iz Srbije i Švajcarske, a u svojoj školi, u projektu razmene učenika “Partnerstvo na delu”, bila je realizator radionica. Učesnik je seminara o Holokaustu u “Jad Vašemu” u Jerusalimu, 2016.

Dobitnik je nekoliko nagrada: prvu nagradu na konkursu “Saznali na seminaru primenili u praksi” 2012. za rad “Glembajevi su (opet) među nama”, a rad se nalazi u bazi radova ZUOV , nagradu za ogledni čas “Godo dolazi” na konkursu Centra za stručno usavršavanje Kikinda, školske 2014/15. Učestvovala je u Microsoft-ovoj radionici “Ugledni nastavnik” 2013, ušla je u grupu 20 uglednih nastavnika Srbije. Dobitnik je pokrajinskog priznanja “Dr Đorđe Natošević” za 2016. Pored toga učesnik je različitih međunarodnih konferencija o inkluziji, drami u nastavi i novim tehnologijama.

Katarina Veljković
Nastavnica računarstva i informatike, u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji
close
Katarina Veljković
Nastavnica računarstva i informatike, u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji

Katarinin osnovni cilj kao nastavnika je da inspiriše i motiviše učenike za doživotno učenje, da ih podstiče na kreativnost i na to da postanu glavni pokretači promena u svojoj okolini. Poštuje različitost i slobodu mišljenja. Za nju kažu da je uvek “korak ispred”.

Koristi metode učenja kroz igru, formalne, ali i neformalne metode, vršnjačko učenje i projektnu nastavu, kako bi u što većoj meri podstakla saradnju među učenicima, samostalnost i kritičko mišljenje.

Prilagodila je nastavu programiranja tako što je uvela robota u nastavu, jer smatra da robotika kod učenika razvija širok spektar veština za 21. vek.

Njen rad o primeni Lego robota prepoznat je kao inovativan i njime je osvojila prvu nagradu za sadržaj na evropskom takmičenju “Microsoft European Innovative TeacherForum” 2007. godine koji je održan u Parizu. http://dailyedventures.com/index.php/2012/02/27/using-robots-to-build-creativity-serbia/

Tim učenika njene škole je bio jedini tim iz unutrašnjosti Srbije koji je učestvovao u First Lego League takmičenju http://legogym2001.wix.com/legogym.

Jedna je od osnivača interdisciplinarnog časa na temu “Filozofija Renea Dekarta” za koji je dobila prvu nagradu na konkursu “Kreativna škola” 2008. http://www.kreativnaskola.rs/BazaZnanja/BazaZnanjaZaSrednjeSkole.aspx

Jedna od prvih koja je u Srbiji koristila virtuelni svet u radu sa učenicima. http://www.kreativnaskola.rs/BazaZnanja/BazaZnanjaZaSrednjeSkole.aspx, a rad je nagrađen prvom nagradom na takmičenju “Let’s move teaching process to the limelight!” u organizaciji Open Discovery Space. http://www.ods-contests.eu/the-ods-contest/meet-ods-contest-winners/.

Autor je bloga https://skolazasvakog.wordpress.com/ na kome predstavlja svoje projekte i različita iskustva obrazovnog karaktera.

ComTrade ju je prepoznao kao dobrog edukatora i u saradnji sa njima razvija mobilnu platformu za učenje, https://skolazasvakog.wordpress.com/2016/04/01/

Pred organizovanje republičkog takmičenja 2014. godine, organizovala je Hakaton u saradnji sa kompanijom ComTrade. http://www.youtube.com/watch?v=c1h5vACfWws&feature=share

Član je nacionalne radne grupe za digitalno i online učenje u okviru “Otvorenog metoda koordinacije u obrazovanju” na nivou Evropske unije.

Jedan je od realizatora IKT obuke za nastavnike koja je sprovedena u okviru evropskog projekta IPA 011.

 

Marinko Petković
Nastavnik fizike i hemije, Škola za osnovno i srednje obrazovanje "Milan Petrović", Novi Sad
close
Marinko Petković
Nastavnik fizike i hemije, Škola za osnovno i srednje obrazovanje "Milan Petrović", Novi Sad

Nastavnik Marinko već 15 godina radi isključivo sa decom sa smetnjama u razvoju.

