Edukatori-12-2017-156

Dodeljena su priznanja Najboljim edukatorima Srbije 2017. godine

Na svečanosti povodom dodele Nagrade Najbolji edukatori Srbije, danas je uručeno 11 priznanja najboljim edukatorima naše zemlje, u prostorijama Kluba Poslanika u Beogradu, a u  organizaciji neprofitnog, nevladinog Udruženja za podsticanje preduzetništva „Živojin Mišić“.

Prilikom otvaranja svečanosti, prisutnima se obratila Ivona Jovanović, koordinatorka Udruženja ,,Živojin Mišić’’, istakavši ponos Udruženja jer, četvrtu godinu za redom, nagrada Udruženja ide onima koji svojom posebnošću u radu, preduzetničkim duhom i energijom doprinose razvoju preduzetništva, kao i obrazovnog sistema u Srbiji. ,, Danas možemo da se pohvalimo da oko sebe imamo jak tim koji sada broji 59 edukatora, kao i članove komisije koji nam, iz godine u godinu, pomažu da do istih dođemo kako bi Projekat izgledao onako kako izgleda danas, a mi smo rešeni da ga unapređujemo i dalje!“

Prisutnima su se obratile kolege i iz prethodne tri generacije Najboljih edukatora Srbije, kao i jedan od predstavnika komisije Nagrade Najbolji edukatori Srbije 2017. ,,Danas smo ovde jer ste prošli ozbiljnu, detaljnu selekciju. Danas ste ovde jer ste posebni i drugačiji i jer menjate fizionomiju obrazovanja ove zemlje’’, rekla je Tatjana Marković Topalović, dobitnica nagrade Najbolji edukatori Srbije 2014 i objasnila da ‘’Udruženje Živojin Mišić bira, nagrađuje, menja i istrajava u procesu unapređenja obrazovanja i preduzetništva, a ova nagrada ima moralnu vrednost za svakog obrazovnog radnika’’.

Ispred komisije koja je učestvovala u procesu selekcije ovogodišnjih najboljih edukatora, prisutnima se obratila Dragica Pavlović Babić, Koordinator PISA istraživanja u Srbiji i saradnik Instituta za psihologiju u oblasti obrazovanja istakavši da je ‘’ovo retka prilika kada o obrazovanju govorimo afirmativno i kada malim, a snažnim korcima menjamo obrazovanje’’. 

Nakon svečane dodele, četiri generacije edukatora Srbije učestvovali su u radionicama koje su kolege organizovane (nastavnici – nastavnicima), kao i u fokus grupama sa ciljem da jedni drugima objasne inicijative na kojima rade i pozovu kolege na akciju odnosno, da podrže inicijative i, tokom naredne godine, od njih naprave lokalne i nacionalne projekte. Shodno zainteresovanosti edukatora, Udruženje ,,Živojin Mišić’’ podržaće realizaciju inicijativa tokom 2018. godine.

MG_6795

Izabrani su najbolji edukatori Srbije za 2017. godinu! Čestitamo!

Mi verujemo da je znanje moć, kao što je to govorio Fransis Bejkon. Mi verujemo da su nastavnici ti koji mogu da promene svet. Zato želimo da vam, sa velikim zadovoljstvom predstavimo najbolje nastavnike koje Srbija ima! Četvrtu godinu za redom realizujemo projekat Najbolji edukatori Srbije! I ponosni smo na učitelje i nastavnike osnovnih i srednjih škola koje pronalazimo iz godine u godinu.

Titulu najboljih ove godine poneće 11 edukatora. Među njima se nalazi 4 učitelja, 5 nastavnika viših razreda osnovnih škola, i 2 nastavnika srednjih škola.

Oni dolaze iz 11 mesta i gradova u Srbiji, i drago nam je što svake godine uspevamo da mapiramo nove gradove u našoj zemlji, i što se mreža najboljih širi. Ove godine to su Vršac, Paraćin, Vranje, Kovačica, Loznica, Požega, Mali Zvornik, Grocka, Merošina, Leskovac i Ada.

Šta je za nas najbolji nastavnik, i šta su kriterijumi koje mi vrednujemo?

Za nas je najbolji nastavnik onaj koji pored rada na sebi, odgovara na promene koje mu društvo nameće, uči decu kako da budu spremna za 21. vek, da budu spremna za život i sistem koji ih očekuje i posle završene škole. Za nas je to nastavnik koji je na časovima u okviru redovne nastave kreativan, nastavnik koji se dodatno zalaže za razvijanje učenika, organizuje najrazličitije vannastavne aktivnosti, onaj koji je primer svojim đacima.

Šta je nagrada?

