DSCN0072

Najbolji edukatori još jednom opravdali ovu laskavu titulu!

Na takmičenju „U koštac sa plastikom“ Najbolji edukatori zauzeli prva mesta

Povodom obeležavanja Svetskog dana zaštite životne sredine, ove godine organizovano je takmičenje pod sloganom: Pobedi zagađenje plastikom! Ako ne možeš ponovo da je upotrebiš, ne koristi je!

Agencija Ujedinjenih nacija za životnu sredinu (UN Environment) – Programska kancelarija u Beču, uz podršku regionalne nevladine mreže Forestry and Environmental Action – fea i strukovnog Udruženja Ambasadori održivog razvoja i životne sredine, organizovala je tematsko takmičenje “U koštac sa plastikom!” za učenike osnovnih škola u Republici Srbiji.

Cilj takmičenja bio je podizanje svesti dece o negativnom uticaju plastičnog otpada na zdravlje ljudi i životnu sredinu, mogućnostima za ponovnu upotrebu i reciklažu plastike, kao i pravilnom odlaganju plastičnog otpada.

Na konkurs koji je trajao mesec dana (od 13. aprila do 14. maja) prijavilo se 12 osnovnih škola iz Srbije koje su poslale ukupno 25 radova. Stručna komisija je u obzir uzela opis ideje, količinu iskorišćene plastične ambalaže i drugih plastičnih predmeta koji su upotrebljeni za pravljenje plovila, kao i izgled finalnog rada.

Pravila su bila veoma jednostavna. Timovi tj. odeljenja predvođena učiteljima organizovala su akciju sakupljanja plastičnog otpadnog materijala i iskorišćene PET ambalaže od koga je trebalo da naprave plovni objekat (čamac, brod i sl.).

Najbolji edukatori Srbije odazvali su se i ovom izazovu, i još jednom opravdali laskavu titulu koju nose. Od prva tri mesta, dva su pripala učiteljicama iz redova Najboljih, koje su sa svojim učenicima pokazale da se rad i kreativnost itekako isplate.

Prvo mesto pripalo je učenicima učiteljice Tatjane Romanov iz OŠ “Sveti Georgije” iz Uzdina, za rad „Žutoplovac“, a za konkurs je saznala preko Udruženja Živojin Mišić. Tatjana je nagrađena kao jedan od Najboljih edukatora Srbije 2017. godine.

Tatjana učenike svoje škole naziva velikim čuvarima prirode i rado su se odazvali na ovaj konkurs i kreirali svoji rad pod nazivom “Žutoplovac”. Namera joj je bila da uključi što više dece u projekat kako bi razvijali ekološku svest i osećaj za reciklažom. Poruku koju su Žutoplovcem želeli da prenesu je da ne treba tražiti rupu u zakonima prirode, već razvijati i čuvati prirodu za buduće naraštaje jer će upravo oni simbolično otploviti u neku čistiju i bolju prirodu.

Drugo mesto pripalo je učenicima OŠ „Rade Dodić“ iz Milutovca, a treće mesto učenicima učiteljice Marijane Kolarić, takođe nagrađenoj u projektu “Najbolji edukatori Srbije” 2016. godine, za rad „Brod prijateljstva“. Učiteljica Marijana je razredni starešina učenicma OŠ „Petefi brigada“ u Kuli.

Osnovna škola “Petefi Brigada” iz Kule, prijavila je svoj rad pod nazivom “Brod prijateljstva (Majinih bubamarica III-3).  Kako bi svoj rad predstavili na najbolji način, učiteljica Marijana je pripreme za ovaj projekat prikazala na sledeći način. Prvi korak bila je obuka plivanja na bazenu, gde su učenici zajedno sa svojom učiteljicom povezali u tematske dane sve o vodi, plivanju, pecanju kao i širenju prijateljstva, i tako objedinili pravljenje broda sa svim aktivnostima.

“Sa projektom “U koštac sa plastikom” povezali smo i gradivo iz prirode i društva o materijalima u prirodi i reciklaži. Učili smo iz srpskog jezika pesmu Branka Radičevića “Cic” ili takozvanog Ribarčeta, pa su deca maštala o Brodu prijateljstva.

Do idejnih rešenja dolazili smo na časovima likovne kulture, pisali smo poruke prijateljstva koja smo ostavljali u flašama u zidu broda, sakupljali predmete od plastike”, objašnjava učiteljica.

Kažu da je brod prvobitno dobio ime Brod prijateljstva, čemu su kasnije dodali Majine bubamarice III-3, jer kako kažu roditelji mladih učenika, učiteljica je Maja, a djaci cu Majine bubamarice.

Dodela nagrada i izložba pobedničkih radova održana je danas, 05. juna, na izložbi na Četrnaestoj regionalnoj konferenciji „Životna sredina ka Evropi EnE18“, u Beogradu.

Dragana Milićević, nagrađena 2016. godine, prisustvovala je dodeli nagrada ispred Udruženja Škola za opstanak, koja se bavi edukacijom mladih i nastavnika, kao i zaposlenih u lokalnim samoupravama. Na taj način još jednom je podržala ono čime se i sama bavi u karijeri, a to je očuvanje životne sredine.

Izložba je realizovana uz pomoć Ambasadora održivog razvoja i životne sredine i Privredne komore Srbije.