Akreditiovan je kao CIE (Cambridge International Examiner) ispitivač na Kembridž programima za predmet Science, na nivou KS3 i KS4. Govori engleski i nemački jezik, trenutno pohađa kurseve rumunskog jezika. U nastavi koristi gestovni govor i Brajevu azbuku. Koristi i mogućnosti IKT-a i asistivnu tehnologiju, posebno u slučajevima otežane komunikacije sa učenicima. Prevodi tekstove iz časopisa „Science in School“.

Njegov moto je «Nauka za sve»!

Kolege kažu da ga odlikuju spremnost na celoživotno učenje, inovativnost, kreativnost, posvećenost, požrtvovanost, organizovnost i skromnost. Spremnost na stalno učenje ogleda se i kroz to što je posle završenih osnovnih studija fizike i hemije upotpunio svoje znanje iz oblasti defektologije na Defektološkom fakultetu u Beogradu, kako bi bolje razumeo probleme svojih učenika te da im pomogne prilikom razumevanja nastavnog gradiva. Aktivan je član Društva fizičara Srbije i Društva defektologa Srbije, gde se bavi problemima nastave sa decom sa smetnjama u razvoju. Autor je prvog udžbenika iz fizike za 6. razred.

Aktivno učestvuje u međunarodnim projektima u organizaciji UNESCO-a i ACES-a gde su učestvovala i deca sa smetnjama u razvoju. Bio je na studijskim putovanjima u Velikoj Britaniji, Rumuniji, Nemačkoj, Austriji, Slovačkoj, Švajcarskoj, Mađarskoj, Sloveniji i Hrvatskoj na kojima je takođe upotpunjavao svoje znanje i veštine, kako iz oblasti fizike, tako i iz oblasti defektologije.

Nastavnik Marinko Petković je na veoma inventivan način deci u školi približio i savremena istraživanja i dostignuća iz oblasti fizike u CERN-u, kao i astrofizike. Svojim učenicima posvećuje posebnu pažnju, za njih organizuje posete i vodi ih u posete drugih institucija. Takođe, podstiče ih da se takmiče iz različitih oblasti i na poseban način vrednuje uspeh i postignuća učenika. Sa druge strane, njegova skromnost čini da deca na časovima uživaju u malim stvarima, težeći ka vedrom umu, osećaju slobode i stalnoj potrebi za novim saznanjima. Njegova učenici su srećni, jer im je dao šansu, i zato što ih smatra podjednako važnim kao i sve ostale.

Sa učenicama sprovodi dodane aktivnosti kroz zabavne i edukativne radionice. Svake godine priredjuje predavanja, aktivnosti i mini projekte u kojima učenici rade prema svojim mogućnosti pri čemu favorizuje timski rad i saradnju. Ove godine u okviru tematske nastave na temu „Lutke“ priredio je radionicu iz oblasti fizike ljudskog organizma.

Svake godine pripema učenike zarvršnih razreda za grupni ples na maturskoj večeri.

https://drive.google.com/file/d/0B_gygmzdKn3FWWsxdzVqY3h0X2M/view?invite=CJb514oN&ts=5 775412e&pref=2&pli=1

http://www.scienceinschool.org/sr/2008/issue9/diabetes

 

Dragana Menčik
Učiteljica razredne nastave u OŠ "Sveti Sava", Bačka Palanka
close
Dragana Menčik
Učiteljica razredne nastave u OŠ "Sveti Sava", Bačka Palanka

Učiteljica Dragana potpuno je posvećena svom poslu, a kažu da je razlog to što voli detinjstvo kao takvo. U poslu je izuzetno inovativna i saradljiva. Voljna je da uključuje roditelje kao i ostale članove porodice u svoj rad i školski život.

Drži časove narodne tradicije sa dedama i bakama, radionice sa mamama i tatama, porodične kvizove na kraju školske godine, organizuje posete salašima, radionicama ili u firmama roditelja i rođaka kako bi deca upila što više funkcionalnih i životnih znanja. Svaki trenutak koristi da poveže i primeni školska znanja u životnim situacijama.

