The-Global-Teacher-Prize

Izabrani su pobednici nacionialnog takmičenja za 2018. godinu

Izabrani su pobednici nacionialnog takmičenja za 2018. godinu

Udruženje Živojin Mišić proglasilo je pobednike nacionalnog takmičenja koji će se boriti za titulu najboljeg nastavnika sveta

Projekat „National Teacher Prize“ deo je projekta „Global Teacher Prize“ koje organizuje Varkey Fondacija.

Varkey Fondacija osnovana je 2010. godine, sa uverenjem da je nastavnička profesija ključna za globalnu budućnost. Tim Varkey Fondacije veruje da svako dete na svetu zaslužuje kvalitetnog nastavnika. Zbog toga, zajedno sa partnerima grade mrežu najboljih nastavnika sveta, jer veruju da će samo tako omogućiti jednako obrazovanje za sve. Jedan od osnivača Fondacije, Sunny Varkey, vodi se idejom da samo edukacija može ispraviti najveće probleme koje današnji svet ima, a to su nasilje, moć i zdravstvo. Jer sve počinje edukacijom.

Udruženje Živojin Mišić je od prošle godine partner Varkey Fondacije, što znači da je projekat „Najbolji edukatori Srbije“ postao prekvalifikaciono takmičenje za „National Teacher Prize“. Cilj je da od već nagrađenih Najboljih edukatora Srbije izaberemo one koji će nas predstavljati u svetu.

Kroz ovaj projekat želimo još jednom da pohvalimo, nagradimo i ohrabrimo izuzetne nastavnike u Srbiji i damo im mogućnost da se nađu na jednom od najvećih svetskih takmičenja u sferi obrazovanja, „Global Teacher Prize“.

Ovogodišnju komisiju činili su:

  • Branislav Ranđelović, v. d. direktora Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja
  • Dragica Pavlović Babić, koordinator PISA istraživanja u Srbiji i saradnik Instituta za psihologiju u oblasti obrazovanja
  • Dušan Basalo, partner u konsultantskoj kompaniji „Atria Group“
  • Ivana Cenerić, koordinator istraživanja u Centru za obrazovne politike
  • Srđan Ognjanović, direktor Matematičke gimnazije
  • Srđan Verbić, bivši Ministar prosvete
  • Vigor Majić, direktor istraživačke stanice Petnica
  • Udruženje Živojin Mišić

Kriterijumi koje su pobednici morali da ispune za plasman propisan od strane „Global Teacher Prize“-a za ovu godinu su bili upotrebe efektivnih nastavnih praksi koje utiču na kvalitet obrazovanja na globalnom nivou, upotreba inovativnog nastavnog programa koji je inspirisan metodama koji rešavaju nove izazove u budućnosti, lična postignuća, uticaj na zajednicu, razvijanje učenika kao građanina sveta, prepoznavanje njihovog rada od strane zajednice.

Nakon duge rasprave, i uvida u prijave svih prijavljenih kandidata, kvalitet prijava, sadržaj, aktivnosti, napora da promene svoje okruženje i život svojih učenika, usaglašenost sa kriteterijumima “Global Teacher Prize”-a, troje kandidata izdvojilo se od ostalih prema natprosečnim postignućima.

Uvidom u prijave kandidata i dostavljene dodatne materijale, a imajući u vidu kriterijume Varkey Fondacije, komisija je odlučila da na “Global Teacher Prize” plasira sledeće kandidate:

  • Dragana Kuveljića, učitelja u osnovnoj školi M. Stiković u Prijepolju
  • Katarinu Veljković, nastavnicu računarstva i informatike u Prvoj kragujevačkoj gimnaziji
  • Tatjanu Marković Topalović, nastavnicu fizike u srednjoj školi Dr. Andra Jovanović u Šapcu

Izborom ovogodišnjih kadidata želimo da pošaljemo poruku da su ovakvi nastavnici izuzetno značajni i vredni našem društvu, i da ih ohrabrimo da svoje metode rada i uspehe i dalje unapređuju i promovišu.

Još jednom iskrene čestitke plasiranim kandidatima, i puno sreće u daljem toku takmičenja!

