IMG_2647

Najbolji edukatori Srbije donirali su knjige Osnovnoj školi “Miloš Gajić” u Donjoj Trešnjici

U petak, 25.03.2019.godine, mala seoska škola “Miloš Gajić” koja broji 11 učenika od 1. do 4. razreda, dobila je prvu školsku biblioteku!

Odakle ideja?

2016. godine, na trećoj dodeli nagrada Najboljim edukatorima Srbije, među 16 izuzetnih nagrađenih nastavnika našla se i Branislava Živanović, koja već dugi niz godina uspešno radi kao nastavnica defektologije u OŠ “Dušan Dulagić” u Beogradu.

Ova fenomenalna nastavnica još tada je na sastanku Najbojih edukatora Srbije predložila da jedna od zajedničkih akcija edukatora bude upravo to da se doniraju knjige deci koja nisu u mogućnosti da kupe iste, ili da ih nabave.


Udruženje je sa zadovoljstvom podržalo ovu akciju, jer je to jedan od načina da podstaknemo mlade da uče, da se razvijaju i da svet sagledaju iz više uglova.

Tokom prošlog leta, edukatori nagrađeni u prethodnim generacijama slali su knjige Udruženju, koje smo prošlog petka i poklonili onima kojima su bile namenjene. Poklonjeno je oko 200 knjiga na najrazličitije teme.

Zašto Donja Trešnjica?

Zašto je Branislava Živanović predložila baš Donju Trešnjicu? Kako kaže, kuriozitet ovog mesta je da je odatle poteklo 5 profesora Univerziteta, i da ju je uvek fasciniralo kako iz malih mesta izlaze tako veliki ljudi.


Nadamo se da ćemo podstaći i decu koja su u petak oplemenila svoju školu ovom bibliotekom, da uče i napreduju. Jer kao što kaže Lao Ce, “Učenje je kao veslanje uzvodno, čim se prestane, odmah se kreće nazad.” A čitanje jeste obrazovanje i učenje.

Zato su se pored dece, biblioteci obradovale i njihove porodice, koje će sada moći da čitaju mnogo više nego ranije.

Još jednom se zahvaljujemo Branislavi Živanović na sjajnoj inicijativi, kao i svim edukatorima koji su donirali knjige za decu iz Donje Trešnjice.

IMG_9177

Dodeljene su nagrade petoj generaciji Najboljih edukatora Srbije

U čertvrtak, 27.12.2018. godine u prostorijama hotela Moskva, dodeljene su nagrade Najboljim edukatorima Srbije 2018. godine!

Ova godina bila je veliki jubilej kako Udruženja tako i ovog projekta. Ovo je peta godina od osnivanja Udruženja za podsticanje preduzetništva Živojin Mišić i peta generacija Najboljih edukatora Srbije koju smo nagradili!

Na svečanosti povodom dodeljivanja nagrada najboljim učiteljima i nastavnicima koje naša zemlja ima, okupile su se brojne zvanice iz sfere obrazovanja, najbolji nastavnici Srbije i brojni saradnici i prijatelji Udruženja Živojin Mišić.

Program su otvorile Mila Đačić i Tara Đačić, kompozicijom “Horovod”, nakon čega su nam se predstavili učenici Danijele Rakić, Jovan Tomić i Luka Simović, kompozicijama “Kaćuša” i “Tarantela”. Još jednom se zahvaljujemo Mili Đačić i Danijeli Rakić, nastavnicama muzičke kulture i nagrađenim edukatorima 2017. godine na pomoći pri realizaciji ove svečanosti. Muzički deo programa dao je posebnu notu ovom danu.

Prilikom otvaranja ceremonije dobrodošlicu svim gostima je poželela koordinatorka Udruženja, Ivona Jovanović istakavši ponos Udruženja što slave ovaj dan i što su u društvu najboljih u zemlji. “Danas, još jednom odajemo priznanje najboljima među nama, ljudima koji najviše doprinose tome da ova zemlja ima svetlu budućnost. Pet godina za nas nije mala stvar, već jedna vrsta jubileja. Prvog u nizu, a verujemo, i radićemo na tome da ih bude još dosta.”

Osvrnuli smo se i na sam početak, kada je 2013. godine osnovano Udruženje iz želje za unapređenjem društva i podršci preduzetništvu, jer smo tada verovali da je to formula za ekonomski napredak i oporavak zemlje. U to verujemo i danas. I zato smo se, u godini u kojoj se obeležava 100 godina od završetka Prvog svetskog rata, podsetili zašto naše Udruženje nosi ime baš po Živojinu Mišiću, najvećem srpskom vojskovođi i strategu.

Prisutnima se obratila i Lela Đokić, koja je u prvim godinama bila koordinator Udruženja, i vodila projekat Najboljih edukatora Srbije. “Kada pogledam unazad, mislim da je ovaj potez bio jako hrabar, i na momente zastrašujući – dvoje ljudi koji do tada uopšte nisu imali dodira sa obrazovanjem i nastavničkim pozivom su odlučili da zarad nekih svojih ideala menjaju stvari. Neki će reći da je to suludo, a ja ću vam reći da danas, 5. godinu za redom Udruženje Živojin Mišić dodeljuje jedinu ovoliko sveobuhvatnu nagradu nastavnicima u Srbiji. Ako me pitate da li smo uspeli, reći ću vam da još puno ima da se radi. Ali isto tako mislim da smo pokrenuli klupko koji se sada nezaustavljivo odmotava i veze niti novih uspeha i dostignuća. Ova sala je danas prepuna ljudi koji cene obrazovanje i ono na čemu radimo. Pre 5 godina nije bilo tako. Želela bih da svako od vas u ovoj prostoriji zastane na momenat i sagleda koliki je uspeh i napredak sve što ovaj projekat i ova nagrada nose sa sobom, jer malo je od svega ovoga postojalo pre 5 godina.”