Ekipa iz Uzdina koja je osvojila prvo mesto, nagrađena je jednodnevnim izletom u Carsku Baru sa pratećom interaktivnom radionicom, dok je drugo i treće mesto nagrađeno edukativnom igrom o reciklaži.

1-21

Najbolji edukator Srbije otvorio je Filosofsko-stvaralački centar

Aleksandar Stevanović, nastavnik filozofije u „Tehnoart Beograd“ školi za mašinstvo i umetničke zanate, otvorio je Filosofsko-stvaralački centar za učenike u cilju širenja filozofske kulture i kreativnog delovanja, edukacije, projektnog i radioničarskog rada.

Odakle ideja za nastanak Filosofsko – stvaralačkog Centra?

“Radeći sa decom u srednjoj školi, primetio sam kako kontekst uobičajenog nastavnog procesa ne odgovara savremenim generacijama. Tekovine 19. veka koje i danas vladaju obrazovnim sistemom, daleko su zaostale za potrebama i mogućnostima današnje dece. Shvatio sam da je potrebno preobraziti koncept nastave same, postavljajući u njeno središte ličnost učenika, umesto usvajanja rigidno propisanog, kvantifikovanog znanja”, kaže nastavnik Stevanović.

Samopouzdanost se razvija slobodno odabranom i uspešno izvedenom aktivnošću koju prati osećaj ostvarenosti, a širina kojom filosofija kao predmet pristupa ličnosti učenika omogućava upravo ovakvu vrstu delovanja.

Od ideje do realizacije

“Posle dobijanja nagrade Udruženja Živojin Mišić u okviru projekta “Najbolji edukatori Srbije 2016” koja je za sobom povlačila i novčana sredstva, odlučio sam da dobijeni novac potrošim na postojanje nečega što bi moglo dugo da traje. Tako sam krajem 2017. godine nabavio određeni broj rasklopivih stolova i stolica za izvođenje radionica i programa na otvorenom, kao i određeni broj knjiga za pokretanje Filosofske biblioteke”, kaže nastavnik.

Učenici škole su za potrebe Centra napravili veći broj dekorativnih lampi i jastučića za sedenje na travi i dali idejna, vizuelna i marketinška rešenja potrebna za početak njegovog rada.

Svi znamo da je Aristotel svoja predavanja držao na otvorenom i koliki je to pozitivan uticaj imalo na mlade. Centar danas upravo na to podseća, i vraća nas korenima filosofskog učenja.

Zahvaljujući direktoru škole Nenadu Mladenoviću, nastavnik Stevanović je na korišćenje dobio unutrašnje dvorište škole, a zahvaljujući nesebičnoj pomoći saradnika danas se u školi “Tehnoart Beorgad” nalazi Filosofsko – stvaralački Centar.

Otvaranje Centra

Nakon skoro šest meseci priprema, Centar je otvoren!

“Mi smo sada ovde da bismo mogli da utičemo. Ovo mesto je napravljeno da bude kao plamičak sreće. Kao ognjište radosti. Kao nešto što će trajati, i u jedan kontekst vremena uneti jedno drugo zvučanje, jedan drugi znak. Očigledno je da je škola koja se sastoji od betona i čelika, u kojoj su učenici svedeni na šrafove i matice, prevaziđena. Mi treba da se vratimo ovde među ovo drveće. Da osetimo da postoji jedan dar na koji smo zaboravili” – ovim rečima je započeo skup nastavnik Aleksandar.

Specijalni gost otvaranja Centra bio je gospodin Slobodan Kanjevac, predsednik Srpskog filozofskog društva koji je istakao koliko je važno što je osnovan jedan ovakav Centar i pružio punu podršku ovakvom konceptu nastave i nastavniku Stevanoviću sa kojim već dugi niz godina sarađuje.

Koordinatorka Udruženja Živojin Mišić, Ivona Jovanović, uputila je sve čestitke Aleksandru, istakla koliko su ponosni što je nastavnik Stevanović deo njihove profesionalne porodice i što u svom timu imaju Najbolje edukatore Srbije koji menjaju ovaj naš svet na bolje.

Svečanom otvaranju prisustvovali su učenici, bivši učenici ove škole, gosti, kolege profesora Aleksandra, direktor škole, prijatelji, zaljubljenici u filozofiju, a učenici profesora Aleksandra za sve prisutne izveli su i svoju autorsku predstavu.

Cilj filosofsko-stvaralačkog Centra

Ono što je jedan od osnovnih ciljeva Filosofsko-stvaralačkog Centra jeste razvoj preduzetničkih kompetencija kod mladih. Preduzetništvo se sa pravom predstavlja kao jedan od bitnih ciljeva obrazovnog procesa i zato Centar želi da svoj rad orijentiše na izuzetno važnu oblast – preduzetništvo u kulturi. Nastavnik Aleksandar smatra da bi se uz filozofsku stranu Centra, kroz rad učeničke zadruge orijentisane na stvaranje kulturnih sadržaja, u “Tehnoart Beograd” školi, na pravi način mogao razvijati preduzetnički duh budućih mladih stvaralaca u kulturi.

Najbolji poklon đacima ove škole  je što će kroz razne projekte, radionice i druge aktivnosti Centra biti  omogućeno povezivanje raznovrsnih sadržaja sa ciljem oplemjenjivanja i radovanja, kao i što će učenicima pružiti mogućnost da mogu istovremeno da ovladaju potrebnim znanjima, da se oslobode stresa i osete posvećenost u sopstvenom radu. Centar takođe pruža mladima širok spektar edukativnih aktivnosti, da kroz igru i stvaralaštvo osveste svoje kreativne potencijale.