2018-Top-50-Željana-Radojičić-Flag

Udruženje Živojin Mišić nastavlja saradnju sa Varkey fondacijom

Najbolji edukatori Srbije i ove godine imaju priliku da se prijave za takmicenje za najboljeg nastavnika sveta!

Sigurni smo da ste ili čuli ili osetili na svojoj koži da posao nastavnika nije najcenjenija profesija na svetu. Razna istraživanja pokazala su da mali broj učenika zaista poštuje svoje nastavnike. To je uvideo i tim Varkey Fondacije, i 2013. godine rešio da stvari menja, odnosno da ih postavi na svoje mesto.

Sanny Varkey, osnivač Varkey Fondacije, kao viziju imao je to da je edukacija ta koja može da reši najveće svetske probleme, a to su: nasilje, moć i zdravstvo. Jer kako i sam kaže, sve počinje edukacijom. Moto njegove fondacije je da svako dete na svetu zaslužuje dobrog nastavnika.

Dve godine kasnije, pokrenuli su projekat pod nazivom Global Teacher Prize, sa željom da nagrade najbolje nastavnike sveta. Ono što im je bilo važno jeste da naglase koliko je važna uloga nastavnika u obrazovanju i vaspitanju dece i da podsete svet da nastavnici zaslužuju da budu jedna od najcenjenijih profesija na svetu. Jer nastavnici jesu važni! Za 4 godine organizovanja projekta, Varkey Fondacija nagradila je 4 nastavnice, i to iz SAD-a, Palestine, Kanade i Engleske. Sve pobednice dobile su nagradu od po milion dolara koju treba da ulože u obrazovni sistem svoje zemlje, i time dodatno doprinesu edukaciji u zemlji u kojoj rade.

Udruženje Živojin Mišić prepoznalo je ove motive i u svom radu, i od prošle godine ponosan je partner Varkey Fondacije. Potpisan je Ugovor o saradnji jer je zajednički cilj upravo edukacija, i želja da podsetimo da su nastavnici najvažnija karika našeg sistema, jer oni su ti koji nam obrazuju decu. I ove godine, Udruženje je ponosni predstavnik svoje zemlje na najvećem svetskom takmičenju u obrazovanju.

Šta to znači? Projekat koji Udruženje Živojin Mišić već petu godinu za redom uspešno realizuje, pod nazivom Najbolji edukatori Srbije, prošlogodišnjim potpisivanjem Ugovora sa Varkey fondacijom, postao je prekvalifikaciono takmičenje za Global Teacher Prize.

To partnerstvo znači da Udruženje Živojin Mišić organizuje izbor za najboljeg nastavnika na nacionalnom nivou. Pobednik (ili do petoro pobednika) imaće svu moguću pomoć Udruženja pri daljem plasmanu, oko aplikacije i promocije, ali i prednost u odnosu na ostale kandidate jer će se njihove aplikacije naći direktno u drugom krugu ocenjivanja na takmičenju Global Teacher Prize.

Prošle godine tri nastavnika, nosioci titule Najbolj edukatori Srbije, ostvarila su uspeh na ovom takmičenju. Marinko Petković i Zvonimirka Jovičić proglašeni su za pobednike nacionalnog takmičenja u Srbiji, a Željana Radojičić Lukić plasirala se u 50 najboljih nastavnika sveta na Global Teacher Prize-u i time postala prvi nastavnik iz Srbije koji je uspeo da ostvari ovaj plasman na takmičenju. Time je naše obrazovanje ponovo vraćeno na jednu visoku lestvicu svetstkog sistema.

Ove godine, šansu za plasman na Global Teacher Prize, ponovo dobija do petoro Najboljih edukatora Srbije.

Početkom decembra biće proglašeno 50 najboljih nastavnika sveta od strane Varkey Fondacije, i ukoliko se neko od naših nastavnika plasira u Top50, imaće priliku da se bori za nagradu od milion dolara, kao i da se nađe na najvećem svetskom forumu u obrazovanju, Global Education & Skills Forum-u u UAE.

Želimo sreću svim kandidatima!

fI

Na koji način GO promoviše Srbiju?