Vladimir Prelovac, osnivač i predsednik Udruženja nije bio u mogućnosti da prisustvuje ovoj svečanosti, ali je napisao govor koji je u njegovo ime pročitala Ivona Jovanović, koordinator Udruženja. Izdvajamo deo ovog obraćanja “Nagrađeni edukatori, zelim da vam se zahvalim od srca za nesebičnu pomoć, i sav uloženi trud i energiju da decu u Srbiji izvedete na pravi put. Iz iskustva znam da će vaš lični primer zalaganja biti zvezda vodilja za mnogu decu i kasnije zrele ljude u teškim trenucima u životu do kojih će neminovno doći. I iako vam to nikada ne kažu, znajte da ce mnogo puta u životu misliti na vas i na ono sto ste uradili.”

Vladimir Prelovac izrazio je veliku zahvanost članovima žirija, nagrađenim edukatorima i svim saradnicima na nesebičnoj pomoći ovom projektu od njegovog početka. “Svojim iskustvom i integritetom ste učinili ovaj projekat mogućim i dugujemo vam jako mnogo kao Udruženje. Naša je građanska dužnost da oblikujemo društvo i okolinu onakvim kakvim ga mi želimo da ono bude za našu decu. Nije razumno očekivati od bilo koje države da vodi računa o svemu pa ni o nama, za svoju sudbinu i svoje odluke smo sami odgovorni. Zato je Udruženje Živojin Mišić i nastalo i fokusirali smo se upravo na onu oblast koja može napraviti najveću promenu u društvu dugoročno, a to je edukacija. Edukovana omladina će imati u svojim rukama moć da promeni svet. Koliko samo dobroga jedna ideja u glavi jednog deteta moze doneti svetu i svima nama. Mi smo danas ovde da se zavhalimo svim edukatorima koji proširuju vidike našoj deci i omogućavaju da se takva ideja jednog dana rodi.”

Srđan Verbić je jedan od onih koji podržava rad Udruženja do samog početka. Istakao je da je “Velika čast biti deo ovog projekta i jednog velikog Udruženja koje paralelno gura nekoliko projekata za koji se ne zna koji će da se prvi rascveta i koji će biti najuspešniji.” Srđan je učestvovao u skoro svim projektima Udruženja do sada na neki način, a kada se osvrnemo na projekat Najboljih edukatora Srbije, Srđan kaže: “Čim sam dobio poziv i priliku da učestvujem na prvoj dodeli nagrada za Najboljeg edukatora, naravno da sam prihvatio. Tim pre što ima više ravnopravnih nagrada. To je izuzetno važan momenat. Mi danas imamo 69 najboljih nastavnika, i ima ih još mnogo više. Uvek ima više kandidata za koje nam je krivo što nisu ušli među nagrađene, nego da za nekog mislimo da ne zaslužuje da bude tu.” Još jednom je preneo iskrene čestitke svim nagrađenima.

Još jedna dama koja je sa nama od početka realizacije projekta Najbolji edukatori Srbije, i dugogodišnji član komisije je i Dragica Pavlović Babić, koordinator PISA istraživanja u Srbiji. Ona je istakla da je jedan od najvećih benefita ovog projketa širenje dobrih praksi među edukatorima jer su upravo oni ti koji su pokazali inicijativu, originalnost i kreativnost, i da joj nakon svih ovih godina deluje prirodno da ovaj projekat deluje još i duže.

Na kraju svečanosti, videli smo i čuli naših 10 veličanstvenih, najboljih edukatora Srbije za 2018. godinu! To su:

  • Aleksa Popadić, nastavnik geografije iz Kraljeva
  • Aleksandar Mijalković, nastavnik srpskog jezika iz Inđije
  • Ivana Kovačević, nastavnica srpskog jezika i književnosti iz Beograda
  • Jelena Babić, učiteljica iz Prokuplja
  • Lidija Videnović, učiteljica iz Sopota
  • Milica Andonović, nastavnica engleskog jezika iz Pirota
  • Mladen Šljivović, nastavnik fizike iz Zaječara
  • Slađana Radojlović, nastavnica osnova ekonomije i bankarske obuke iz Niša
  • Vera Isailović, nastavnica istorije iz Arilja i
  • Zoran Ilić, učitelj iz Leskovca

Više o njima možete pročitati ovde.

Nakon svečane dodele, pet generacija Najboljih edukatora Srbije učestvovalo je u radionicama koje su edukatori organizovali za svoje kolege.

Borko Petrović, nagrađeni edukator 2017. godine održao je radionicu “Znanjem bez granica” gde je govorio o mogućnosti umrežavanja najboljih edukatora Srbije preko raznih projekata i širenju obrazovne misije. Obratila nam se i direktorka Borkove škole Snežana Tanić izrazivši veliku zahvalnost što je sa najboljima, i govoreći o velikom uticaju ovag projekta na paraćinske škole.

Katarina Veljković, nagrađena 2016. godine i jedan od 50 najboljih nastavnika sveta ove godine u okviru takmičenja Global Teacher Prize, podelila je svoja iskustva sa kolegama. Katarini želimo uspeh i srećni smo što je naše obrazovanje uz nastavnike koje imamo na visokoj lestvici u svetu!