Moto Filosofsko-stvaralačkog Centra glasi: “Osetiti lepo, razumeti istinito, oživeti dobro”.

Svi ste dobrodošli!

Edukatori-12-2017-158

Otvoren je konkurs za Najbolje Edukatore Srbije za 2018. godinu

Pronađimo zajedno najbolje učitelje i nastavnike koje naša zemlja ima!

Šta jednog nastavnika čini izuzetnim? Šta danas uopšte znači biti najbolji nastavnik i šta je adekvatno znanje? Kakvi su to nastavnici koje učenici pamte i koji su ih možda inspirisali da se u životu bave svojom sadašnjom profesijom? Koliko je nastavnički poziv važan za pravilno odrastanje novih generacija i zdravo društvo? Da li ga dovoljno uvažavamo i podržavamo?

Udruženje „Živojin Mišić“ pokrenulo je 2014. godine projekat „Najbolji edukatori Srbije“, sa željom da istakne ugledne primere naše prosvete. Učitelji i nastavnici osnovnih i srednjih škola koji su nagrađeni tokom četiri godine realizacije ovog projekta se odlikuju inovativnošću, posvećenošću, aktivizmom, spremnošću da uče, da se usavršavaju i prilagođavaju modernim potrebama obrazovanja, da primenjuju nove metode i sredstva u nastavi, da učenike uče kako da primenjuju znanje i tako ih pripremaju za savremene zahteve tržišta rada. Oni su pokretači pozitivnih promena u svojoj okolini, pioniri napretka i postizanja natprosečnih rezultata i kao takve slobodno ih možemo nazvati i preduzetnicima u svom poslu.

Za četiri godine realizacije ovog projekta nagrađeno je ukupno 59 najboljih, koji dolaze iz mesta širom Srbije, iz gradskih i seoskih škola.

Zato nam je veliko zadovoljstvo da najavimo peti po redu konkurs za Najbolje edukatore u Srbiji!

U cilju unapređenja konkursa, i ovogodišnja prijava će se sastojati iz dva dela. Prvi deo prijave vrši se isključivo preko sajta Udruženja, (zivojinmisic.rs), a kandidate mogu prijaviti učenici, njihovi roditelji, kolege, nastavnici, direktori škola ili neko ko ima uvid u rad nastavnika. Na osnovu ove prijave, izvršiće se prvi krug selekcije kandidata.

Kanidati koji prođu prvi krug selekcije, biće kontaktirani imejlom kako bi im organizatori poslali drugi deo prijave, koji bi pokazao i profesionalni razvoj kandidata i pružio dodatne informacije.

Na osnovu obe prijave i intervjua sa kandidatima,  komisija će izabrati do 10 učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola u Srbiji.

Prijave će biti otvorene do 1. jula, a imena nagrađenih objavićemo krajem godine. Svaki nagrađeni edukator dobiće ličnu nagradu od 40.000 rsd, kao i 100.000 rsd koje može da uloži u projekte sa decom i unapređenje nastave.

Kako je projekat izgledao od njegovog pokretanja do sada, šta smo menjali i zbog čega, možete pogledati ovde.

Ukoliko i vi poznajete učitelja ili učiteljicu, nastavnika ili nastavnicu, profesora ili profesorku za koga smatrate da je najbolji u svom poslu, ovaj projekat je pravo mesto da to i kažete! Istaknuti, inovativni, motivisani, jedinstveni i drugačiji nastavnici su nastavnici kakve tražimo. Prijave su otvorene na sledećem linku.

Ne propustite da prijavite te fenomenalne ljude, i pomozite nam da pronađemo najbolje nastavnike koje Srbija ima!

IMG_2448

Udruženje Živojin Mišić je nacionalni partner Varkey Fondacije

Udruženje “Živojin Mišić” je po prvi put ove godine imalo jednog od svojih ambasadora na najvećem svetskom forumu “Global Teacher Prize”, održanom u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. U martu, prošle nedelje, na ovom takmičenju, i Srbija je bila zemlja koja je ponosno mogla da pokaže da ima svog nacionalnog predstavnika na takmičenju – Udruženje za podsticanje preduzetništva Živojin Mišić.

Lideri iz sveta privatnog, javnog i društvenog sektora su se šestu godinu za redom okupili kako bi zajedno radili na pronalasku rešenja za problem podizanja edukacije na viši nivo, kao i problem jednakosti i zaposlenosti za sve.  

Inicijativa Varkey Fondacije, koja organizuje Global Teacher Prize takmičenje, Global Education & Skills Forum zapravo je platforma  za saradnju i rešavanje problema, prelazak iz “Kako bi trebalo da bude” u inovativna rešenja “Kako tamo stižemo zajedno”. U vezi sa tim, Global Education & Skills Forum je ove godine okupio preko 2000 profesionalaca iz sveta obrazovanja koji su radili na oblikovanju sistema i pripremama za 2030. godinu kada nas sve očekuju velike promene u načinu razmišljanja i načinu školovanja dece.

Zašto je ovaj Forum poseban za Srbiju?