Play GO – Train The Brain

EGCC, poznatiji kao Evropski GO kulturni centar, svake treće godine raspisuje konkurs za promotere GO-a. Mirjana Rašić Mitić, jedna od Najboljih edukatora Srbije, sa svojim timom kandidat je za prestižnu svetsku nagradu.

“Kada se konkurs ove godine pojavio, moj tim i ja smo razmišljali i shvatili da smo u protekle tri godine puno toga uradili i da imamo šta da kažemo o našim dosadašnjim rezultatima o promociji GO-a. Takođe, imamo projekat koji u kontinuitetu traje i nastavlja se i u sledećoj školskoj godini kroz još jednom odobren od CPN-a projekat: Play go – train the brain.

Šta je go?

GO je kineska igra slična šahu, koja je nastala pre 4000 godina. Igraju dva igrača, a pravila su vrlo jednostavna. Igrači naizmenično postavljaju figure (koje se nazivaju kamenovi) na preseke linija na tabli. Imaju na raspolaganju 19×19 preseka. Cilj igre je ograditi što je moguće veću teritoriju na tabli i tako steći poene. Strategija je veoma bitan aspekt ove konstruktivne igre kroz koju deca razvijaju i logiku i kreativnost.

Počeci igre GO u školi iz Mirjaninog ugla.

„Prilikom pokretanja GO sekcije, nisam razmišljala o tome da li sam prvi nastavnik koji se time bavi. Ali ideja je svakako bila da se deci ponudi neka nova aktivnost, koja će im neosetno, uz igru, pomoći u savladavanju školskih obaveza, osnažiti ih, ali i delovati vaspitno. Kasnije sam postala svesna činjenice da se to radi samo u mojoj školi, a ta činjenica je istovremeno ukazala i na put širenja ideje o učenju GO-a i u drugim školama u Srbiji.“

Mirjanina GO deca.

„Kroz našu školu GO-a je do sada prošlo oko 200 dece, uzrasta od 6 do 18 godina, a među njima su se izdvojili talenti kao što su Sara Đorđević, Vuk Dušanić, Nikola Ilić  i naša najmlađa nada Kosta Ilić. Sva deca koja su učestvovala na projektu su imala priliku da se oprobaju na nekom takmičenju. Podstičemo ih na učešće na takmičenjima, jer tako postaju bolji i jačaju svoje kategorije. U tom cilju smo organizovali kategorizacione turnire, Sretenjski turnir, Niš Open – veliki međunarodni GO turnir u Nišu, na kome je učešće za našu decu besplatno.“

Sa kojim preprekama se Mirjana susrela na početku?

„Prva prepreka sa kojom smo se susreli u radu bila je nabavka sopstvene opreme. Želja da nabavim svoje garniture inicirala je dalje akcije i iznalaženje mogućnosti i sredstava za nabavku neophodnog materijala za rad. Nakon odobrenog projekta od strane CPN-a (Centar za promociju nauke), koji je shvatio moje napore, kao i dobrobit koju deci donosi bavljenje ovim misaonim sportom, dobijena su sredstva koja smo upotrebili za nabavku garnitura itime obezbedili uslove da se naš projekat nesmetano razvija.

Naredna prepreka je bila obezbeđenje sredstva za uključivanje dece u sistem takmičenja u okviru Go saveza Srbije, što je neophodno za njihovo dalje napredovanje, koju nam je takođe omogućio CPN.“

Podrška škole

S obzirom da je za većinu uspešno realizovanih projekata neophodan timski rad, Mirjana je imala sreću da okupim odličan tim saradnika koji su bili spremni da svoja znanja vezana za igru GO prenesu deci.

Tako su Željko Veselinović, Dragan Ilić, Mladen Lilić Lilić i Ivan Todorovićiz Go kluba Pro Go obezbedili sve uslove za formiranje sekcije u OŠ “Sveti Sava” u Nišu (go garniture i stručni rad).  Takođe, ističem da je od početka imala razumevanje i punu podršku rukovodstva i kolega u školi, koji su prepoznali  i na pravi način podržali njenu ideju.

Šta ova kandidatura predstavlja za obrazovanje u našoj zemlji?