Katarina Ivanović i Danilo Borovnica održali su radionicu “Erasmus +”, Zorica Ivanović podelila je svoja iskustva sa kolegama na radionici “Frekvencijski rečnici”, a Velimir Radlovački govorio je o “Nastavnicima na internetu 2019. godine” i informisao kolege o bezbednosti na internetu iz prve ruke.

Pored toga, Violeta Miletić održala je radionicu “Prva stepenica uspešnog preduzetništva”, a Marinko Petković govorio je o “Velikim mitovima u malim mestima”.

Veliko hvala svim našim edukatorima koji su podelili svoja znanja sa kolegama, i pokazali još jednom da su otvoreni za saradnju i da je znanje najvrednije kada se deli.  

Za kraj, Verica Mijović, trener poslovnih i razvojnih veština, održala je za Najbolje edukatore Srbije radionicu pod nazivom “Strategija uspešnog javnog nastupa” koja je imala za cilj da im pomogne u snalaženju pred kamerama, i da njihov nastup bude najbolji mogući.

Još jednom veliko hvala svim prijateljima obrazovanja koji su juče sa nama proslavili veliki dan za Udruženje i uveličali ga svojim prisustvom!

Fotografije sa svečane dodele nagrada možete pogledati ovde.



nes logo_cirilica

Udruženje Živojin Mišić proglasilo je petu generaciju Najboljih edukatora Srbije!

Ko su Najbolji edukatori Srbije?

Najbolji edukatori su učitelji i nastavnici osnovnih i srednjih škola koji se svojim izuzetnim radom i zalaganjem ističu. Oni su pre svega inovatori, motivatori, oni utiču na formiranje i razvoj učenika i uče ih kako da budu građani 21. veka.

Ove godine Udruženje Živojin Mišić imalo je prilike da se susretne sa velikim brojem sjajnih nastavnika i učitelja. Nakon dugog procesa selekcije koji je trajao sedam meseci, uz pomoć komisije izabrali smo 10 pobednika!

Ovo su Najbolji edukatori Srbije za 2018. godinu:

  1. Aleksa Popadić, nastavnik geografije u Gimnaziji, OŠ “Svetozar Marković” i OŠ “Vuk Karadžić” , Kraljevo
  2. Aleksandar Mijalković, nastavnik srpskog jezika u OŠ „Dušan Jerković“ u Inđiji.
  3. Ivana Kovačević, nastavnica srpskog jezika i književnosti u OŠ  „Dr Dragan Hercog“, Beograd
  4. Jelena Babić, učiteljica u OŠ „Milić Rakić Mirko”,Prokuplje
  5. Lidija Videnović, učiteljica u OŠ “Jelica Milovanović”, Sopot
  6. Milica Andonović, nastavnica engleskog jezika u OŠ “Vuk Karadžić”, Pirot
  7. Mladen Šljivović, nastavnik fizike u Gimnaziji u Zaječaru i OŠ „Desanka Maksimović” , Zaječar
  8. Slađana Radojlović, nastavnica Osnova ekonomije i Bankarske obuke u Ekonomskoj školi,  Niš
  9. Vera Isailović, nastavnica istorije u OŠ “Stevan Čolović”, Arilje
  10. Zoran Ilić, učitelj u OŠ “Svetozar Marković”, Leskovac

Zvanje Najboljeg edukatora Srbije nije lako zaslužiti, zato odajemo priznanje ovim sjajnim ljudima koji su  svojim radom uspeli da poboljšaju edukaciju najmlađih. Želimo da ih podstaknemo da svoju titulu ponosno nose i da svoje znanje šire i na sledeće generacije.

Najbolji edukatori Srbije za 2018. godinu dolaze iz 10gradova i mesta Srbije i još jednu godinu za redom su pokazali koliko je obrazovanje vredno i da imamo sjajne učitelje i nastavnike širom naše zemlje.

Pored zvanja Najboljeg edukatora Srbije naši pobednici dobiće ličnu nagradu kao i nagradu u iznosu od 100.000 rsd koju mogu upotrebiti da unaprede svoj rad, realizuju projekte sa decom i upotpune njihovo usavršavanje.

Ovogodišnjem izboru Najboljih edukatora pored Udruženja pomogli su brojni članovi komisije, pre svega  prošlogodišnji nagrađeni edukatori koji se neumorno trude da pronađu nove inovativne kolege, Dragica Pavlović Babić – koordinator PISA istraživanja u Srbiji i saradnik Instituta za psihologiju u oblasti obrazovanja,

Olga Nikolić – Glavni i odgovorni urednik Prosvetnog pregleda,

Olivera Todorović –  rukovodilac Centra za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju,

Srđan Verbić – bivši ministar prosvete,

Vigor Majić – direktor istraživačke stanice Petnica.

Želimo da se zahvalimo svima koji su učestvovali u još jednom divnom iskustvu pronalaženja Najboljih edukatora Srbije.

Svečana dodela nagrada Najboljim edukatorima Srbije biće održana krajem godine u Beogradu.

Više informacija o nagrađenima kao i njihove biografije možete pogledati ovde.

The-Global-Teacher-Prize

Izabrani su pobednici nacionialnog takmičenja za 2018. godinu

Izabrani su pobednici nacionialnog takmičenja za 2018. godinu

Udruženje Živojin Mišić proglasilo je pobednike nacionalnog takmičenja koji će se boriti za titulu najboljeg nastavnika sveta

Projekat „National Teacher Prize“ deo je projekta „Global Teacher Prize“ koje organizuje Varkey Fondacija.