Svi nagrađeni edukatori će pored ličnog dela nagrade dobiti i po 100.000 dinara za unapređenje svog rada, a novac mogu potrošiti na realizaciju najrazličitijih projekata sa decom koji će pomoći njihovom razvoju i usavršavanju. Cilj nam je da ih na ovaj način podstankemo, damo im potvrdu da su na pravom putu, da postojeće ideje sprovedu u delo kao i da ostvare neke nove projekte.

Ovom prilikom Udruženje za podsticanje preduzetništva “Živojin Mišić” kao realizator projekta želi da se zahvali svim učenicima, roditeljima i kolegama koji su prijavljivali kandidate i tako nam omogućili da pronađemo ove sjajne ljude.

Takođe, veliku zahvalnost dugujemo i članovima komisije i prošlogodišnjim nagrađenim edukatorima na poverenju, vremenu i trudu koji su uložili u izbor najboljih i u sam projekat. Hvala vam na tome, bez vas ovo ne bi bilo moguće!

Najboljim edukatorima Srbije za 2017. godinu hvala na svemu što rade, i nadamo se da će im ovo priznanje biti podsticaj da i dalje budu ti koji pokreću pozitivne promene u svojoj okolini.

Ko su nagrađeni edukatori možete pogledati ovde.

gtp-banner-2

Izabrani su predstavnici Srbije za takmičenje Global Teacher Prize

Kao što smo ranije najavili, Udruženje Živojin Mišić postalo je ponosan partner Varkey Fondacije, a samim tim takmičenje Najbolji edukatori Srbije postalo je prekvalifikacija za Global Teacher Prize. To znači da smo organizovali Nacionalno takmičenje u saradnji sa Varkey Fondacijom, kako bismo od Najboljih edukatora izabrali zvanične predstavnike naše zemlje.

Oformljena je komisija i izabrana su dva predstavnika na nacionalnom takmičenju odnosno dva kandidata koja u otežanim uslovima u kojima rade uspevaju da postignu izvanredne rezultate. Ove godine, to su Marinko Petković i Zvonimirka Jovičić!

Marinko je nastavnik fizike i hemije u Školi za osnovno i srednje obrazovanje Milan Petrović u Novom Sadu. Radi sa decom sa smetnjama u razvoju na jedan izuzetan način na koji uspeva da postigne natprosečne rezultate i pripremi ove učenike za što samostalniji život u okruženju koje nije naročito razvijeno i prilagođeno za tu grupu građana.

Zvonimirka je učiteljica u OŠ “Moše Pijade” u Žagubici, koja predaje u izdvojenom odeljenju u Izvarici. Radi u nerazvijenoj sredini u kombinovanom odeljenju čime je značaj njenog rada i uspeha koje postiže naročito značajan. Uprkos tome, u njenom radu prepoznati su elementi i metode koji su posebno vrednovani i koji ne zaostaju za gradskim školama.

Ovde se nalaze i video materijali naših predstavnika, Marinkov i Zvonimirkin filmic.

Izborom dva kandidata koji izuzetne rezultate ostvaruju i sa manje darovitom decom ili u teškim uslovima želimo da pošaljemo poruku da su takvi nastavnici itekako vredni i značajni našem društvu, ali i da ih ohrabrimo da svoje metode rada i uspeha dele i promovišu.

Kada je Global Teacher Prize u pitanju, komisija veruje da se traže upravo nastavnici koji sa malo resursa postižu velike rezultate i u tom smislu ovi kandidati ispunjavaju te uslove. Oni čine svet jednim boljim mestom za život. Oni su entuzijasti, imaju veliku želju, volju i veru u edukaciju i u pozitivne promene i moć rada. Oni su ti koji menjaju svet, inspirišu učenike i sredinu u kojoj rade.

Prvi rezultati takmičenja Global Teacher Prize znaće se početkom decembra. Našim predstavnicima želimo puno sreće na takmičenju, i sa nestrpljenjem očekujemo rezultate!

O tome kako smo postali partneri Varkey Fondacije, možete pročitati ovde.

IMG_8110

Najbolji edukatori Srbije održali su radionice na festivalu „Školski dani“ u Beogradu

Najbolji edukatori Srbije bili su učesnici festivala „Školski dani“ koji se održao u Immo Centru i TC Ušće prethodna dva vikenda, u organizaciji portala Najbolja mama na svetu.

Festival „Školski dani“ održao se četvrtu godinu za redom, a za cilj ima da pokaže najmlađima da škola nije bauk, da može biti itekako zanimljiva, i da svi možemo puno da naučimo i kroz igru.