„Ovo je prvi put da bilo ko iz naše zemlje ima dovoljno kredibiliteta da se pojavi na jednom ovakvom takmičenju.

Osim promocije GO-a i našeg projekta, ovo je ujedno u prilika za promociju Srbije i njenog obrazovnog sistema u svetu kao naprednog, kreativnog i inovativnog.

Nakon ulaska Željane Radojičić Lukiću grupu od 50 najboljih nastavnika sveta, kada su mnogi bili u prilici da upoznaju kreativnost naših učitelja, smatram da je ovo druga prilika da se na sličan način promoviše naša zemlja.“

Kakva mogu biti očekivanja od takmičenja?

Mirjana nije sklona predviđanjima i zadovoljna je samom nominacijum. Čitajući druge projekte, među kojima ima onih koji su mnogo uradili na promociji GO-a, kao što je na primer projekat sa Tajlanda, shvatila je da naša kandidatura nije preuranjena i da su naši rezultati zaista vredni i konkurentni sa ostalima.  

MG_6795

Zašto su nam nastavnici važni?

“Čovek mora ostati učenik i onda kad postane učitelj” – Srećko Lazzari

Sećate li se vaših školskih dana, učitelja, razdrednog starešine, nastavnika? Sigurni smo da ste barem jednom poželeli da mu se zahvalite za ono čemu vas je naučio. Da je barem jedan nastavnik tokom vašeg školovanja ostavio traga, i da je uticao na to da postanete bolji čovek. Verujemo da je to jedna od stvari, koju bi oni koji nas obrazuju trebalo da rade. Možda je baš sada prilika da nekome od njih kažete hvala.

Biti nastavnik jedno je od najizazovnijih i najlepših zanimanja. Oni koji to jesu ovo razumeju i bez dodatnog objašnjenja. Međutim, to je i jedno od najodgovornijih zanimanja. Svi znamo da obrazovati i vaspitavati mlade generacije nije jednostavan, već veoma sveobuhvatan i zahtevan posao.

Biti nastavnik podrazumeva mnogo više od prenošenja informacija iz udžbenika đacima, dodeljivanja domaćih zadataka i ocenjivanja. Biti dobar nastavnik znači da ste i edukator, i pedagog, i vaspitač, i inovator i i motivator.

Mi verujemo da za dobrog nastavnika ne treba da postoji „kalup”. Da znanje treba da prenese sa puno kreativnosti i mašte, da decu obogati primenljivim znanjem i da ih spremi za izazove 21. veka. Edukatori moraju biti korak ispred svih, jer oni oblikuju našu budućnost. Znamo da to nije lako, i da je teško da jedan nastavnik bude savršen svim svojim učenicima. Ali ako nastavnik pažljivo sluša i razume potrebe svojih učenika, podstiče ih da savladaju prepreke, motiviše ih i da im slobodu da i oni njega nečemu nauče, verujemo da je na dobrom putu. Nemoguće je biti učitelj a ne biti učenik.

To su nastavnici koje mi želimo da pronađemo. I na tome radimo od 2014. godine kada je projekat Najboljih edukatora i pokrenut. Želimo da pronađemo najbolje edukatore u Srbiji i da im ukažemo na to koliko su oni važni za budućnost našeg društva. Trenutno možemo da se pohvalimo time da u svojoj profesionalnoj porodici imamo 59 Najboljih! Ali ne želimo tu da se zaustavimo.

Zato želimo da vas pozovemo da nam pomognete u misiji pronalaska najboljih! Dragi učenici, roditelji, učitelji, nastavnici, profesori, direktori škola, ovom prilikom vas pozivamo da istaknete najboljeg među vama i time mu pružite šansu da možda baš on dobije priznanje jednog od najboljih edukatora u Srbiji!

Podsetite se nastave koju pohađate ili koju ste pohađali, sa kakvim ljudima radite, ko vam je uzor,  šta vam je ostalo upečatljivo, čega se sa osmehom setite iz školskih dana i šta je to što vas asocira na vašeg posebnog nastavnika. Podelite sa nama šta je to drugačije što osoba koju prijavljujete radi, po čemu se ističe, koje su njegove vrednosti i kako poboljšava rad sa decom i gradi ih za budućnost. Kako ona podstiče preduzetnički duh kod najmlađih, koji će im sutra omogućiti da budu uspešni privrednici, naučnici umetnici ili šta god oni to požele. Na koji način vas je ta osoba napravila boljim čovekom.