Varkey Fondacija osnovana je 2010. godine, sa uverenjem da je nastavnička profesija ključna za globalnu budućnost. Tim Varkey Fondacije veruje da svako dete na svetu zaslužuje kvalitetnog nastavnika. Zbog toga, zajedno sa partnerima grade mrežu najboljih nastavnika sveta, jer veruju da će samo tako omogućiti jednako obrazovanje za sve. Jedan od osnivača Fondacije, Sunny Varkey, vodi se idejom da samo edukacija može ispraviti najveće probleme koje današnji svet ima, a to su nasilje, moć i zdravstvo. Jer sve počinje edukacijom.

Udruženje Živojin Mišić je od prošle godine partner Varkey Fondacije, što znači da je projekat „Najbolji edukatori Srbije“ postao prekvalifikaciono takmičenje za „National Teacher Prize“. Cilj je da od već nagrađenih Najboljih edukatora Srbije izaberemo one koji će nas predstavljati u svetu.

Kroz ovaj projekat želimo još jednom da pohvalimo, nagradimo i ohrabrimo izuzetne nastavnike u Srbiji i damo im mogućnost da se nađu na jednom od najvećih svetskih takmičenja u sferi obrazovanja, „Global Teacher Prize“.

Ovogodišnju komisiju činili su:

  • Branislav Ranđelović, v. d. direktora Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja
  • Dragica Pavlović Babić, koordinator PISA istraživanja u Srbiji i saradnik Instituta za psihologiju u oblasti obrazovanja
  • Dušan Basalo, partner u konsultantskoj kompaniji „Atria Group“
  • Ivana Cenerić, koordinator istraživanja u Centru za obrazovne politike
  • Srđan Ognjanović, direktor Matematičke gimnazije
  • Srđan Verbić, bivši Ministar prosvete
  • Vigor Majić, direktor istraživačke stanice Petnica
  • Udruženje Živojin Mišić

Kriterijumi koje su pobednici morali da ispune za plasman propisan od strane „Global Teacher Prize“-a za ovu godinu su bili upotrebe efektivnih nastavnih praksi koje utiču na kvalitet obrazovanja na globalnom nivou, upotreba inovativnog nastavnog programa koji je inspirisan metodama koji rešavaju nove izazove u budućnosti, lična postignuća, uticaj na zajednicu, razvijanje učenika kao građanina sveta, prepoznavanje njihovog rada od strane zajednice.

Nakon duge rasprave, i uvida u prijave svih prijavljenih kandidata, kvalitet prijava, sadržaj, aktivnosti, napora da promene svoje okruženje i život svojih učenika, usaglašenost sa kriteterijumima “Global Teacher Prize”-a, troje kandidata izdvojilo se od ostalih prema natprosečnim postignućima.

Uvidom u prijave kandidata i dostavljene dodatne materijale, a imajući u vidu kriterijume Varkey Fondacije, komisija je odlučila da na “Global Teacher Prize” plasira sledeće kandidate:

  • Dragana Kuveljića, učitelja u osnovnoj školi M. Stiković u Prijepolju
  • Katarinu Veljković, nastavnicu računarstva i informatike u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji
  • Tatjanu Marković Topalović, nastavnicu fizike u srednjoj školi Dr. Andra Jovanović u Šapcu

Izborom ovogodišnjih kadidata želimo da pošaljemo poruku da su ovakvi nastavnici izuzetno značajni i vredni našem društvu, i da ih ohrabrimo da svoje metode rada i uspehe i dalje unapređuju i promovišu.

Još jednom iskrene čestitke plasiranim kandidatima, i puno sreće u daljem toku takmičenja!

2018-Top-50-Željana-Radojičić-Flag

Udruženje Živojin Mišić nastavlja saradnju sa Varkey fondacijom

Najbolji edukatori Srbije i ove godine imaju priliku da se prijave za takmicenje za najboljeg nastavnika sveta!

Sigurni smo da ste ili čuli ili osetili na svojoj koži da posao nastavnika nije najcenjenija profesija na svetu. Razna istraživanja pokazala su da mali broj učenika zaista poštuje svoje nastavnike. To je uvideo i tim Varkey Fondacije, i 2013. godine rešio da stvari menja, odnosno da ih postavi na svoje mesto.

Sanny Varkey, osnivač Varkey Fondacije, kao viziju imao je to da je edukacija ta koja može da reši najveće svetske probleme, a to su: nasilje, moć i zdravstvo. Jer kako i sam kaže, sve počinje edukacijom. Moto njegove fondacije je da svako dete na svetu zaslužuje dobrog nastavnika.

Dve godine kasnije, pokrenuli su projekat pod nazivom Global Teacher Prize, sa željom da nagrade najbolje nastavnike sveta. Ono što im je bilo važno jeste da naglase koliko je važna uloga nastavnika u obrazovanju i vaspitanju dece i da podsete svet da nastavnici zaslužuju da budu jedna od najcenjenijih profesija na svetu. Jer nastavnici jesu važni! Za 4 godine organizovanja projekta, Varkey Fondacija nagradila je 4 nastavnice, i to iz SAD-a, Palestine, Kanade i Engleske. Sve pobednice dobile su nagradu od po milion dolara koju treba da ulože u obrazovni sistem svoje zemlje, i time dodatno doprinesu edukaciji u zemlji u kojoj rade.

