Najbolji edukatori Srbije održali su radionice na festivalu Počinje škola

Portal Najbolja mama na svetu i Najbolji edukatori Srbije imali su priliku da ulepšaju početak škole najmlađima u Ušće šoping centru i Immo centru u Beogradu

Festival Počinje škola tradicionalno se održava petu godinu za redom sa ciljem da deci ulepša još jedan  polazak u školu.

Ove godine Borko Petrović, nastavnik engleskog jezika iz OŠ „Stevan Jakovljević“ iz Paraćina sa radionicom pod nazivom “In the world of values“  – „U svetu vrednosti“ otvorio je festival.

Mališani su uz pomoću QR kodova koji su bili postavljeni na poleđini stolica, skenirali iste uz upotrebu tableta i tako pronalazili nove reči i dolazili do rešenja zadatka. Sledeća igra bila je da opišu sebe uz pomoć reči na engleskom jeziku i tako dođu do opisa svoje ličnosti. Sve ovo uz veliku i nezaboravnu pomoć pinjate koja je ulepšala poslednju igru. Uz pomoć vitruelne učionice, deca su dolazila do rešenja zadatka. Tačan odgovor otvorio je pinjatu iz koje je izašlo mnoštvo slatkiša.

Borko je uspešno povezao profesionalnu orijentaciju sa jedne, i interaktivno učenje engleskog jezika sa druge strane, koristeći informaciono-komunikacione tehnologije u obrazovne svrhe radi sticanja veština za 21. vek. Deca su sjajno reagovala na upotrebu novih tehnologija i potvrdila da je to teren koji edukatori moramju svesrdno eksploatisati u budućnosti, koristeći i ovakve komercijalne prostore i kreativna idejna rešenja ljudi iz organizacije festivala da bismo promovisali kvalitetno obrazovanje na koje naša deca i budućnost imaju pravo.

Odmah nakon usledila je sjajna radionica Slađane Trajković , nastavnice matematike u Tehničkoj školi “15. maj” koja nam dolazi  iz Prokuplja, na kojoj je uz pomoć različitih materijala naučila najmlađe kako da naprave kaleidoskop. Učesnici radionice ,,Kaleidoskop i matematika“ imali su priliku da kroz matematičku priču nauče kako da naprave kaleidoskop: u valjak sa ogledalima postavljenim pod uglom od 60 stepeni ubačene su perlice, šareni papirići, komadići stakla a zahvaljujući odbijanju svetlosti od ogledala, pri svakoj promeni položaja ubačenih predmeta dobijene su prelepe simetrične slike.

Ovako je to izgledalo iz Slađaninog ugla: “U prijatnoj radnoj atmosferi kreativnost školaraca je u potpunosti došla do izražaja, imali smo priliku da se  podsetimo važnih matematičkih pojmova koji su nam bili od značaja za pravljenje ove sprave, a pridružile su nam se i mame. Festival Počinje škola predstavlja odličnu priliku da se na zabavan način učenici pripreme za početak nove školske godine. Bilo je zadovoljstvo biti i ove godine deo ovog festivala.”

Već narednog dana u Ušće šoping centru mnoštvo dece prisustvovalo je radionicama naša dva Najbolja edukatora – Suzane Miljković, učiteljice iz OŠ Kralj Petar I iz Niša  i Marijane Kolarić, učiteljice koja predaje u OŠ Petefi brigada iz Kule.

Na Suzaninoj radionici „Igromat“  deca su imala prilku da kroz konkretne primere nauče šta je to čulna obmana, da možemo da zavramo mozak i je opažanje često iskrivljeno, odnosno netačna slika koja se zove iluzije.

Takođe, deca su naučila koje zakonitosti moramo otkriti kako bismo nastavili uređene nizove.

„Divno je videti osmeh na licima dece kada shvate kako se iluzije dešavaju pred njima. Šta je uređeni niz je pitanje koje im postavim koje kod njih u početku izaziva nelagodnost jer se sa tim pojmom ne sreću u mlađim razredima, a nisu ni svesni da uče o tome i lako shvataju uz pomoć slika. I tada osmeh i zahtevanje još slagalica govori o tome da matematika može da se uči kroz igru“ otkrila nam je Suzana.

Cilj Marijanine radionice  bio je da se deca kroz igru i stvaralaštvo pravljenja raznih životinjica, pecaljki sa magnetom, prepoznavanja slova, čitanja kroz postavljene zadatke prilagođene za sve uzraste, prvenstveno zabave, a kroz zabavu razvijaju finu motoriku, logiku, funkcionalno razmišljanje, kreativnost, spretnost, preciznost…

“Deca su prepoznavala prvo slovo svog imena, zapisivala ostatak imena na pripremljen papirić i na taj način smo se upoznavali, a ja sam analizirala nivo poznavanja slova i znanje čitanja zbog pripremljenih zadataka za kraj. Zatim su uz moje instrukcije i pripremljene šablone kao i primere živorinjica, seckali, lepili i pravili odabranu životinjicu samostalno, koristeći pripremljen šablon. Mališanima su pomagali roditelji koji su se takođe zabavili. Kroz vođeni razgovor, shvatili su ulogu magneta i primenili su, kroz igru, stečeno znanje pecajući životinjice na koje su lepili metalni šraf.”