Upravo tu je napravljena spona sa Najboljim edukatorima Srbije, koji su se rado odazvali pozivu, i doputovali iz svojih grdova kako bi sa decom naučili puno toga kroz razne kreativne radionice.

Radionice u Immo Centru od 25. do 27. avgusta održalo je petoro edukatora.

Aleksandar Stevanović, nastavnik filozfofije u „Tehnoart Beograd“ školi za mašinstvo i umetničke zanate, održao je radionicu pod nazivom „Čarobna kutija u kojoj je nešto iz koje može nastati bilo šta“. Aleksandar je poveo decu na jedno čarobno putovanje, kroz koje su išli tražeći čarobnu kutiju, a iz avanture su izašli puni utisaka jer su sami svojom maštom stvorili ono što su želeli. Na ovaj način pokazao je da filozofija ne mora biti strašan predmet za odrasle, već se može prilagoditi i najmlađima.

Tanja Vrečko, učiteljica OŠ „Mladost“ na Novom Beogradu održala je interaktivnu matematičku radionicu „Brojevi od 1 do 10“. Deca su imala prilike da se upoznaju sa matematikom i kroz fizičke i likovne aktivnosti. Završni deo radionice nosio je naziv „Oživimo brojeve“ gde su deca uz pomoć raznih materijala prikazala brojeve na mnogo zanimljiviji način.

Snežana Radivojša, učiteljica u OŠ „Đuro Strugar“ u Beogradu imala je radionicu „Igre u prirodi“. Deca su sa Snežanom izvodila igre u paru, krugu ili individualne igre, koje su bile dirigovane, interaktivne i duhovite, a zahtevale su koncentraciju, spretnost, veštinu, saradljivost, istrajnost i maštu.

Marinko Petković, nastavnik fizike i hemije u školi za osnovno i srednje vaspitanje u Novom Sadu, „Milan Petrović“, održao je radionicu iz fizike atoma za najmlađe, i na taj način pokazao deci šta su atomi, i kakvu oni ulogu imaju u našim životima.

Tatjana Kovačev, učiteljica iz Karavukova, OŠ „Bora Stanković“ držala je radionicu razmišljaonicu. Rešavali su mozgalice, pitalice i matematičke probleme. Čitali su odlomke iz Tatjaninog romana „Igrica lavirint“ i rešavali probleme koji su u tom odlomku i zadati.

Već sledeće nedelje, još edukatora se prdružilo festivalu u TC „Ušće“.

Prvog dana radionice „Matematika i pčele“ i „Brojevi, brojevi“ održala je Slađana Trajković, nastavnica matematike u Tehničkoj školi „15. maj“ iz Prokuplja. Učenici su saznali sve o matematici pčelinjeg saća. Na prvi pogled pčele i matematika nemaju ništa zajedničko, ali uzimajući u obzir sve tehnike i metode od pravljenja saća, pčelinjeg leta, računanja uglova, ekonomičnost i štednju materijala, pčele zapravo moraju biti odlični matematičari. Na drugoj radionici deca su saznala čemu služe Neperove kosti, zašto se uglavnom poklanja neparan broj cvetova, kako izgleda majanski brojevni sistem i još mnogo toga.

Nada Stojičević, nastavnica elektro grupe predmeta iz Pančeva, iz Elektrotehničke škole „Nikola Tesla“  održala je radionicu pod nazivom „Kompjuteri bez struje“. Učenici su imali prilike da i sami učestvuju u pretvaranju podataka u binarni brojni sistem i sami su otkrivali neke algoritme koji se koriste prilikom kompresije.

Aleksandra Sekulić, nastavnica srpskog jezika u Ekonomsko – trgovinskoj školi u Kuli, održala je radionicu „Čitaj pesmu čulima“. Predstavljena je tehnika čitanja i razumevanja lirske pesme i na jedan nesvakidašnji način obrađen je jedan čas srpskog jezika.

Tatjana Marković Topalović, nastavnica fizike iz Šapca, uz pomoć najbolje mlade fizičarke u Srbiji održala je radionicu „Srujom ćeš me, stujom ću te“. Deca su naučila da vežu prosto stujno kolo, igrali su „sigurne ruke“ uz bakarne šablone i ključeve, a na kraju radionice Tatjana im je poklonila spektometre u ruci koje kada prislonite na kameru mobilnog telefona možete izvršiti kalibraciju njihovog spektra.

I festival je, što se tiče radionica Najboljih edukatora Srbije zatvorila Snežana Radivojša, uz radionicu „Geometrijskih oblika“. Deca su kroz igru usvajala, klasifikovala i vršila sistematizaciju znanja o geometrijskim slikama. Interaktivno, kroz igru, učenici su usavršavali pokrete ruku i uvežbavali perceptivno motornu koordinaciju.