Udruženje Živojin Mišić prepoznalo je ove motive i u svom radu, i od prošle godine ponosan je partner Varkey Fondacije. Potpisan je Ugovor o saradnji jer je zajednički cilj upravo edukacija, i želja da podsetimo da su nastavnici najvažnija karika našeg sistema, jer oni su ti koji nam obrazuju decu. I ove godine, Udruženje je ponosni predstavnik svoje zemlje na najvećem svetskom takmičenju u obrazovanju.

Šta to znači? Projekat koji Udruženje Živojin Mišić već petu godinu za redom uspešno realizuje, pod nazivom Najbolji edukatori Srbije, prošlogodišnjim potpisivanjem Ugovora sa Varkey fondacijom, postao je prekvalifikaciono takmičenje za Global Teacher Prize.

To partnerstvo znači da Udruženje Živojin Mišić organizuje izbor za najboljeg nastavnika na nacionalnom nivou. Pobednik (ili do petoro pobednika) imaće svu moguću pomoć Udruženja pri daljem plasmanu, oko aplikacije i promocije, ali i prednost u odnosu na ostale kandidate jer će se njihove aplikacije naći direktno u drugom krugu ocenjivanja na takmičenju Global Teacher Prize.

Prošle godine tri nastavnika, nosioci titule Najbolj edukatori Srbije, ostvarila su uspeh na ovom takmičenju. Marinko Petković i Zvonimirka Jovičić proglašeni su za pobednike nacionalnog takmičenja u Srbiji, a Željana Radojičić Lukić plasirala se u 50 najboljih nastavnika sveta na Global Teacher Prize-u i time postala prvi nastavnik iz Srbije koji je uspeo da ostvari ovaj plasman na takmičenju. Time je naše obrazovanje ponovo vraćeno na jednu visoku lestvicu svetstkog sistema.

Ove godine, šansu za plasman na Global Teacher Prize, ponovo dobija do petoro Najboljih edukatora Srbije.

Početkom decembra biće proglašeno 50 najboljih nastavnika sveta od strane Varkey Fondacije, i ukoliko se neko od naših nastavnika plasira u Top50, imaće priliku da se bori za nagradu od milion dolara, kao i da se nađe na najvećem svetskom forumu u obrazovanju, Global Education & Skills Forum-u u UAE.

Želimo sreću svim kandidatima!

fI

Na koji način GO promoviše Srbiju?

Play GO – Train The Brain

EGCC, poznatiji kao Evropski GO kulturni centar, svake treće godine raspisuje konkurs za promotere GO-a. Mirjana Rašić Mitić, jedna od Najboljih edukatora Srbije, sa svojim timom kandidat je za prestižnu svetsku nagradu.

“Kada se konkurs ove godine pojavio, moj tim i ja smo razmišljali i shvatili da smo u protekle tri godine puno toga uradili i da imamo šta da kažemo o našim dosadašnjim rezultatima o promociji GO-a. Takođe, imamo projekat koji u kontinuitetu traje i nastavlja se i u sledećoj školskoj godini kroz još jednom odobren od CPN-a projekat: Play go – train the brain.

Šta je go?

GO je kineska igra slična šahu, koja je nastala pre 4000 godina. Igraju dva igrača, a pravila su vrlo jednostavna. Igrači naizmenično postavljaju figure (koje se nazivaju kamenovi) na preseke linija na tabli. Imaju na raspolaganju 19×19 preseka. Cilj igre je ograditi što je moguće veću teritoriju na tabli i tako steći poene. Strategija je veoma bitan aspekt ove konstruktivne igre kroz koju deca razvijaju i logiku i kreativnost.

Počeci igre GO u školi iz Mirjaninog ugla.

„Prilikom pokretanja GO sekcije, nisam razmišljala o tome da li sam prvi nastavnik koji se time bavi. Ali ideja je svakako bila da se deci ponudi neka nova aktivnost, koja će im neosetno, uz igru, pomoći u savladavanju školskih obaveza, osnažiti ih, ali i delovati vaspitno. Kasnije sam postala svesna činjenice da se to radi samo u mojoj školi, a ta činjenica je istovremeno ukazala i na put širenja ideje o učenju GO-a i u drugim školama u Srbiji.“

Mirjanina GO deca.

„Kroz našu školu GO-a je do sada prošlo oko 200 dece, uzrasta od 6 do 18 godina, a među njima su se izdvojili talenti kao što su Sara Đorđević, Vuk Dušanić, Nikola Ilić  i naša najmlađa nada Kosta Ilić. Sva deca koja su učestvovala na projektu su imala priliku da se oprobaju na nekom takmičenju. Podstičemo ih na učešće na takmičenjima, jer tako postaju bolji i jačaju svoje kategorije. U tom cilju smo organizovali kategorizacione turnire, Sretenjski turnir, Niš Open – veliki međunarodni GO turnir u Nišu, na kome je učešće za našu decu besplatno.“

Sa kojim preprekama se Mirjana susrela na početku?

„Prva prepreka sa kojom smo se susreli u radu bila je nabavka sopstvene opreme. Želja da nabavim svoje garniture inicirala je dalje akcije i iznalaženje mogućnosti i sredstava za nabavku neophodnog materijala za rad. Nakon odobrenog projekta od strane CPN-a (Centar za promociju nauke), koji je shvatio moje napore, kao i dobrobit koju deci donosi bavljenje ovim misaonim sportom, dobijena su sredstva koja smo upotrebili za nabavku garnitura itime obezbedili uslove da se naš projekat nesmetano razvija.