Za kraj druženja u Ušče šoping centru imali smo prilike da prisustvujemo svemirskoj radionici Verice Lukić kao i muzičkoj radionici Mile Đačić.

Verica Lukić je učiteljica u OŠ Kralj Aleksandar Prvi Karađorđević koja se nalazi u Jadranskoj Lešnici. Ovoga puta je zajedno sa mališanima putovala u kosmos uz pomoć balona, učila ih o tajnama kosmosa, slušala njihovo razumevanje istog, zajedno su maštali i otkrivali nove stvari. Uz pomoć pikada, domina i košarke ponovo su učili o kosmosu. Deci a i roditelji su ponovo shvatili  da škola zaista ne mora biti bauk, i da se kroz igru najviše i najbolje uči.

Samim početkom radionice Mile Đačić, nastavnice muzičke kulture koja predaje u OŠ Sveti Sava u Grockoj, imali smo priliku da čujemo anđeoske glasove Milinih pomoćnica. Milina radionica pod nazivom “Obojimo muziku” imala je za cilj da mališane nauči kako da uz pomoć boja nauče da sviraju tonove, tako što svaka nota nosi određenu boju.

Mila je sa nama podelila utiske kako je radionica izgledala iz ugla edukatora: “Radionica „Obojimo muziku” koju sam održala u okviru Festivala „Počinje škola“ bila je novo i zanimljivo iskustvo kako za mene, verujem tako i za decu. Mališani su ređali tonove i boje stvarajući muziku uz pomoć svojih vršnjaka, malih flautiskinja. O uticaju muzike na decu može se puno toga reći, kao i benefitima koje bavljenje muzikom donosi. Meni kao edukatoru bilo je dovoljno da vidim osmehe roditelja koji su uživali gledajući svoju decu kako su kreativni, i bezbrižni u svom umetničkom stvaranju. “

Već narednog vikenda smo se družili sa Najboljim edukatorima Srbije na festivalu Počinje škola u Immo centru.

Aleksandar Stevanović, nastavnik filozofije u Tehnoart Beograd školi, održao je radionicu pod nazivom “Kako ispričati priču”. Cilj radionice bio je pokazati deci kako iz jedne tačke mogu da stvore čitav svet uz pomoć “Čarobnog žvrlja” gde su deca zamišljala svet i čarobne stvari, crtali likove na bundevinim semenkama, i sa njima plovili kroz svet mašte u kome je sve moguće. Imali su svoje junake, životinje, živa bića i napravili bajke od svojih likova.

Ovo su Aleksandrovi utisci : „Radionica „Kako ispričati priču“ počela je crtanjem tri tačke u tri boje. To smo bili mi, naš najveći prijatelj i naš najveći neprijatelj (on je bio nacrtan bojom, koju najmanje volimo). Papir je bio svet. Onda smo na karticama nacrtali sebe i svoje neprijatelje, pa onda, na belom papiru, maštajući malo, mapu našeg čarobnog sveta. Na kraju smo od bundevinih semenki napravili crtanjem junake i poslali ih u pustolovinu. Zloće smo izgrickali.“

Dragana Milićević, nastavnica fizike iz Kruševca, održala je radionicu “Merenjem kroz čarobni svet” koja je imala za cilj da mališani dodirnu stvarnost i uplove u čarobni svet svakodnevnog života. Ovladavali su znanjima i veštinama koristeći jednostavna merila kako bi im pojmovi koje koristimo svakodnevno, kao što su vreme, dužina, masa, zapremina, gustina… postali deo realnosti. Pored toga, deca su se družila i razvijala pozitivne stavove prema veštinama, školi i radnim navikama.

Dragan Kuveljić, učitelj iz OŠ M. Stiković iz Prijepolja, kadnidat za Najboljeg nastavnika sveta, sa decom je vodio radionicu “Ljubav i kako me vide drugi”. Deca su učila kako da pokažu emociju i ljubav prema svojim drugarima, koliko je to važno, i koliko je to hrabro. Igrali su, plesali, i pevali, a sve u cilju širenja pozitivne energije i učenja šta je to najlepša emocija na svetu.