Hvala još jednom Najboljim mamama na pozivu, hvala našim Najboljim edukatorima za sjajan sadržaj na ovom festivalu. Hvala što uvek idete korak ispred svih, i dajete više za našu decu!

Gostovanja naših edukatora na temu radionica koje su držali, možete pogledati na sledećem linku.

2016331415

Udruženje Živojin Mišić postalo je ponosan partner Global Teacher Prize-a!

Fransis Bejkon govorio je da je znanje moć. I mi verujemo da jeste. Obrazovanje je jedno od najmoćnijih oružja koje imamo. Ali kao i sa svakom moći, bitno je ko nam je daje i na koji način.

Ako govorimo o obrazovanju, tu moć daju nam nastavnici. Dobri nastavnici su ti koji daju moć znanja, a najbolji su oni koji nam otkrivaju takva znanja sa kojima možemo da promenimo čitav svet.

U vremenu u kome živimo , kao da se čini da se zaboravilo koliko je važna uloga nastavnika.

A njihova uloga je možda i najvažnija u životu svakoga od nas. Oni su ti koji nam pored roditelja otkrivaju svet, naše sposobnosti i daju nam krila da poletimo. Upravo iz tog razloga, poslednjih godina se u svetu ulaže mnogo energije u to da se nastavnicima vrati poštovanje kakvo i zaslužuju i da se obrazovanje prilagodi novonastalim potrebama koje su uslovljenje menjanjem sveta.

Šta onda znači biti najbolji nastavnik na svetu?

Varkey Fondacija je jedna od organizacija koja se do sada najozbiljnije pozabavila ovim pitanjem. Njihov moto je da svako dete na svetu zaslužuje dobrog nastavnika. Jedan od osnivača Varkey Fondacije Sunny Varkey, vodio se idejom da je edukacija ta koja će ispraviti najveće svetske probleme, a to su: nasilje, moć i zdravlje. Jer, sve počinje edukacijom.

Upravo iz tog razloga 2015. godine pokrenut je projekat Global Teacher Prize. Za njih najbolji nastavnik na svetu je onaj koji širi pozitivan uticaj na svoje učenike i okolinu. Onaj koji je inovativan i kreativan. Onaj koji uvek radi više, i čini svet jednim boljim mestom za život.

Šta je Global Teacher Prize?

Global teacher Prize je takmičenje koje ima za cilj da na svetskom nivou promeni percepciju ljudi o nastavnicima. Koje ima za cilj da nagradi najbolje na svetu! Da slavi ulogu edukatora! Ljudi iza ovog projekta veruju da su nastavnici ti koji menjaju živote svojih učenika.

Veruju u obrazovanje i bolji svet sutra.

Veruju da nastavnici treba da budu tertirani kao doktori, ništa manje od toga.

Neki nastavnici kažu da je ova nagrada za njih u rangu Nobelove nagrade.

Neki nastavnici kažu da je to najveće priznanje koje neki edukator može dobiti za svoj rad.

Princ Harry kaže da je uloga nastavnika najvažnija u životu svakoga od nas.

Papa Francisco izrazio je ogromnu zahvalnost Varkey Fondaciji za sve što rade.

Salma Hayek tvrdi da je ovo početak edukativne revolucije.

I još mnogi svetski državnici podžali su ovaj projekat.

Mi kažemo da se slažemo sa mišljenjem svakoga od njih!

Danas, kada je Global Teacher Prize uspešno realizovan treću godinu za redom, u ovom projektu učestvuje 20 zemalja celog sveta! I Srbija je upravo postala jedna od njih!

U Srbiji, Udruženje za podsticanje preduzetništva Živojin Mišić   već četvrtu godinu za redom uspešno realizuje projekat Najboljih edukatora Srbije! Cilj ovog projekta je isti kao i ciljevi Global Teacher Prize-a, a to je da se istaknu ugledni primeri prosvete, da se na neki način oda priznanje izuzetnim ljudima koji čine više nego što se od njih očekuje, koji pomeraju granice, i koji čine Srbiju jednim boljim mestom za život!

Ono što je zajedničko i jednom i drugom projektu, jeste entuzijazam, želja i volja, vera u edukaciju, u pozitivne promene i u moć rada. Ovi projekti podstiču najbolje nastavnike koji menjaju svet, inspirišu učenike i sredinu u kojoj rade.

Srbija do sada nije bila zvanična učesnica takmičenja Global Teacher Prize. Od ove godine, Srbija je jedna od zemalja učesnica koja i zvanično organizuje nacionalno takmičenje za najprestižniju nagradu na svetu!