Global Education & Skills Forum i ceo put u Ujedinjene Arapske Emirate je doneo mnogo toga dobrog za Srbiju kada je obrazovni sektor u pitanju. Jedan od najvažnijih događaja jeste da je Varkey Fondacija dobila zvaničnog partnera u našoj zemlji – Udruženje za podsticanje preduzetništva Živojin Mišić, čiji je zadatak da od sada pa na dalje organizuje i sprovodi izbor za nacionalnog pobednika u Srbiji, odnosno pomogne u pronalasku najboljeg nastavnika koga naša zemlja ima.

Još jedan važan događaj jeste proglašenje Željane Radojičić Lukić, učiteljice iz Banje Vrujci, za jednog od 50 najboljih edukatora sveta. Osim što je Željana jedan od Najboljih edukatora Srbije, ona je sada ušla u istoriju kao prvi predstavnik naše zemlje na ovom takmičenju, za koje se u nastavničkoj profesiji veruje da je u rangu takmičenja za Nobelovu nagradu. Samim tim postala je i jedan od ambasadora Varkey Fondacije.

“Delegacija je zaista prezadovoljna kako našim domaćinima tako i samom atmosferom na ovom svetskom obrazovnom forumu, i mnogo sam srećna što predstavljam Srbiju ovde u Dubaiju. Dragi moji nastavnici, zajedno ćemo se boriti da u narednom periodu unapredimo srpsko obrazovanje i da nastavimo da Srbiju promovišemo na najbolji mogući način u svetu”, kaže Željana.

Na sledećim linkovima možete pogledati film sa kojim se Željana predstavila na takmičenju, kao i dodelu sertifikata nacionalnim partnerima: Film i Dodela ( 10 minut i 30 sekundi )

Kako je teklo samo takmičenje i kakve radionice su spremili organizatori?

Prva dva dana boravka u Dubaju, srpska delegacija je imala priliku da prisustvuje radionicama VTA (Varkey Teacher Ambasadors) koje su imale za cilj umrežavanje, povezivanje i predstavljanje projekata širom sveta. Ideja je bila naći rešenje kako najbolje pripremiti decu za budućnost i reforme koja nam donosi 2030. godina.

Druga dva dana Foruma koji je održan u Atlantisu, naša delegacija je prisustvovala brojnim radionicama na kojima su govorili neki od najistaknutijih ljudi u svojim oblastima, od kojih je najznačajnija za Srbiju bila radionica NTP (National Teacher Partners). Na toj radionici razmenjivana su iskustva, uspesi i izazovi sa kojima se nacionalni partneri susreću pri sprovođenju tih izbora u svojim zemljama. Cilj je bio unaprediti nacionalne izbore i to je mesto na kome je naša delegacija najviše naučila. Udruženje Živojin Mišić razmenilo je iskustva sa predstavnicima Čilea, Palestine, Ukrajine, Amerike, Siere Leone i drugim zemljama partnerima Varkey Fondacije. Ono što je ocenjeno kao najveća vrednost Foruma jeste što nam je pružio mogućnost umrežavanja, i što smo sada svi u istom timu koji se bori za bolju budućnost.

Sam čin svečane dodele nagrada i gala veče održani su četvrtog dana gde je nagradu Global Teacher Prize Award dobila predstavnica Engleske – Andria Zafirakou. Nagradu joj je lično uručio Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, zamenik predsednika i Ministar Ujedinjenih Arapskih Emirata. Čestitamo joj od sveg srca i nadamo se da će nastaviti sa sjajnim radom koji je do sada pokazala, kao i svi ostali Varkey ambasadori. Posebne čestitke za našeg predstavnika Željanu Radojičić Lukić koja je zajedno sa Udruženjem Živojin Mišić promovisala Srbiju na najbolji mogući način. I da ne zaboravimo da “svako dete, zaslužuje izuzetnog nastavnika, jer, nastavnici JESU važni!”

Edukatori-12-2017-156

Dodeljena su priznanja Najboljim edukatorima Srbije 2017. godine

Na svečanosti povodom dodele Nagrade Najbolji edukatori Srbije, danas je uručeno 11 priznanja najboljim edukatorima naše zemlje, u prostorijama Kluba Poslanika u Beogradu, a u  organizaciji neprofitnog, nevladinog Udruženja za podsticanje preduzetništva „Živojin Mišić“.

Prilikom otvaranja svečanosti, prisutnima se obratila Ivona Jovanović, koordinatorka Udruženja ,,Živojin Mišić’’, istakavši ponos Udruženja jer, četvrtu godinu za redom, nagrada Udruženja ide onima koji svojom posebnošću u radu, preduzetničkim duhom i energijom doprinose razvoju preduzetništva, kao i obrazovnog sistema u Srbiji. ,, Danas možemo da se pohvalimo da oko sebe imamo jak tim koji sada broji 59 edukatora, kao i članove komisije koji nam, iz godine u godinu, pomažu da do istih dođemo kako bi Projekat izgledao onako kako izgleda danas, a mi smo rešeni da ga unapređujemo i dalje!“

Prisutnima su se obratile kolege i iz prethodne tri generacije Najboljih edukatora Srbije, kao i jedan od predstavnika komisije Nagrade Najbolji edukatori Srbije 2017. ,,Danas smo ovde jer ste prošli ozbiljnu, detaljnu selekciju. Danas ste ovde jer ste posebni i drugačiji i jer menjate fizionomiju obrazovanja ove zemlje’’, rekla je Tatjana Marković Topalović, dobitnica nagrade Najbolji edukatori Srbije 2014 i objasnila da ‘’Udruženje Živojin Mišić bira, nagrađuje, menja i istrajava u procesu unapređenja obrazovanja i preduzetništva, a ova nagrada ima moralnu vrednost za svakog obrazovnog radnika’’.