Prijave će biti otvorene do 1. jula, a imena nagrađenih objavićemo krajem godine.

Svaki nagrađeni edukator dobiće ličnu nagradu od 40.000 dinara, kao i 100.000 dinara koje može da uloži u projekte sa decom i unapređenje nastave. Prijave su otvorene na sledećem linku.

DSCN0072

Najbolji edukatori još jednom opravdali ovu laskavu titulu!

Na takmičenju „U koštac sa plastikom“ Najbolji edukatori zauzeli prva mesta

Povodom obeležavanja Svetskog dana zaštite životne sredine, ove godine organizovano je takmičenje pod sloganom: Pobedi zagađenje plastikom! Ako ne možeš ponovo da je upotrebiš, ne koristi je!

Agencija Ujedinjenih nacija za životnu sredinu (UN Environment) – Programska kancelarija u Beču, uz podršku regionalne nevladine mreže Forestry and Environmental Action – fea i strukovnog Udruženja Ambasadori održivog razvoja i životne sredine, organizovala je tematsko takmičenje “U koštac sa plastikom!” za učenike osnovnih škola u Republici Srbiji.

Cilj takmičenja bio je podizanje svesti dece o negativnom uticaju plastičnog otpada na zdravlje ljudi i životnu sredinu, mogućnostima za ponovnu upotrebu i reciklažu plastike, kao i pravilnom odlaganju plastičnog otpada.

Na konkurs koji je trajao mesec dana (od 13. aprila do 14. maja) prijavilo se 12 osnovnih škola iz Srbije koje su poslale ukupno 25 radova. Stručna komisija je u obzir uzela opis ideje, količinu iskorišćene plastične ambalaže i drugih plastičnih predmeta koji su upotrebljeni za pravljenje plovila, kao i izgled finalnog rada.

Pravila su bila veoma jednostavna. Timovi tj. odeljenja predvođena učiteljima organizovala su akciju sakupljanja plastičnog otpadnog materijala i iskorišćene PET ambalaže od koga je trebalo da naprave plovni objekat (čamac, brod i sl.).

Najbolji edukatori Srbije odazvali su se i ovom izazovu, i još jednom opravdali laskavu titulu koju nose. Od prva tri mesta, dva su pripala učiteljicama iz redova Najboljih, koje su sa svojim učenicima pokazale da se rad i kreativnost itekako isplate.

Prvo mesto pripalo je učenicima učiteljice Tatjane Romanov iz OŠ “Sveti Georgije” iz Uzdina, za rad „Žutoplovac“, a za konkurs je saznala preko Udruženja Živojin Mišić. Tatjana je nagrađena kao jedan od Najboljih edukatora Srbije 2017. godine.

Tatjana učenike svoje škole naziva velikim čuvarima prirode i rado su se odazvali na ovaj konkurs i kreirali svoji rad pod nazivom “Žutoplovac”. Namera joj je bila da uključi što više dece u projekat kako bi razvijali ekološku svest i osećaj za reciklažom. Poruku koju su Žutoplovcem želeli da prenesu je da ne treba tražiti rupu u zakonima prirode, već razvijati i čuvati prirodu za buduće naraštaje jer će upravo oni simbolično otploviti u neku čistiju i bolju prirodu.

Drugo mesto pripalo je učenicima OŠ „Rade Dodić“ iz Milutovca, a treće mesto učenicima učiteljice Marijane Kolarić, takođe nagrađenoj u projektu “Najbolji edukatori Srbije” 2016. godine, za rad „Brod prijateljstva“. Učiteljica Marijana je razredni starešina učenicma OŠ „Petefi brigada“ u Kuli.