Kako?

Tako što je Udruženje Živojin Mišić postalo ponosan partner Varkey Fondacije.

Šta to znači?

To znači da je projekat Najbolji edukatori Srbije postao prekvalifikaciono takmičenje za Global Teacher Prize.

To znači da će Srbija kao zemlja prvi put imati predstavnike nacionalnog takmičenja koji će biti direktno plasirani na Global Teacher Prize.

To znači da verujemo u naše najbolje i da verujemo da treba da budu priznati i na svetskom nivou!

Nagrada koju dodeljuje Udruženje Živojin Mišić svim nagrađenima za projekat Najbolji edukatori Srbije jeste 140.000 rsd.

Nagrada koju dodeljuje Varkey Fondacija najboljem nastavniku na svetu je 1.000.000 $.

Razlika je velika, ali cilj je isti! Želimo bolju prosvetu, želimo bolji svet za našu decu, a prvi stepenik ka tome jeste motivisan i inovativan nastavnik, koji će decu osnažiti, podstaći njihovu kreativnost i učiti ih u skladu sa potrebama 21. veka.

Za ovu prestižnu nagradu mogu se prijaviti svi koji sebe smatraju vrhunskim nastavnikom, mogu ih prijaviti i drugi. Međutim, kako je Udruženje Živojin Mišić postalo nacionalni partner Varkey Fondacije, nosioci priznanja Najbolji edukatori Srbije imaju tu privilegiju prolaska direktno u drugi krug Global Teacher Prize-a. Kako se postaje Najbolji edukator, i šta za nas znači kada kažemo da je neko najbolji u svom poslu, možete pogledati ovde.

Kako izbor funkcioniše?

Prema pravilima Varkey Fondacije, a kako već postoji takmičenje Najbolji edukatori Srbije u našoj zemlji, uspostaviće se komisija koja će od već nagrađenih najboljih edukatora izabrati do petoro kanidata koji će biti zvanični pobednici nacionalnog takmičenja. Nacionalni pobednici se dalje plasiraju na svetsko takmičenje Global Teacher Prize!

Nakon toga, Varkey Fondacija proglasiće 50 najboljih kandidata na svetu, a potom i najboljih 10 koji će se sigurno naći i u UAE na godišnjoj dodeli nagrada.

Verujemo da su naši Najbolji edukatori itekako zaslužili da se nađu među najboljima na svetu.

Verujemo da je Srbija mesto u kome takvih ljudi ima.

Verujemo da naši nastavnici mogu da promene svet!

MG_7046

Značaj nastavnika u Srbiji danas

“Obrazovanje je najmoćnije oružje koje možete upotrebiti da promenite svet” – Nelson Mendela

Često se danas polemiše uloga nastavika u jednom društvu. Često se dešava da se njihov posao ne ceni koliko bi trebalo. Kao da smo zaboravili koliko su nastavnici zapravo važni u životu svakoga od nas i u jednom obrazovnom sistemu.  Retki su oni nastavnici koji uvažavaju poštovanje kakvo su i zaslužili, kada je to zvanično bilo priznato kao jedno od najvažnijih zanimanja na svetu.

Danas takav odnos nastavnika i učenika i uopšte okoline, možemo videti na filmu ili u serijama poput Šešira profesora Koste Vujića, čuvenog reditelja Zdravka Šotre.

Šta je zapravo danas merilo jednog dobrog učitelja, nastavnika, jednog edukatora koji radi sa decom? Mi smatramo da su to ljudi koji su najbolji u svom poslu, koji rade na sebi, odgovaraju na promene koje im društvo nameće, koji uče decu da budu spremna za 21. vek. Da budu spremna za život i sistem koji ih očekuje i posle završene škole. Smatramo da su to oni ljudi koji u tome i uspevaju. Za to su potrebni veliki napori, velika motivacija, ali svi smo svesni da se samo tako postaje najbolji u svom poslu.

“Nemojte limitirati decu samo na ono što ste vi naučili, jer deca su rođena u drugom vremenu” – Rabindrant Tagor

U svetu važi mišljenje da je finski sistem obrazovanja jedan od najboljih na svetu. Imaju mnogo manje grupe dece, učitelji se biraju iz top 10 posto najboljih studenata i u društvu imaju isti status kao doktori i advokati. Sam sistem učenja je prilagođen njima, zato su toliko i uspešni. Ali šta ako sistem nije takav? Daleko od toga da naš sistem obrazovanja nije dobar, ali ono što je preduslov svakog dobrog sistema, su ljudi koji u njemu rade.