Vredna je i izuzetno pozitivna osoba. Otvorena je za saradnju, učenje i razmenu iskustava, čime doprinosi stavranju radne i prijateljske klime u odeljenju.

Zašto je glavno pitanje koje postavlja pred učenike, i time ih podstiče da misle svojom glavom. Podjednako neguje matematička znanja i kreativnost, ali i divergentne veštine karakteristične za likovno, muzičko i slične predmete.

Njena deca su još pre 5 godina vodila elektronski portfolio.https://sites.google.com/a/el-skolasvetisavabp.edu.rs/portdrag24/redovna-nastava/razliciti-pristu pi-nastavi/programirana-nastava

I danas ističe da su najvredniji rezultati u školi rezultati timskog rada. Izdvajaju je različiti pristupi nastavi: nastava putem otkrivanja, problemska nastava, programirana nastava, projektna nastava, ambijentalna nastava, tematsko povezivanje, grupni oblik rada i rad u paru. Kod dece razvija kritičko mišljenje.

Često podseća roditelje koliko je važno da provode vreme sa svojom decom, daleko važnije od toga da samo rade obezbeđujući im uslove za život.

Održala je mnogo oglednih časova, od kojih su neki “Poseta seoskom gazdinstvu” http://letopis.svetisavabp.edu.rs/2014/10/blog-post_17.html

“Igre i igračke naših predaka” http://www.slideshare.net/slavicajuric/ss-9786147

“Muzika traži uši” i taj rad je nagrađen prvom i specijalnom nagradom na prvom konkursu Digitalni čas 2010/2011. godine.

Vrhunac uspeha timskog rada sa svojim učenicima učiteljica je postigla interdisciplinarnim radom “Priča u hlebu” koji je nagrađen 1. nagradom na Evropskom takmičenju inovativnih nastavnika 2009. godine. Otuda je proizašao i Dečiji festival hleba koji je jedne godine imao i nivo nacionalnog festivala: https://festivaleba.wordpress.com/. Timski rad učiteljice Dragane ilustruje i sledeći snimak https://www.youtube.com/watch?v=k1sT96FV-t4.

 

Branislava Živanović
Nastavnik defektolog u OŠ "Dušan Dugalić", Beograd
close
Branislava Živanović
Nastavnik defektolog u OŠ "Dušan Dugalić", Beograd

Nastavnik, defektolog Branislava, u toku svoje profesionalne karijere pokazala je izuzetnu posvećenost u radu sa decom sa smetnjama u kognitivnom razvoju, a u poslednjih 12 godina naročito se istakla u radu sa decom sa autizmom.

Uvela je niz novina u rad sa decom sa smetnjama u razvoju, i stalno pronalazi nove metodološke pristupe u radu sa svojim učenicima. Metodološka specifičnost u nastavi jeste tematsko planiranje i individualni pristup i u grupnom radu, koji daju jednake mogućnosti svim učenicima, poštujući njihove razvojne potrebe i mogućnosti. Sistemska, dosledna i višegodišnja primena ovog pristupa, uz istovremeni process njegovog kontinuiranog unapređenja pokazala se kao veoma uspešna metodološka praksa koja je unapredila ne samo ukupne sposobnosti dece sa autizmom već unapredila i roditeljsko samopouzdanje i veštine u svakodnevnom radu sa njihovom decom, što na kraju krajeva doprinosi i poboljšanju ukupnog kvaliteta života porodice u kojoj dete sa autizmom živi. To je jedan od razloga zašto i deca i roditelji imaju bezgranično poverenje u nju.

Upotrebljava slikovni i ikonički material, lutke u nastavi radioničarskog pristupa, poigravanje situacija, glumu, a sve to u zavisnosti od teme, nastavne jedinice kao i trenutnog nivoa funkcionisanja učenika.

Jedna je od pionira uključivanja dece sa autizmom u manifestacije u široj društvenoj zajednici, što je doprinelo boljem razumevanju i njihovom prihvatanju, kao i otvorenijem stavu društva prema njima. Njen moto je “Učenje se zasniva na slobodi, da pustiš dete da te vodi”.