Osnovna škola “Petefi Brigada” iz Kule, prijavila je svoj rad pod nazivom “Brod prijateljstva (Majinih bubamarica III-3).  Kako bi svoj rad predstavili na najbolji način, učiteljica Marijana je pripreme za ovaj projekat prikazala na sledeći način. Prvi korak bila je obuka plivanja na bazenu, gde su učenici zajedno sa svojom učiteljicom povezali u tematske dane sve o vodi, plivanju, pecanju kao i širenju prijateljstva, i tako objedinili pravljenje broda sa svim aktivnostima.

“Sa projektom “U koštac sa plastikom” povezali smo i gradivo iz prirode i društva o materijalima u prirodi i reciklaži. Učili smo iz srpskog jezika pesmu Branka Radičevića “Cic” ili takozvanog Ribarčeta, pa su deca maštala o Brodu prijateljstva.

Do idejnih rešenja dolazili smo na časovima likovne kulture, pisali smo poruke prijateljstva koja smo ostavljali u flašama u zidu broda, sakupljali predmete od plastike”, objašnjava učiteljica.

Kažu da je brod prvobitno dobio ime Brod prijateljstva, čemu su kasnije dodali Majine bubamarice III-3, jer kako kažu roditelji mladih učenika, učiteljica je Maja, a djaci cu Majine bubamarice.

Dodela nagrada i izložba pobedničkih radova održana je danas, 05. juna, na izložbi na Četrnaestoj regionalnoj konferenciji „Životna sredina ka Evropi EnE18“, u Beogradu.

Dragana Milićević, nagrađena 2016. godine, prisustvovala je dodeli nagrada ispred Udruženja Škola za opstanak, koja se bavi edukacijom mladih i nastavnika, kao i zaposlenih u lokalnim samoupravama. Na taj način još jednom je podržala ono čime se i sama bavi u karijeri, a to je očuvanje životne sredine.

Izložba je realizovana uz pomoć Ambasadora održivog razvoja i životne sredine i Privredne komore Srbije.

Ekipa iz Uzdina koja je osvojila prvo mesto, nagrađena je jednodnevnim izletom u Carsku Baru sa pratećom interaktivnom radionicom, dok je drugo i treće mesto nagrađeno edukativnom igrom o reciklaži.

1-21

Najbolji edukator Srbije otvorio je Filosofsko-stvaralački centar

Aleksandar Stevanović, nastavnik filozofije u „Tehnoart Beograd“ školi za mašinstvo i umetničke zanate, otvorio je Filosofsko-stvaralački centar za učenike u cilju širenja filozofske kulture i kreativnog delovanja, edukacije, projektnog i radioničarskog rada.

Odakle ideja za nastanak Filosofsko – stvaralačkog Centra?

“Radeći sa decom u srednjoj školi, primetio sam kako kontekst uobičajenog nastavnog procesa ne odgovara savremenim generacijama. Tekovine 19. veka koje i danas vladaju obrazovnim sistemom, daleko su zaostale za potrebama i mogućnostima današnje dece. Shvatio sam da je potrebno preobraziti koncept nastave same, postavljajući u njeno središte ličnost učenika, umesto usvajanja rigidno propisanog, kvantifikovanog znanja”, kaže nastavnik Stevanović.

Samopouzdanost se razvija slobodno odabranom i uspešno izvedenom aktivnošću koju prati osećaj ostvarenosti, a širina kojom filosofija kao predmet pristupa ličnosti učenika omogućava upravo ovakvu vrstu delovanja.

Od ideje do realizacije

“Posle dobijanja nagrade Udruženja Živojin Mišić u okviru projekta “Najbolji edukatori Srbije 2016” koja je za sobom povlačila i novčana sredstva, odlučio sam da dobijeni novac potrošim na postojanje nečega što bi moglo dugo da traje. Tako sam krajem 2017. godine nabavio određeni broj rasklopivih stolova i stolica za izvođenje radionica i programa na otvorenom, kao i određeni broj knjiga za pokretanje Filosofske biblioteke”, kaže nastavnik.

Učenici škole su za potrebe Centra napravili veći broj dekorativnih lampi i jastučića za sedenje na travi i dali idejna, vizuelna i marketinška rešenja potrebna za početak njegovog rada.