Iako se ponekad zaboravlja, i dalje je njihova profesija jedna od najvažnijih. Oni su ti koji vaspitavaju decu, koji ih uče pravim vrednostima, i spremaju za život sutra. Našа je misija da takve istaknemo.

A takvih sjajnih ljudi na svu sreću imamo. I zato možemo biti među najboljima na svetu. Njih samo treba pronaći.

Upravo iz te želje, želje da nagradimo, podstaknemo, istanknemo one najbolje u svom poslu, i one koji su tu za decu u svakom smislu te reči, 2014. godine pokrenuli smo ovaj projekat. Projekat Najboljih edukatora Srbije. Naša misija postala je da pronađemo one najbolje u zemlji, da pokažemo ko su dobri primeri u praksi, i koliko naš sistem zavisi od njih. Koliko sudbina naše dece zavisi od nastavnika. A to je velika stvar.

Kada je projekat pokrenut, nismo bili sigurni kako će se razvijati. Jedino u šta smo bili sigurni od samog početka jeste da radimo pravu stvar. Otvorili smo prijave sa idejom da najbolje u prosveti mogu prijaviti svi. I učenici, i njihovi roditelji, i kolege, direktori škola… jer nam je bilo važno da svako ko je upućen u nastavnikov rad može da da svoje mišljenje, jer to su ljudi koji najbolje i poznaju i sa njima rade. To je ono od čega nismo odustali sve vreme. Naš konkurs se od drugih razlikuje po tome što nam je najvažniji rad nastavnika sa decom.

Vremenom, postajali smo sve sigurniji da radimo pravu stvar. Pronalazili smo sjajne ljude, i bili oduševljeni šta je sve ono što oni rade za svoje učenike i za okolinu. Ovaj projekat je postajao sve masovniji, i sve više ljudi se uključivalo u isti. Danas, uz veliku pomoć svih nagrađenih, postoji blog Najboljih edukatora Srbije, koji je mesto za deljenje ideja i za primere dobre prakse u nastavi. Radimo i na emisiji kojom želimo da podstaknemo i pokažemo šta je ono što najbolji među nama rade, i uskoro ćemo emitovati te epizode.

Bilo nam je važno da uvek budemo nezavisni, i pravični. Da imamo bitne institucije iza sebe, ali i pojedince koji su nebrojeno puta dokazali svoju pravičnost i kompetentnost. Zato danas imamo komisiju koju čine Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Zavod za razvoj zaposlenih u obrazovanju, Srdjan Ognjanović, direktor Matematičke gimnazije, Dragica Pavlović Babić, koordinatorka PISA istaživanja u Srbiji, prošlogodišnji nagrađeni edukatori, kao i samo Udruženje. I otvoreni smo za to da širimo komisiju, i da uvek budemo transparentni, jer ovo je konkurs svih nas.

Danas nam je veliko zadovoljstvo da najavimo četvrti po redu konkurs za Najbolje edukatore u Srbiji!

Kao što je bilo i do sada, i ove godine biće izabrano između 10 i 20 učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola u Srbiji.

Edukatori koje želimo da nagradimo i istaknemo su oni koji su najbolji u svom poslu, ali prvenstveno oni koji rade sa decom. Rade u okviru vannastavnih aktivnosti, podstiču svoje učenike da budu sve bolji iz dana u dan, podstiču ih da stiču nova znanja i veštine. To su edukatori koji se razlikuju i po tome što su kreativniji, motivisaniji i inovativniji od ostalih. Oni su pokretači pozitivnih promena u društvu. Oni ne čekaju da se sistem promeni, oni su ti koji se menjaju u skladu sa potrebama dece i u skladu sa društvom.

“Najveća nada svake zemlje leži u primerenom školovanju mladih” – Erazmo Roterdamski

Ovo je jedan od projekata koji traje tokom cele godine. I zadovoljstvo je raditi na njemu. Pogotovo kada vam pomažu oni najbolji u zemlji, a to su naši najbolji edukatori. Kada se približilo vreme za otvaranje četvrtog konkursa, zajedno sa njima definisali smo prednosti i mane, jer koliko god se trudili, svesni smo da ništa nije savršeno ako se u to ne ulaže energija, vreme i rad. Napravili smo neke izmene u samoj prijavi, jer smo smatrali da je to neophodno kako bismo bili što sigurniji u sam izbor.

U cilju unapređenja konkursa, ovogodišnja prijava će se sastojati iz dva dela. Prvi deo prijave vrši se isključivo preko sajta Udruženja, (zivojinmisic.rs), a kandidate mogu prijaviti učenici, njihovi roditelji, kolege nastavnici, direktori škola, svako ko ima uvid u rad nastavnika. Na osnovu ove prijave, izvršiće se prvi krug selekcije kandidata.