Ispred komisije koja je učestvovala u procesu selekcije ovogodišnjih najboljih edukatora, prisutnima se obratila Dragica Pavlović Babić, Koordinator PISA istraživanja u Srbiji i saradnik Instituta za psihologiju u oblasti obrazovanja istakavši da je ‘’ovo retka prilika kada o obrazovanju govorimo afirmativno i kada malim, a snažnim korcima menjamo obrazovanje’’. 

Nakon svečane dodele, četiri generacije edukatora Srbije učestvovali su u radionicama koje su kolege organizovane (nastavnici – nastavnicima), kao i u fokus grupama sa ciljem da jedni drugima objasne inicijative na kojima rade i pozovu kolege na akciju odnosno, da podrže inicijative i, tokom naredne godine, od njih naprave lokalne i nacionalne projekte. Shodno zainteresovanosti edukatora, Udruženje ,,Živojin Mišić’’ podržaće realizaciju inicijativa tokom 2018. godine.

MG_6795

Izabrani su najbolji edukatori Srbije za 2017. godinu! Čestitamo!

Mi verujemo da je znanje moć, kao što je to govorio Fransis Bejkon. Mi verujemo da su nastavnici ti koji mogu da promene svet. Zato želimo da vam, sa velikim zadovoljstvom predstavimo najbolje nastavnike koje Srbija ima! Četvrtu godinu za redom realizujemo projekat Najbolji edukatori Srbije! I ponosni smo na učitelje i nastavnike osnovnih i srednjih škola koje pronalazimo iz godine u godinu.

Titulu najboljih ove godine poneće 11 edukatora. Među njima se nalazi 4 učitelja, 5 nastavnika viših razreda osnovnih škola, i 2 nastavnika srednjih škola.

Oni dolaze iz 11 mesta i gradova u Srbiji, i drago nam je što svake godine uspevamo da mapiramo nove gradove u našoj zemlji, i što se mreža najboljih širi. Ove godine to su Vršac, Paraćin, Vranje, Kovačica, Loznica, Požega, Mali Zvornik, Grocka, Merošina, Leskovac i Ada.

Šta je za nas najbolji nastavnik, i šta su kriterijumi koje mi vrednujemo?

Za nas je najbolji nastavnik onaj koji pored rada na sebi, odgovara na promene koje mu društvo nameće, uči decu kako da budu spremna za 21. vek, da budu spremna za život i sistem koji ih očekuje i posle završene škole. Za nas je to nastavnik koji je na časovima u okviru redovne nastave kreativan, nastavnik koji se dodatno zalaže za razvijanje učenika, organizuje najrazličitije vannastavne aktivnosti, onaj koji je primer svojim đacima.

Šta je nagrada?

Svi nagrađeni edukatori će pored ličnog dela nagrade dobiti i po 100.000 dinara za unapređenje svog rada, a novac mogu potrošiti na realizaciju najrazličitijih projekata sa decom koji će pomoći njihovom razvoju i usavršavanju. Cilj nam je da ih na ovaj način podstankemo, damo im potvrdu da su na pravom putu, da postojeće ideje sprovedu u delo kao i da ostvare neke nove projekte.

Ovom prilikom Udruženje za podsticanje preduzetništva “Živojin Mišić” kao realizator projekta želi da se zahvali svim učenicima, roditeljima i kolegama koji su prijavljivali kandidate i tako nam omogućili da pronađemo ove sjajne ljude.

Takođe, veliku zahvalnost dugujemo i članovima komisije i prošlogodišnjim nagrađenim edukatorima na poverenju, vremenu i trudu koji su uložili u izbor najboljih i u sam projekat. Hvala vam na tome, bez vas ovo ne bi bilo moguće!

Najboljim edukatorima Srbije za 2017. godinu hvala na svemu što rade, i nadamo se da će im ovo priznanje biti podsticaj da i dalje budu ti koji pokreću pozitivne promene u svojoj okolini.

Ko su nagrađeni edukatori možete pogledati ovde.

gtp-banner-2

Izabrani su predstavnici Srbije za takmičenje Global Teacher Prize

Kao što smo ranije najavili, Udruženje Živojin Mišić postalo je ponosan partner Varkey Fondacije, a samim tim takmičenje Najbolji edukatori Srbije postalo je prekvalifikacija za Global Teacher Prize. To znači da smo organizovali Nacionalno takmičenje u saradnji sa Varkey Fondacijom, kako bismo od Najboljih edukatora izabrali zvanične predstavnike naše zemlje.

Oformljena je komisija i izabrana su dva predstavnika na nacionalnom takmičenju odnosno dva kandidata koja u otežanim uslovima u kojima rade uspevaju da postignu izvanredne rezultate. Ove godine, to su Marinko Petković i Zvonimirka Jovičić!

Marinko je nastavnik fizike i hemije u Školi za osnovno i srednje obrazovanje Milan Petrović u Novom Sadu. Radi sa decom sa smetnjama u razvoju na jedan izuzetan način na koji uspeva da postigne natprosečne rezultate i pripremi ove učenike za što samostalniji život u okruženju koje nije naročito razvijeno i prilagođeno za tu grupu građana.