Više od 10 godina aktivno je posvećena edukaciji kolega kroz mentorski rad, držanje uglednih i oglednih časova za studente FASPER-a i predavanja za roditelje.

Autor je dva seminara u katalogu Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja.

Autor je monografije OŠ‘’Dušan Dugalić‘’ – ‘’Naših 50 i…’’, kao i više stručnih radova.

Neke od vannastavnih aktivnosti su i đačke zadruge u kojima proizvode razne ukrase

http://osdusandugalic.blogspot.rs/.

Branislava je  autor, 11 radionica samostalno izvođenih sa grupom dece sa smetnjama u razvoju i učenicima osnovnih škola na teritoriji opština Novi Beograd, Palilula i Topola.

Jedna je od autora  projekta “Inkluzivno obrazovanje u Srbiji i Crnoj Gori – škola po meri deteta”, Save the Children –  u trajanju od 9 meseci.

Edukacije za vaspitače i lokalnu zajednicu u Domu u Stamnici – People in Need –

11 ciklusa – samostalno držanje predavanja u trajanju od ukupno 78 sati.

Autor radionica za vaspitače i decu štićenike za kreativan rad i organizaciju slobodnog vremena štićenika.

 

 

Vladimir Majstorović
Nastavnik geografije u Prehrambeno-ugostoteljskoj školi, Čačak
close
Vladimir Majstorović
Nastavnik geografije u Prehrambeno-ugostoteljskoj školi, Čačak

Primenjuje različite inovativne metode u nastavi koje je stekao prisustvujući brojnim seminarima i boraveći u na studijskim, obrazovnim putovanjima u zemlji i inostranstvu, а pre svega u Japanu, Holandiji, Belgiji i Nemačkoj.

Učenike podstiče na radno stvaralaštvo i kreativnost, zbog čega postoje brojni uspesi, nagrade i  aktivnosti, koje je sa učenicima ostvario (projekti, radionice, izleti, studijska putovanja) kao i brojni radovi na kojima su učenici u saradnji sa njim uradili (panoi, hameri sa slikama, video prezentacije, ekološki proizvodi).

Osim kabineta za nastavu i vannastavne aktivnosti od pre dve godine, koristi i “Učionicu u prirodi -Japanski vrt” u dvorištu škole,

http://ozonpress.net/obrazovanje/cacak-dobio-japanski-vrt/ koju je zajedno sa djacima i kolegama uredio kao koordinator i jedan od edukatora u okviru istoimenog projekta koji je podržao grad Čačak i Japanska ambasada.

Na poziv kolega iz drugih škola održao je veliki broj uglednih časova i predavanja o Japanu, Holandiji, Srbiji, Evropskoj Uniji, Тurizmu i turističkim kretanjima. Neka od ovih predavanja održao je u Regionalnom centru i u kulturnim centrima širom Srbije.

http://www.prehrambeno-ugostiteljska.edu.rs/images/broj29.PDF

U saradnji sa Japanskom ambasadom u kulturni centrima širom Srbije održao je veliki broj predavanja o Japanu,

a u sardanji sa Finskom ambasadom prezentaciju o Finskoj.

http://ozonpress.net/obrazovanje/prica-o-japanu/

Autor je više turističkih publikacija, a publikaciju’’Srbija’’ – turistički vodič, predstavio je u zemlji i inostranstvu.

http://www.prehrambeno-ugostiteljska.edu.rs/images/broj9.PDF

http://www.prehrambeno-ugostiteljska.edu.rs/images/broj41.PDF

Predstavljao je prirodnu i kulturnu baštinu Srbije i svoju školu na Medjunarodnom UNESKO forumu mladih Evrope u Srbiji, koji je održan u Zaječaru i radionicama Svetske kulturne baštine u Nemačkoj, na kojima su prisustvovali nastavnici i djaci iz više evropskih zemalja.

http://www.prehrambeno-ugostiteljska.edu.rs/images/broj22.PDF

http://www.prehrambeno-ugostiteljska.edu.rs/images/broj32.PDF

Bio je jedan od predavača na Seminaru za obrazovanje o Svetskoj baštini UNESKA koje je organizovalo Udruženje za UN Srbije kao deo programa saradnje sa Centrom za Svetsku baštinu UNESKA iz Pariza http://www.prehrambeno-ugostiteljska.edu.rs/images/broj24.PDF

Za svoj rad i angažovanje, kao mentor nastavnik Kluba UN – UNESKO sekcije, Udruženje za UN Srbije u Beogradu, dodelilo je profesoru Vladimiru Majstoroviću priznanje Mentor godine

Roditelji i učenici kojima predaje kažu da je vredan, kreativan, duhovit, ali i posvećen radu.