Kanidati koji prođu prvi krug selekcije, biće kontaktirani imejlom kako bi im organizatori poslali drugi deo prijave, koji bi pokazao i profesionalni razvoj kandidata i dao nam dodatne informacije.

Na osnovu oba dela prijave, komisija će izabrati najbolje edukatore u Srbiji.   

Prijave će biti otvorene do 1. jula, a imena nagrađenih objavićemo krajem godine. Svaki nagrađeni edukator dobiće ličnu nagradu od 40.000 dinara, kao i 100.000 dinara koje može da uloži u projekte sa decom i unapređenje nastave. 

Zato ne propustite da prijavite najbolje u Srbiji. Mi jedva čekamo da vidimo ko su ti sjajni ljudi koji rade nadprosečno za ovu zemlju, i za decu u Srbiji. Pomozite nam da ih pronađemo, jer “Znanje je moć” – Fransis Bejkon.


MG_7024

Svečana dodela nagrada Najboljim Edukatorima Srbije 2016. godine!

Udruženje „Živojin Mišić“, treću godinu za redom, nagradilo je Najbolje edukatore Srbije za 2016. godinu. Svečana dodela priznanja održala se u Centru lepih umetnosti Jovana Kolundžije, u petak, 24. februara 2017. godine.

Još jednom se zahvaljujemo svim predstavnicima komisije koji su nam svojim radom, trudom i energijom pomogli da dođemo onih najboljih. To su Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Centar za razvoj zaposlenih u obrazovanju, Srđan Ognjanović, direktor Matematičke gimnazije, Dragica Pavlović Babić, koordinatorka PISA istraživanja u Srbiji, kao i nagrađeni edukatori generacije 2014. i 2015. godine.

Priznanja su uručena svim nagrađenim edukatorima za 2016. godinu, a više o njima možete pogledati ovde. Svim nagrađenim edukatorima želimo da im ova nagrada bude podstrek da i dalje svoj posao rade na najbolji mogući način i da budu pokretači pozitivnih promena u društvu.

Svima koji su bili juče sa nama zahvaljujemo se što su svojim prisustvom uveličali ovu dodelu i doprineli sjajnoj atmosferi.

Video sa dodele možete pogledati na sledećem linku.

15094985_1244151475651976_2064197009957377904_n

Prvi stručni skup najboljih edukatora Srbije

“Ne postoje neosvojive tvrđave, samo loši osvajači”

Prvi stručni skup Najboljih edukatora Srbije, održan je u Centru za stručno usavršavanje u Šapcu 18. novembra. Skupu su prisustvovali nagrađeni edukatori iz 2014. i 2015. godine, kao i predstavnici Udruženja Živojin Mišić, koji su pokrenuli ovaj projekat.

Ovo je prvo samoinicijativno druženje najboljih edukatora, posle svečanih dodela njihovih nagrada. Tatjana Marković Topalović, jedna od nagrađenih edukatora 2014. godine, a sada v.d. direktora Centra za stručno usavršavanje Šabac, bila je organizator ovog radnog druženja, sa ciljem razmene iskustava najboljih po pitanju stručnog usavršavanja nastavnika.

Teme kojima su se bavili bile su:        

  • predstavljanje Centra za stručno usavršavanje i njegove aktivnosti
  • predstavljanje jedinstvenog Parka nauke, koji se nalazi u dvorištu Centra i izložbe asocijativnih satova, autora Tatjane Marković Topalović sa saradnicima
  • diskusija o opštim pitanjima nastave i stručnim usavršavanjima nastavnika
  • predstavljanje radova najboljih edukatora

Svoje radove predstavile su Svetlana Radlovački, nastavnik programiranja u školskom centru “Nikola Tesla” Vršac, ujedno i dobitnica Svetosavske nagrade, i Slađana Trajković, nastavnik matematike u Tehničkoj školi “15. maj” iz Prokuplja.

Prvi deo seminara obeležila je prezentacija v.d. direktorke Centra, Tatjane Marković Topalović i analiza i diskusija po pitanju stručnog usavršavanja prosvetnih radnika u formalnom sistemu obrazovanja, a učesnici su se naročito osvrnuli na on-line seminare i seminare na temu inkluzije.

Deo stručnog skupa svakako je bio i obilazak prvog i jedinstvenog Parka nauke koji se nalazi u okviru Centra za stručno usavršavanje. Tatjana se potrudila da nas na najbolji mogući način upozna sa istim i predočila je koji su sve njegovi benefiti i na koji način deca mogu da uče ovde.