Zvonimirka je učiteljica u OŠ “Moše Pijade” u Žagubici, koja predaje u izdvojenom odeljenju u Izvarici. Radi u nerazvijenoj sredini u kombinovanom odeljenju čime je značaj njenog rada i uspeha koje postiže naročito značajan. Uprkos tome, u njenom radu prepoznati su elementi i metode koji su posebno vrednovani i koji ne zaostaju za gradskim školama.

Ovde se nalaze i video materijali naših predstavnika, Marinkov i Zvonimirkin filmic.

Izborom dva kandidata koji izuzetne rezultate ostvaruju i sa manje darovitom decom ili u teškim uslovima želimo da pošaljemo poruku da su takvi nastavnici itekako vredni i značajni našem društvu, ali i da ih ohrabrimo da svoje metode rada i uspeha dele i promovišu.

Kada je Global Teacher Prize u pitanju, komisija veruje da se traže upravo nastavnici koji sa malo resursa postižu velike rezultate i u tom smislu ovi kandidati ispunjavaju te uslove. Oni čine svet jednim boljim mestom za život. Oni su entuzijasti, imaju veliku želju, volju i veru u edukaciju i u pozitivne promene i moć rada. Oni su ti koji menjaju svet, inspirišu učenike i sredinu u kojoj rade.

Prvi rezultati takmičenja Global Teacher Prize znaće se početkom decembra. Našim predstavnicima želimo puno sreće na takmičenju, i sa nestrpljenjem očekujemo rezultate!

O tome kako smo postali partneri Varkey Fondacije, možete pročitati ovde.

IMG_8110

Najbolji edukatori Srbije održali su radionice na festivalu „Školski dani“ u Beogradu

Najbolji edukatori Srbije bili su učesnici festivala „Školski dani“ koji se održao u Immo Centru i TC Ušće prethodna dva vikenda, u organizaciji portala Najbolja mama na svetu.

Festival „Školski dani“ održao se četvrtu godinu za redom, a za cilj ima da pokaže najmlađima da škola nije bauk, da može biti itekako zanimljiva, i da svi možemo puno da naučimo i kroz igru.

Upravo tu je napravljena spona sa Najboljim edukatorima Srbije, koji su se rado odazvali pozivu, i doputovali iz svojih grdova kako bi sa decom naučili puno toga kroz razne kreativne radionice.

Radionice u Immo Centru od 25. do 27. avgusta održalo je petoro edukatora.

Aleksandar Stevanović, nastavnik filozfofije u „Tehnoart Beograd“ školi za mašinstvo i umetničke zanate, održao je radionicu pod nazivom „Čarobna kutija u kojoj je nešto iz koje može nastati bilo šta“. Aleksandar je poveo decu na jedno čarobno putovanje, kroz koje su išli tražeći čarobnu kutiju, a iz avanture su izašli puni utisaka jer su sami svojom maštom stvorili ono što su želeli. Na ovaj način pokazao je da filozofija ne mora biti strašan predmet za odrasle, već se može prilagoditi i najmlađima.

Tanja Vrečko, učiteljica OŠ „Mladost“ na Novom Beogradu održala je interaktivnu matematičku radionicu „Brojevi od 1 do 10“. Deca su imala prilike da se upoznaju sa matematikom i kroz fizičke i likovne aktivnosti. Završni deo radionice nosio je naziv „Oživimo brojeve“ gde su deca uz pomoć raznih materijala prikazala brojeve na mnogo zanimljiviji način.

Snežana Radivojša, učiteljica u OŠ „Đuro Strugar“ u Beogradu imala je radionicu „Igre u prirodi“. Deca su sa Snežanom izvodila igre u paru, krugu ili individualne igre, koje su bile dirigovane, interaktivne i duhovite, a zahtevale su koncentraciju, spretnost, veštinu, saradljivost, istrajnost i maštu.

Marinko Petković, nastavnik fizike i hemije u školi za osnovno i srednje vaspitanje u Novom Sadu, „Milan Petrović“, održao je radionicu iz fizike atoma za najmlađe, i na taj način pokazao deci šta su atomi, i kakvu oni ulogu imaju u našim životima.

Tatjana Kovačev, učiteljica iz Karavukova, OŠ „Bora Stanković“ držala je radionicu razmišljaonicu. Rešavali su mozgalice, pitalice i matematičke probleme. Čitali su odlomke iz Tatjaninog romana „Igrica lavirint“ i rešavali probleme koji su u tom odlomku i zadati.

Već sledeće nedelje, još edukatora se prdružilo festivalu u TC „Ušće“.

Prvog dana radionice „Matematika i pčele“ i „Brojevi, brojevi“ održala je Slađana Trajković, nastavnica matematike u Tehničkoj školi „15. maj“ iz Prokuplja. Učenici su saznali sve o matematici pčelinjeg saća. Na prvi pogled pčele i matematika nemaju ništa zajedničko, ali uzimajući u obzir sve tehnike i metode od pravljenja saća, pčelinjeg leta, računanja uglova, ekonomičnost i štednju materijala, pčele zapravo moraju biti odlični matematičari. Na drugoj radionici deca su saznala čemu služe Neperove kosti, zašto se uglavnom poklanja neparan broj cvetova, kako izgleda majanski brojevni sistem i još mnogo toga.