Dragan kaže : “Radionicu pod nazivom Ljubav, odrzao sam na platou ispred Immo centra. Cilj radionice je bio, da se deca oslobadjaju da pricaju o dozivljaju i izrazavanju ljubavi i da diferenciraju dozivljaj i ekspresiju ljubavi. Poceli smo igricom za podizanje raspolozenja i energije, ruke, ruke. Deca su stajala u krugu, igrala, govorila o svom dozivljaju ljubavi, pokazivala rukama i telom i odgovarala na pitanja. Ucenici su bili raspolozeni za saradnju, tema i nacin na koji je prezentujemo, naisao je na odobravanje i njih i njihovih roditelja koji su povremeno ucestvovali u radionici. Veliku podrsku imao sam od uciteljice Tanje Vrecko.

Festival je pun pogodak, Vazno je skolu izvuci iz ucionica i uciniti je pristupacnom i vidljivom kod roditelja. Isto tako ucenje treba uciniti dinamicnim i interaktivnim procesom sa sto vecim ucescem sve dece. Uciti tamo gde ce i ziveti je deci interesantno, Ucenje kroz festival, letnje skole, tribine i igru kod dece izaziva zadovoljstvo i cini ih srecnim.”

Danilo Borovnica, nastavnik matematike u OŠ Sveti Sava iz Kikinde, naučio je decu kako da uz pomoć koordinatnog sistema, na papiru nacrtaju oblike koji predstavljaju njihovo ime. Deca su bila uzbuđena što su naučila da se “potpišu” i na ovaj način, a i mnogi stariji su se priključili radionici. Matematika je pokazala i svoju zabavnu stranu, iz koje može mnogo toga da se nauči.

Nastavnik Danilo je pun lepih utisaka, on kaže:  „Radionica koju sam održao na festivalu Počinje škola je još jedno divno iskustvo iz koga deca nauče mnogo, kako oni koji učestvuju tako i mi koji držimo radionice. Festival je odlična prilika da, ne samo, deci približimo ono što rad i to iz nekog drugačijeg ugla. Učesnici radionice (deca i roditelji) su oduševljeni načinom na koji matematika može da se spoji sa umetnošću i mnogi su poneli materijal da rade kod kuće što govori da smo napravili neki pomak u širenju naše misije.“

Poslednjeg dana festivala kreativne radionice održala je Tatjana Marković Topalović, nastavnica fizike u Medicinskoj školi Dr Andra Jovanović koja nam dolazi iz Šapca. Tatjana je takođe kandidat za Najboljeg nastavnika sveta. Ove godine je radionicu održala zajedno sa nastavnikom Marinkom Petkovićem koji nam dolazi iz Novog Sada i predaje fiziku i hemiju u Školi za osnovno i srednje obrazovanje Milan Petrović.

Edukatori su nam predstavili brojne eksperimente poput Naduvaj rukavicu gde su uz pomoć sirćetne kiseline i sode bikarbone -oslobađanjem ugljen-dioksida naduvali rukavicu, optička iluzija uz pomoć staklene čase i vode, pravili su pucaljke od novina i time simulirali udarac groma, uz pomoć konca i metlne vešalice pravili su zvuk crkvenog zvona i tako se upoznali sa stujanjem vazduha.  Mališani kao i njihovi roditelji uživali su u radionicama, pucaljke su poneli sa sobom kako bi pokazali porodici i drugarima šta su naučili. A eksperiment sa vešalicama zadivio je i prolaznike.

Ovako je to izgledalo iz Tatjaninog ugla: „Deca su radoznala i uživaju u rešavanju problema i kreiranju eksperimentalnih uslova. Njihovo ushićenje je u saglasju sa njihovom radoznalošću. Prema izlaznoj anketi, najveći broj dece je razumeo eksperimente, ume da ih ponovi zajedno sa roditeljima ili sa učiteljicom i rado će to učiniti. Jasno smo razgraničili šta moraju da rade uz asistenciju roditelja (paljenje šibica, sečenje papira) a što mogu sami i gde mogu da budu samostalni. Zaključak moderatora je da su deca radoznala, zainteresovana za saradnju i uče na očiglednim primerima. Takođe njihove manuelne veštine, kao što su precizno savijanje papira, presipanje tečnosti i praha iz jedne u drugu posudu su dostra spore i neprecizne i na tome bi trebalo da rade zajedno sa učiteljima i roditeljima. Pored toga, čini se da u redovnoj školi, malo ili nimalo praktikuju eksperimentalni rad i da su više okrenuti digitalnim tehnikama, mada bi njihovi edukatori trebalo da nađu balans između naučne i digitalne pismenosti, ako se one uopšte mogu razdvojiti. Sve u svemu sjajno iskustvo, odličan dan i puno nasmejanih i srećnih lica, roditelja i dece uz blagonaklonu pomoć i podršku Udruženja „Živojin Mišić“ i „Najbolje mame na svetu“ „.

Hvala još jednom Najboljim mamama na pozivu, hvala našim Najboljim edukatorima za sjajan sadržaj na ovom festivalu. Hvala što uvek idete korak ispred svih, i dajete više za našu decu!

Vrati me na vrh