Naredna prepreka je bila obezbeđenje sredstva za uključivanje dece u sistem takmičenja u okviru Go saveza Srbije, što je neophodno za njihovo dalje napredovanje, koju nam je takođe omogućio CPN.“

Podrška škole

S obzirom da je za većinu uspešno realizovanih projekata neophodan timski rad, Mirjana je imala sreću da okupim odličan tim saradnika koji su bili spremni da svoja znanja vezana za igru GO prenesu deci.

Tako su Željko Veselinović, Dragan Ilić, Mladen Lilić Lilić i Ivan Todorovićiz Go kluba Pro Go obezbedili sve uslove za formiranje sekcije u OŠ “Sveti Sava” u Nišu (go garniture i stručni rad).  Takođe, ističem da je od početka imala razumevanje i punu podršku rukovodstva i kolega u školi, koji su prepoznali  i na pravi način podržali njenu ideju.

Šta ova kandidatura predstavlja za obrazovanje u našoj zemlji?

„Ovo je prvi put da bilo ko iz naše zemlje ima dovoljno kredibiliteta da se pojavi na jednom ovakvom takmičenju.

Osim promocije GO-a i našeg projekta, ovo je ujedno u prilika za promociju Srbije i njenog obrazovnog sistema u svetu kao naprednog, kreativnog i inovativnog.

Nakon ulaska Željane Radojičić Lukiću grupu od 50 najboljih nastavnika sveta, kada su mnogi bili u prilici da upoznaju kreativnost naših učitelja, smatram da je ovo druga prilika da se na sličan način promoviše naša zemlja.“

Kakva mogu biti očekivanja od takmičenja?

Mirjana nije sklona predviđanjima i zadovoljna je samom nominacijum. Čitajući druge projekte, među kojima ima onih koji su mnogo uradili na promociji GO-a, kao što je na primer projekat sa Tajlanda, shvatila je da naša kandidatura nije preuranjena i da su naši rezultati zaista vredni i konkurentni sa ostalima.  

MG_6795

Zašto su nam nastavnici važni?

“Čovek mora ostati učenik i onda kad postane učitelj” – Srećko Lazzari

Sećate li se vaših školskih dana, učitelja, razdrednog starešine, nastavnika? Sigurni smo da ste barem jednom poželeli da mu se zahvalite za ono čemu vas je naučio. Da je barem jedan nastavnik tokom vašeg školovanja ostavio traga, i da je uticao na to da postanete bolji čovek. Verujemo da je to jedna od stvari, koju bi oni koji nas obrazuju trebalo da rade. Možda je baš sada prilika da nekome od njih kažete hvala.

Biti nastavnik jedno je od najizazovnijih i najlepših zanimanja. Oni koji to jesu ovo razumeju i bez dodatnog objašnjenja. Međutim, to je i jedno od najodgovornijih zanimanja. Svi znamo da obrazovati i vaspitavati mlade generacije nije jednostavan, već veoma sveobuhvatan i zahtevan posao.

Biti nastavnik podrazumeva mnogo više od prenošenja informacija iz udžbenika đacima, dodeljivanja domaćih zadataka i ocenjivanja. Biti dobar nastavnik znači da ste i edukator, i pedagog, i vaspitač, i inovator i i motivator.

Mi verujemo da za dobrog nastavnika ne treba da postoji „kalup”. Da znanje treba da prenese sa puno kreativnosti i mašte, da decu obogati primenljivim znanjem i da ih spremi za izazove 21. veka. Edukatori moraju biti korak ispred svih, jer oni oblikuju našu budućnost. Znamo da to nije lako, i da je teško da jedan nastavnik bude savršen svim svojim učenicima. Ali ako nastavnik pažljivo sluša i razume potrebe svojih učenika, podstiče ih da savladaju prepreke, motiviše ih i da im slobodu da i oni njega nečemu nauče, verujemo da je na dobrom putu. Nemoguće je biti učitelj a ne biti učenik.

To su nastavnici koje mi želimo da pronađemo. I na tome radimo od 2014. godine kada je projekat Najboljih edukatora i pokrenut. Želimo da pronađemo najbolje edukatore u Srbiji i da im ukažemo na to koliko su oni važni za budućnost našeg društva. Trenutno možemo da se pohvalimo time da u svojoj profesionalnoj porodici imamo 59 Najboljih! Ali ne želimo tu da se zaustavimo.

Zato želimo da vas pozovemo da nam pomognete u misiji pronalaska najboljih! Dragi učenici, roditelji, učitelji, nastavnici, profesori, direktori škola, ovom prilikom vas pozivamo da istaknete najboljeg među vama i time mu pružite šansu da možda baš on dobije priznanje jednog od najboljih edukatora u Srbiji!

Podsetite se nastave koju pohađate ili koju ste pohađali, sa kakvim ljudima radite, ko vam je uzor,  šta vam je ostalo upečatljivo, čega se sa osmehom setite iz školskih dana i šta je to što vas asocira na vašeg posebnog nastavnika. Podelite sa nama šta je to drugačije što osoba koju prijavljujete radi, po čemu se ističe, koje su njegove vrednosti i kako poboljšava rad sa decom i gradi ih za budućnost. Kako ona podstiče preduzetnički duh kod najmlađih, koji će im sutra omogućiti da budu uspešni privrednici, naučnici umetnici ili šta god oni to požele. Na koji način vas je ta osoba napravila boljim čovekom.

Prijave će biti otvorene do 1. jula, a imena nagrađenih objavićemo krajem godine.

Svaki nagrađeni edukator dobiće ličnu nagradu od 40.000 dinara, kao i 100.000 dinara koje može da uloži u projekte sa decom i unapređenje nastave. Prijave su otvorene na sledećem linku.