Nada Stojičević, nastavnica elektro grupe predmeta iz Pančeva, iz Elektrotehničke škole „Nikola Tesla“  održala je radionicu pod nazivom „Kompjuteri bez struje“. Učenici su imali prilike da i sami učestvuju u pretvaranju podataka u binarni brojni sistem i sami su otkrivali neke algoritme koji se koriste prilikom kompresije.

Aleksandra Sekulić, nastavnica srpskog jezika u Ekonomsko – trgovinskoj školi u Kuli, održala je radionicu „Čitaj pesmu čulima“. Predstavljena je tehnika čitanja i razumevanja lirske pesme i na jedan nesvakidašnji način obrađen je jedan čas srpskog jezika.

Tatjana Marković Topalović, nastavnica fizike iz Šapca, uz pomoć najbolje mlade fizičarke u Srbiji održala je radionicu „Srujom ćeš me, stujom ću te“. Deca su naučila da vežu prosto stujno kolo, igrali su „sigurne ruke“ uz bakarne šablone i ključeve, a na kraju radionice Tatjana im je poklonila spektometre u ruci koje kada prislonite na kameru mobilnog telefona možete izvršiti kalibraciju njihovog spektra.

I festival je, što se tiče radionica Najboljih edukatora Srbije zatvorila Snežana Radivojša, uz radionicu „Geometrijskih oblika“. Deca su kroz igru usvajala, klasifikovala i vršila sistematizaciju znanja o geometrijskim slikama. Interaktivno, kroz igru, učenici su usavršavali pokrete ruku i uvežbavali perceptivno motornu koordinaciju.

Hvala još jednom Najboljim mamama na pozivu, hvala našim Najboljim edukatorima za sjajan sadržaj na ovom festivalu. Hvala što uvek idete korak ispred svih, i dajete više za našu decu!

Gostovanja naših edukatora na temu radionica koje su držali, možete pogledati na sledećem linku.

MG_7046

Značaj nastavnika u Srbiji danas

“Obrazovanje je najmoćnije oružje koje možete upotrebiti da promenite svet” – Nelson Mendela

Često se danas polemiše uloga nastavika u jednom društvu. Često se dešava da se njihov posao ne ceni koliko bi trebalo. Kao da smo zaboravili koliko su nastavnici zapravo važni u životu svakoga od nas i u jednom obrazovnom sistemu.  Retki su oni nastavnici koji uvažavaju poštovanje kakvo su i zaslužili, kada je to zvanično bilo priznato kao jedno od najvažnijih zanimanja na svetu.

Danas takav odnos nastavnika i učenika i uopšte okoline, možemo videti na filmu ili u serijama poput Šešira profesora Koste Vujića, čuvenog reditelja Zdravka Šotre.

Šta je zapravo danas merilo jednog dobrog učitelja, nastavnika, jednog edukatora koji radi sa decom? Mi smatramo da su to ljudi koji su najbolji u svom poslu, koji rade na sebi, odgovaraju na promene koje im društvo nameće, koji uče decu da budu spremna za 21. vek. Da budu spremna za život i sistem koji ih očekuje i posle završene škole. Smatramo da su to oni ljudi koji u tome i uspevaju. Za to su potrebni veliki napori, velika motivacija, ali svi smo svesni da se samo tako postaje najbolji u svom poslu.

“Nemojte limitirati decu samo na ono što ste vi naučili, jer deca su rođena u drugom vremenu” – Rabindrant Tagor

U svetu važi mišljenje da je finski sistem obrazovanja jedan od najboljih na svetu. Imaju mnogo manje grupe dece, učitelji se biraju iz top 10 posto najboljih studenata i u društvu imaju isti status kao doktori i advokati. Sam sistem učenja je prilagođen njima, zato su toliko i uspešni. Ali šta ako sistem nije takav? Daleko od toga da naš sistem obrazovanja nije dobar, ali ono što je preduslov svakog dobrog sistema, su ljudi koji u njemu rade.

Iako se ponekad zaboravlja, i dalje je njihova profesija jedna od najvažnijih. Oni su ti koji vaspitavaju decu, koji ih uče pravim vrednostima, i spremaju za život sutra. Našа je misija da takve istaknemo.

A takvih sjajnih ljudi na svu sreću imamo. I zato možemo biti među najboljima na svetu. Njih samo treba pronaći.

Upravo iz te želje, želje da nagradimo, podstaknemo, istanknemo one najbolje u svom poslu, i one koji su tu za decu u svakom smislu te reči, 2014. godine pokrenuli smo ovaj projekat. Projekat Najboljih edukatora Srbije. Naša misija postala je da pronađemo one najbolje u zemlji, da pokažemo ko su dobri primeri u praksi, i koliko naš sistem zavisi od njih. Koliko sudbina naše dece zavisi od nastavnika. A to je velika stvar.

Kada je projekat pokrenut, nismo bili sigurni kako će se razvijati. Jedino u šta smo bili sigurni od samog početka jeste da radimo pravu stvar. Otvorili smo prijave sa idejom da najbolje u prosveti mogu prijaviti svi. I učenici, i njihovi roditelji, i kolege, direktori škola… jer nam je bilo važno da svako ko je upućen u nastavnikov rad može da da svoje mišljenje, jer to su ljudi koji najbolje i poznaju i sa njima rade. To je ono od čega nismo odustali sve vreme. Naš konkurs se od drugih razlikuje po tome što nam je najvažniji rad nastavnika sa decom.