Ono što je dalji plan, jeste da se ovakav skup uvrsti u godišnji skup ili Konferenciju, koja će se baviti opštim pitanjima nastave, savremenim tehnikama učenja i podučavanja, a da prisustvo bude omogućeno i ostalim prosvetnim radnicima koji imaju želju da razmene mišljenja, iskustva i ideje.

DSC_5061-2

Otvoren konkurs za Najbolje Edukatore Srbije za 2016. godinu

Šta jednog nastavnika čini izuzetnim? Šta danas u modernom dobu znači biti najbolji nastavnik i šta je adekvatno znanje? Kakvi su to nastavnici koje učenici pamte i koji su ih možda inspirisali da se u životu bave svojom sadašnjom profesijom? Koliko je nastavnički poziv važan za pravilno odrastanje novih generacija i zdravo društvo? Da li ga dovoljno uvažavamo i podržavamo?

Udruženje „Živojin Mišić“ pokrenulo je 2014. godine projekat „Najbolji edukatori Srbije“, sa željom da istakne ugledne primere naše prosvete. Učitelji i nastavnici osnovnih i srednjih škola koji su nagrađeni tokom dve godine realizacije ovog projekta se odlikuju inovativnošću, posvećenošću, aktivizmom, spremnošću da uče, da se usavršavaju i prilagođavaju modernim potrebama obrazovanja, da primenjuju nove metode i sredstva u nastavi, da učenike uče kako da primenjuju znanje i tako ih pripremaju za savremene zahteve tržišta rada. Oni su neretko pokretači pozitivnih promena u svojoj okolini, pioniri napretka i postizanja natprosečnih rezultata i kao takve slobodno ih možemo nazvati i preduzetnicima u svom poslu.

Zadovoljstvo nam je da objavimo otvaranje trećeg po redu konkursa za Najbolje edukatore Srbije, koji će biti otvoren do 1. jula 2016. godine. Ukoliko i vi poznajete učitelja ili učiteljicu, nastavnika ili nastavnicu, profesora ili profesorku za koga smatrate da je najbolji u svom poslu, ovaj projekat je pravo mesto da to i kažete! Istaknuti, inovativni, motivisani, jedinstveni i drugačiji nastavnici su nastavnici kakve tražimo.

Opišite nam šta je karakteristično u njihovom radu, u njihovom odnosu sa učenicima i šta je ono najdragocenije što učenici nauče. Koji je njihov način rada, koje aktivnosti i projekte realizuju sa učenicima? Pošaljite nam linkove sajtova, snimaka, objava i svih ostalih materijala koji mogu posvedočiti o njihovom radu.


Za dve godine realizacije ovog projekta nagrađeno je ukupno 32 najboljih, koji dolaze iz mesta širom Srbije, iz gradskih i seoskih škola. Najbolje biraju prošlogodišnji nagrađeni zajedno sa komisijom kroz više krugova selekcije, a svi nagrađeni dobijaju novčane nagrade za unapređenje svog rada i nastave.

Rezultati konkursa će biti objavljeni na sajtu Udruženja „Živojin Mišić“ sredinom narednog polugodišta, a prijave se šalju preko prijavne forme koja se nalazi na sajtu projekta.

DSC_5061

Svečano uručena priznanja Najboljim edukatorima Srbije 2015!

Udruženje „Živojin Mišić“ je, i ove godine, organizovalo Svečanu dodelu priznanja i nagrada najboljim edukatorima Srbije za 2015. godinu. Svečana dodela je organizovana u utorak, 15. decembra 2015. godine u prostorijama Narodne banke Srbije.

Događaj je uveličan obraćanjima i govorima Vladimira Prelovca, predsednika Udruženja i Željane Radojičić Lukić, predstavnika Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Zahvalnice su uručene članovima komisije za izbor najboljih edukatora: članovima tima ispred Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Srđanu Ognjanoviću, direktoru Matematičke gimnazije, Oliveri Todorović, ispred Centra za razvoj zaposlenih u obrazovanju (ZUOV) i Dragici Pavlović-Babić, koordinatorki PISA istraživanja u Srbiji. Posebno je izrečena zahvalnost edukatorima nagrađenim 2014. godine za nesebičnu pomoć oko u selekciji ovogodišnjih nagrađenih edukatora.

Zahvaljujemo se svim prisutnima na svečanoj dodeli, jer su uveličali događaj i doprineli sjajnoj atmosferi.

Svim nagrađenim edukatorima želimo velike i održive uspehe u daljem radu!

Ko su nagrađeni, možete pogledati ovde.