DSCN0072

Najbolji edukatori još jednom opravdali ovu laskavu titulu!

Na takmičenju „U koštac sa plastikom“ Najbolji edukatori zauzeli prva mesta

Povodom obeležavanja Svetskog dana zaštite životne sredine, ove godine organizovano je takmičenje pod sloganom: Pobedi zagađenje plastikom! Ako ne možeš ponovo da je upotrebiš, ne koristi je!

Agencija Ujedinjenih nacija za životnu sredinu (UN Environment) – Programska kancelarija u Beču, uz podršku regionalne nevladine mreže Forestry and Environmental Action – fea i strukovnog Udruženja Ambasadori održivog razvoja i životne sredine, organizovala je tematsko takmičenje “U koštac sa plastikom!” za učenike osnovnih škola u Republici Srbiji.

Cilj takmičenja bio je podizanje svesti dece o negativnom uticaju plastičnog otpada na zdravlje ljudi i životnu sredinu, mogućnostima za ponovnu upotrebu i reciklažu plastike, kao i pravilnom odlaganju plastičnog otpada.

Na konkurs koji je trajao mesec dana (od 13. aprila do 14. maja) prijavilo se 12 osnovnih škola iz Srbije koje su poslale ukupno 25 radova. Stručna komisija je u obzir uzela opis ideje, količinu iskorišćene plastične ambalaže i drugih plastičnih predmeta koji su upotrebljeni za pravljenje plovila, kao i izgled finalnog rada.

Pravila su bila veoma jednostavna. Timovi tj. odeljenja predvođena učiteljima organizovala su akciju sakupljanja plastičnog otpadnog materijala i iskorišćene PET ambalaže od koga je trebalo da naprave plovni objekat (čamac, brod i sl.).

Najbolji edukatori Srbije odazvali su se i ovom izazovu, i još jednom opravdali laskavu titulu koju nose. Od prva tri mesta, dva su pripala učiteljicama iz redova Najboljih, koje su sa svojim učenicima pokazale da se rad i kreativnost itekako isplate.

Prvo mesto pripalo je učenicima učiteljice Tatjane Romanov iz OŠ “Sveti Georgije” iz Uzdina, za rad „Žutoplovac“, a za konkurs je saznala preko Udruženja Živojin Mišić. Tatjana je nagrađena kao jedan od Najboljih edukatora Srbije 2017. godine.

Tatjana učenike svoje škole naziva velikim čuvarima prirode i rado su se odazvali na ovaj konkurs i kreirali svoji rad pod nazivom “Žutoplovac”. Namera joj je bila da uključi što više dece u projekat kako bi razvijali ekološku svest i osećaj za reciklažom. Poruku koju su Žutoplovcem želeli da prenesu je da ne treba tražiti rupu u zakonima prirode, već razvijati i čuvati prirodu za buduće naraštaje jer će upravo oni simbolično otploviti u neku čistiju i bolju prirodu.

Drugo mesto pripalo je učenicima OŠ „Rade Dodić“ iz Milutovca, a treće mesto učenicima učiteljice Marijane Kolarić, takođe nagrađenoj u projektu “Najbolji edukatori Srbije” 2016. godine, za rad „Brod prijateljstva“. Učiteljica Marijana je razredni starešina učenicma OŠ „Petefi brigada“ u Kuli.

Osnovna škola “Petefi Brigada” iz Kule, prijavila je svoj rad pod nazivom “Brod prijateljstva (Majinih bubamarica III-3).  Kako bi svoj rad predstavili na najbolji način, učiteljica Marijana je pripreme za ovaj projekat prikazala na sledeći način. Prvi korak bila je obuka plivanja na bazenu, gde su učenici zajedno sa svojom učiteljicom povezali u tematske dane sve o vodi, plivanju, pecanju kao i širenju prijateljstva, i tako objedinili pravljenje broda sa svim aktivnostima.

“Sa projektom “U koštac sa plastikom” povezali smo i gradivo iz prirode i društva o materijalima u prirodi i reciklaži. Učili smo iz srpskog jezika pesmu Branka Radičevića “Cic” ili takozvanog Ribarčeta, pa su deca maštala o Brodu prijateljstva.

Do idejnih rešenja dolazili smo na časovima likovne kulture, pisali smo poruke prijateljstva koja smo ostavljali u flašama u zidu broda, sakupljali predmete od plastike”, objašnjava učiteljica.

Kažu da je brod prvobitno dobio ime Brod prijateljstva, čemu su kasnije dodali Majine bubamarice III-3, jer kako kažu roditelji mladih učenika, učiteljica je Maja, a djaci cu Majine bubamarice.

Dodela nagrada i izložba pobedničkih radova održana je danas, 05. juna, na izložbi na Četrnaestoj regionalnoj konferenciji „Životna sredina ka Evropi EnE18“, u Beogradu.

Dragana Milićević, nagrađena 2016. godine, prisustvovala je dodeli nagrada ispred Udruženja Škola za opstanak, koja se bavi edukacijom mladih i nastavnika, kao i zaposlenih u lokalnim samoupravama. Na taj način još jednom je podržala ono čime se i sama bavi u karijeri, a to je očuvanje životne sredine.

Izložba je realizovana uz pomoć Ambasadora održivog razvoja i životne sredine i Privredne komore Srbije.

Ekipa iz Uzdina koja je osvojila prvo mesto, nagrađena je jednodnevnim izletom u Carsku Baru sa pratećom interaktivnom radionicom, dok je drugo i treće mesto nagrađeno edukativnom igrom o reciklaži.