Vremenom, postajali smo sve sigurniji da radimo pravu stvar. Pronalazili smo sjajne ljude, i bili oduševljeni šta je sve ono što oni rade za svoje učenike i za okolinu. Ovaj projekat je postajao sve masovniji, i sve više ljudi se uključivalo u isti. Danas, uz veliku pomoć svih nagrađenih, postoji blog Najboljih edukatora Srbije, koji je mesto za deljenje ideja i za primere dobre prakse u nastavi. Radimo i na emisiji kojom želimo da podstaknemo i pokažemo šta je ono što najbolji među nama rade, i uskoro ćemo emitovati te epizode.

Bilo nam je važno da uvek budemo nezavisni, i pravični. Da imamo bitne institucije iza sebe, ali i pojedince koji su nebrojeno puta dokazali svoju pravičnost i kompetentnost. Zato danas imamo komisiju koju čine Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Zavod za razvoj zaposlenih u obrazovanju, Srdjan Ognjanović, direktor Matematičke gimnazije, Dragica Pavlović Babić, koordinatorka PISA istaživanja u Srbiji, prošlogodišnji nagrađeni edukatori, kao i samo Udruženje. I otvoreni smo za to da širimo komisiju, i da uvek budemo transparentni, jer ovo je konkurs svih nas.

Danas nam je veliko zadovoljstvo da najavimo četvrti po redu konkurs za Najbolje edukatore u Srbiji!

Kao što je bilo i do sada, i ove godine biće izabrano između 10 i 20 učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola u Srbiji.

Edukatori koje želimo da nagradimo i istaknemo su oni koji su najbolji u svom poslu, ali prvenstveno oni koji rade sa decom. Rade u okviru vannastavnih aktivnosti, podstiču svoje učenike da budu sve bolji iz dana u dan, podstiču ih da stiču nova znanja i veštine. To su edukatori koji se razlikuju i po tome što su kreativniji, motivisaniji i inovativniji od ostalih. Oni su pokretači pozitivnih promena u društvu. Oni ne čekaju da se sistem promeni, oni su ti koji se menjaju u skladu sa potrebama dece i u skladu sa društvom.

“Najveća nada svake zemlje leži u primerenom školovanju mladih” – Erazmo Roterdamski

Ovo je jedan od projekata koji traje tokom cele godine. I zadovoljstvo je raditi na njemu. Pogotovo kada vam pomažu oni najbolji u zemlji, a to su naši najbolji edukatori. Kada se približilo vreme za otvaranje četvrtog konkursa, zajedno sa njima definisali smo prednosti i mane, jer koliko god se trudili, svesni smo da ništa nije savršeno ako se u to ne ulaže energija, vreme i rad. Napravili smo neke izmene u samoj prijavi, jer smo smatrali da je to neophodno kako bismo bili što sigurniji u sam izbor.

U cilju unapređenja konkursa, ovogodišnja prijava će se sastojati iz dva dela. Prvi deo prijave vrši se isključivo preko sajta Udruženja, (zivojinmisic.rs), a kandidate mogu prijaviti učenici, njihovi roditelji, kolege nastavnici, direktori škola, svako ko ima uvid u rad nastavnika. Na osnovu ove prijave, izvršiće se prvi krug selekcije kandidata.

Kanidati koji prođu prvi krug selekcije, biće kontaktirani imejlom kako bi im organizatori poslali drugi deo prijave, koji bi pokazao i profesionalni razvoj kandidata i dao nam dodatne informacije.

Na osnovu oba dela prijave, komisija će izabrati najbolje edukatore u Srbiji.   

Prijave će biti otvorene do 1. jula, a imena nagrađenih objavićemo krajem godine. Svaki nagrađeni edukator dobiće ličnu nagradu od 40.000 dinara, kao i 100.000 dinara koje može da uloži u projekte sa decom i unapređenje nastave. 

Zato ne propustite da prijavite najbolje u Srbiji. Mi jedva čekamo da vidimo ko su ti sjajni ljudi koji rade nadprosečno za ovu zemlju, i za decu u Srbiji. Pomozite nam da ih pronađemo, jer “Znanje je moć” – Fransis Bejkon.


MG_7024

Svečana dodela nagrada Najboljim Edukatorima Srbije 2016. godine!

Udruženje „Živojin Mišić“, treću godinu za redom, nagradilo je Najbolje edukatore Srbije za 2016. godinu. Svečana dodela priznanja održala se u Centru lepih umetnosti Jovana Kolundžije, u petak, 24. februara 2017. godine.

Još jednom se zahvaljujemo svim predstavnicima komisije koji su nam svojim radom, trudom i energijom pomogli da dođemo onih najboljih. To su Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Centar za razvoj zaposlenih u obrazovanju, Srđan Ognjanović, direktor Matematičke gimnazije, Dragica Pavlović Babić, koordinatorka PISA istraživanja u Srbiji, kao i nagrađeni edukatori generacije 2014. i 2015. godine.

Priznanja su uručena svim nagrađenim edukatorima za 2016. godinu, a više o njima možete pogledati ovde. Svim nagrađenim edukatorima želimo da im ova nagrada bude podstrek da i dalje svoj posao rade na najbolji mogući način i da budu pokretači pozitivnih promena u društvu.

Svima koji su bili juče sa nama zahvaljujemo se što su svojim prisustvom uveličali ovu dodelu i doprineli sjajnoj atmosferi.

Video sa dodele možete pogledati na sledećem linku.