Način njegovog rada je inovativan, specifičan, zanimljiv, a koristi i razne edukativne radionice i kvizove znanja kako bi motivisao učenike da savladaju gradivo.

 

 

#787e7e#3f4747#5dc5d2#ffffff#ffffff#ffffff

KOMISIJA

Udruženje “Živojin Mišić”
close
Udruženje “Živojin Mišić”

Lela Đokić

Ivona Jovanović

Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja
Srđan Ognjanović
Direktor Matematičke gimnazije
Dragica Pavlović Babić
Koordinator PISA istraživanja u Srbiji i saradnik Instituta za psihologiju u oblasti obrazovanja
ZUOV
Centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju
close
ZUOV
Centar za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju

Branka Šegrt

Tanja Šijaković

Sanja Tatić Janevski

Violeta Vlajković Bojić

Olivera Todorović

Desanka Grujanić

Prošlogodišnji edukatori
close
Prošlogodišnji edukatori

Goran Jovišić

Tatjana Marković Topalović

Vukašin Vasić

Slavoljub Mitić

Slađana Trajković

Svetlana Radlovački

Gordana Petrović

Violeta Miletić

Dijana Malidža

Suzana Miljković

Lucija Tasić

Slavica Gomilanović

Željana Lukić Radojičić

Gordana Janevska

Gordana Rackov

Suzana Veljković

Zvonimirka Jovičić

Snežana Radivojša

Gabriela Potrebić Težer

Mirijana Rašić Mitić

Bijana Veselinović

Ivana Krulj

Biljana Vučković

Ena Horvat

Biljana Živković

 

O PROJEKTU

Nastavnički poziv je jedan od najodgovornijih, jer nastavnik ima težak i značajan zadatak, da prenosi znanje i time direktno utiče na formiranje, razvoj i budućnost svojih učenika.

Danas, njihov cilj je da stvore uspešne građane sveta, koji će biti potpuno spremni da prihvate znanja i veštine 21. veka.

Kroz ovaj projekat želimo da ohrabrimo i nagradimo edukatore koji prave razliku u svom poslu i koji sa učenicima postižu izvanredne rezultate.

Nastavnik koji je generator novina i promena, koji je uzor i inspiracija svojim učenicima i kolegama, koji podstiče intelektualnu radoznalost kod učenika i temeljno ih angažuje u usvajanju novih znanja ima doživotan uticaj na njih.

Svake godine, biće odabrano i nagrađeno između 10 i 20 učitelja, nastavnika i profesora osnovnih i srednjih škola u Srbiji.

Potencijalne najbolje edukatore mogu prijaviti učenici, roditelji, kolege ili bilo ko ko smatra da poznaje izuzetnog edukatora, preko prijavne forme na našem sajtu, a prijave su otvorene u drugoj četvrtini kalendarske godine.

Izbor najboljih edukatora se vrši u nekoliko selekcionih krugova, a objavljivanje najboljih i svečana dodela nagrada se očekuju krajem godine.

Za sve izabrane edukatore obezbeđena je novčana nagrada, čiji veći deo može biti utrošen isključivo na aktivnosti sa učenicima, čime podržavamo njihov rad i poboljšavamo kvalitet i obim njihovih aktivnosti.

Nagrađivanje najboljih edukatora Srbije je mnogo više od individualnog prepoznavanja i isticanja najboljih.

Cilj nam je da kroz ovaj projekat osvestimo i podsetimo učitelje, nastavnike i profesore koliko je njihova profesija i kvalitet u radu važan za celo društvo i budućnost zemlje.