1-21

Najbolji edukator Srbije otvorio je Filosofsko-stvaralački centar

Aleksandar Stevanović, nastavnik filozofije u „Tehnoart Beograd“ školi za mašinstvo i umetničke zanate, otvorio je Filosofsko-stvaralački centar za učenike u cilju širenja filozofske kulture i kreativnog delovanja, edukacije, projektnog i radioničarskog rada.

Odakle ideja za nastanak Filosofsko – stvaralačkog Centra?

“Radeći sa decom u srednjoj školi, primetio sam kako kontekst uobičajenog nastavnog procesa ne odgovara savremenim generacijama. Tekovine 19. veka koje i danas vladaju obrazovnim sistemom, daleko su zaostale za potrebama i mogućnostima današnje dece. Shvatio sam da je potrebno preobraziti koncept nastave same, postavljajući u njeno središte ličnost učenika, umesto usvajanja rigidno propisanog, kvantifikovanog znanja”, kaže nastavnik Stevanović.

Samopouzdanost se razvija slobodno odabranom i uspešno izvedenom aktivnošću koju prati osećaj ostvarenosti, a širina kojom filosofija kao predmet pristupa ličnosti učenika omogućava upravo ovakvu vrstu delovanja.

Od ideje do realizacije

“Posle dobijanja nagrade Udruženja Živojin Mišić u okviru projekta “Najbolji edukatori Srbije 2016” koja je za sobom povlačila i novčana sredstva, odlučio sam da dobijeni novac potrošim na postojanje nečega što bi moglo dugo da traje. Tako sam krajem 2017. godine nabavio određeni broj rasklopivih stolova i stolica za izvođenje radionica i programa na otvorenom, kao i određeni broj knjiga za pokretanje Filosofske biblioteke”, kaže nastavnik.

Učenici škole su za potrebe Centra napravili veći broj dekorativnih lampi i jastučića za sedenje na travi i dali idejna, vizuelna i marketinška rešenja potrebna za početak njegovog rada.

Svi znamo da je Aristotel svoja predavanja držao na otvorenom i koliki je to pozitivan uticaj imalo na mlade. Centar danas upravo na to podseća, i vraća nas korenima filosofskog učenja.

Zahvaljujući direktoru škole Nenadu Mladenoviću, nastavnik Stevanović je na korišćenje dobio unutrašnje dvorište škole, a zahvaljujući nesebičnoj pomoći saradnika danas se u školi “Tehnoart Beorgad” nalazi Filosofsko – stvaralački Centar.

Otvaranje Centra

Nakon skoro šest meseci priprema, Centar je otvoren!

“Mi smo sada ovde da bismo mogli da utičemo. Ovo mesto je napravljeno da bude kao plamičak sreće. Kao ognjište radosti. Kao nešto što će trajati, i u jedan kontekst vremena uneti jedno drugo zvučanje, jedan drugi znak. Očigledno je da je škola koja se sastoji od betona i čelika, u kojoj su učenici svedeni na šrafove i matice, prevaziđena. Mi treba da se vratimo ovde među ovo drveće. Da osetimo da postoji jedan dar na koji smo zaboravili” – ovim rečima je započeo skup nastavnik Aleksandar.

Specijalni gost otvaranja Centra bio je gospodin Slobodan Kanjevac, predsednik Srpskog filozofskog društva koji je istakao koliko je važno što je osnovan jedan ovakav Centar i pružio punu podršku ovakvom konceptu nastave i nastavniku Stevanoviću sa kojim već dugi niz godina sarađuje.

Koordinatorka Udruženja Živojin Mišić, Ivona Jovanović, uputila je sve čestitke Aleksandru, istakla koliko su ponosni što je nastavnik Stevanović deo njihove profesionalne porodice i što u svom timu imaju Najbolje edukatore Srbije koji menjaju ovaj naš svet na bolje.

Svečanom otvaranju prisustvovali su učenici, bivši učenici ove škole, gosti, kolege profesora Aleksandra, direktor škole, prijatelji, zaljubljenici u filozofiju, a učenici profesora Aleksandra za sve prisutne izveli su i svoju autorsku predstavu.

Cilj filosofsko-stvaralačkog Centra

Ono što je jedan od osnovnih ciljeva Filosofsko-stvaralačkog Centra jeste razvoj preduzetničkih kompetencija kod mladih. Preduzetništvo se sa pravom predstavlja kao jedan od bitnih ciljeva obrazovnog procesa i zato Centar želi da svoj rad orijentiše na izuzetno važnu oblast – preduzetništvo u kulturi. Nastavnik Aleksandar smatra da bi se uz filozofsku stranu Centra, kroz rad učeničke zadruge orijentisane na stvaranje kulturnih sadržaja, u “Tehnoart Beograd” školi, na pravi način mogao razvijati preduzetnički duh budućih mladih stvaralaca u kulturi.

Najbolji poklon đacima ove škole  je što će kroz razne projekte, radionice i druge aktivnosti Centra biti  omogućeno povezivanje raznovrsnih sadržaja sa ciljem oplemjenjivanja i radovanja, kao i što će učenicima pružiti mogućnost da mogu istovremeno da ovladaju potrebnim znanjima, da se oslobode stresa i osete posvećenost u sopstvenom radu. Centar takođe pruža mladima širok spektar edukativnih aktivnosti, da kroz igru i stvaralaštvo osveste svoje kreativne potencijale.

Moto Filosofsko-stvaralačkog Centra glasi: “Osetiti lepo, razumeti istinito, oživeti dobro”.

Svi ste dobrodošli!