Želimo da isticanjem najboljih skrenemo pažnju na prave vrednosti u nastavi i da ostalima damo primer ili ideju čemu treba da teže.

Želimo da se zahvalimo svim onim edukatorima koji pokušavaju da unaprede društvo u kome živimo, ne samo tako što će i sami biti bolji ljudi, nego što će generacije koje dolaze usmeravati ka pravim vrednostima i biti im inspiracija za napredak.

Zašto?

Zato što su upravo oni edukatori koji uvek idu korak napred i uvek rade nešto drugačije,
više i bolje preduzetnici u svom poslu!

Upravo oni su najveći uzori i najbolji primeri đacima, i u najmlađima podstiču preduzetnički duh,
koji će im sutra omogućiti da budu uspešni privrednici, naučnici ili umetnici.

Nagrade

Svi najbolji edukatori, pored ličnog dela nagrade dobijaju i određena finansijska sredstva za unapređenje svog rada, a novac može biti potrošen na realizaciju raznih projekata sa učenicima ili opremu.

Na ovaj način, želimo da im omogućimo da već postojeće ideje sprovedu u delo, ali i da podstaknemo nove ideje i projekte.

kriterijumi

Naši najbolji edukatori su inovativni i proaktivni, inspirativni i pokretači pozitivnih promena u svom poslu i svojoj okolini.

Vrednuje se koliko su na času, u okviru redovne nastave i svojih predmeta kreativni, zanimljivi i drugačiji, koliko su dobri primeri deci, ali i koliko se u sklopu nastave ili vannastavnih aktivnosti dodatno zalažu za razvijanje učenika, njihovih talenata, znanja i sposobnosti, koliko podstiču na razmišljanje i istraživanje, na aktivizam, rad i trud.

kako biramo

Nakon zatvaranja prijava koje pristižu od učenika, roditelja ili kolega, svi kandidati prolaze kroz više krugova selekcije.

Prve krugove sprovode Udruženje i prošlogodišnji nagrađeni edukatori, dok u finalnom i poslednjem krugu učestvuju razne obrazovne institucije i pojedinci koji daju svoj predlog najboljih.

Ko su bili članovi komisije do sada, možete pogledati po godinama ovde.

OSOBINE NAJBOLJIH

inovativan i kreativan

Stalno primenjuje nešto novo i drugačije u nastavi, što će zainteresovati učenike i doprineti boljem razumevanju gradiva.

majstor svog zanata

On savršeno vlada materijom svog predmeta i spreman je da odgovori na sva pitanja ili ako odgovor u tom trenutku nema, da ga potraži.

motivisan
i pozitivan

Posvećen je, radi sa voljom i entuzijazmom, voli svoj posao. Samo tako, interesovanje i lepota predmeta će se preneti i na učenike.

Spreman na
doživotno učenje

Konstantno se usavršava, prati promene u obrazovanju, odgovara na potrebe novih generacija učenika i u toku je sa trendovima.

komunikativan
i elokventan

Izražava se jasno, precizno i tačno, poseduje jezičku kulturu, nadahnuto govori, ume da prenese znanje. Lako privlači pažnju svojih učenika, ostvaruje interakciju i interesovanje za gradivo.

organizovan

Zna da organizuje rad na času, u svakom trenutku zna koji mu je cilj, ume da uspostavi radnu disciplinu, ima jasan sistem rada.

pravedan

On je pricipijelan, objektivan i realan
u ocenjivanju, ima jednak odnos prema svima, dosledan je, drži datu reč.

Ohrabrujući

Učenici će pogrešiti mnogo puta pre nego što nešto nauče. Najbolji edukator mora biti spreman da im pomaže i da ih ohrabruje bezbroj puta. On će svakom učeniku posvetiti onoliko pažnje koliko je njemu potrebno da savlada gradivo.

prijave-icon

Prijave za najbolje edukatore Srbije

Prijave za najbolje edukatore u Srbiji za 2017. godinu su otvorene do 1. jula. Srećno!

2015

Najbolji edukatori Srbije

2014

Najbolji edukatori Srbije

Vrati me na vrh