Svi znamo da je Aristotel svoja predavanja držao na otvorenom i koliki je to pozitivan uticaj imalo na mlade. Centar danas upravo na to podseća, i vraća nas korenima filosofskog učenja.

Zahvaljujući direktoru škole Nenadu Mladenoviću, nastavnik Stevanović je na korišćenje dobio unutrašnje dvorište škole, a zahvaljujući nesebičnoj pomoći saradnika danas se u školi “Tehnoart Beorgad” nalazi Filosofsko – stvaralački Centar.

Otvaranje Centra

Nakon skoro šest meseci priprema, Centar je otvoren!

“Mi smo sada ovde da bismo mogli da utičemo. Ovo mesto je napravljeno da bude kao plamičak sreće. Kao ognjište radosti. Kao nešto što će trajati, i u jedan kontekst vremena uneti jedno drugo zvučanje, jedan drugi znak. Očigledno je da je škola koja se sastoji od betona i čelika, u kojoj su učenici svedeni na šrafove i matice, prevaziđena. Mi treba da se vratimo ovde među ovo drveće. Da osetimo da postoji jedan dar na koji smo zaboravili” – ovim rečima je započeo skup nastavnik Aleksandar.

Specijalni gost otvaranja Centra bio je gospodin Slobodan Kanjevac, predsednik Srpskog filozofskog društva koji je istakao koliko je važno što je osnovan jedan ovakav Centar i pružio punu podršku ovakvom konceptu nastave i nastavniku Stevanoviću sa kojim već dugi niz godina sarađuje.

Koordinatorka Udruženja Živojin Mišić, Ivona Jovanović, uputila je sve čestitke Aleksandru, istakla koliko su ponosni što je nastavnik Stevanović deo njihove profesionalne porodice i što u svom timu imaju Najbolje edukatore Srbije koji menjaju ovaj naš svet na bolje.

Svečanom otvaranju prisustvovali su učenici, bivši učenici ove škole, gosti, kolege profesora Aleksandra, direktor škole, prijatelji, zaljubljenici u filozofiju, a učenici profesora Aleksandra za sve prisutne izveli su i svoju autorsku predstavu.

Cilj filosofsko-stvaralačkog Centra

Ono što je jedan od osnovnih ciljeva Filosofsko-stvaralačkog Centra jeste razvoj preduzetničkih kompetencija kod mladih. Preduzetništvo se sa pravom predstavlja kao jedan od bitnih ciljeva obrazovnog procesa i zato Centar želi da svoj rad orijentiše na izuzetno važnu oblast – preduzetništvo u kulturi. Nastavnik Aleksandar smatra da bi se uz filozofsku stranu Centra, kroz rad učeničke zadruge orijentisane na stvaranje kulturnih sadržaja, u “Tehnoart Beograd” školi, na pravi način mogao razvijati preduzetnički duh budućih mladih stvaralaca u kulturi.

Najbolji poklon đacima ove škole  je što će kroz razne projekte, radionice i druge aktivnosti Centra biti  omogućeno povezivanje raznovrsnih sadržaja sa ciljem oplemjenjivanja i radovanja, kao i što će učenicima pružiti mogućnost da mogu istovremeno da ovladaju potrebnim znanjima, da se oslobode stresa i osete posvećenost u sopstvenom radu. Centar takođe pruža mladima širok spektar edukativnih aktivnosti, da kroz igru i stvaralaštvo osveste svoje kreativne potencijale.

Moto Filosofsko-stvaralačkog Centra glasi: “Osetiti lepo, razumeti istinito, oživeti dobro”.

Svi ste dobrodošli!

IMG_7921

Uspešno realizovane šeste „Nove nade šaha“!

12. maja 2018. godine uspešno je održan, već šestu godinu za redom, turnir „Nove nade šaha”. Ove godine odigrano je 5 različitih turnira u Centralnom Domu Vojske Srbije u Beogradu, gde je šahovsku snagu odmerilo preko 130 takmičara. U bivšoj Jugoslaviji i Srbiji su na ovom mestu organizovani najvažniji šahovski događaji, zato nam je posebna čast što smo imali prilike da šesti turnir, treću godinu za redom, održimo baš na ovom mestu .

Udruženje za podsticanje preduzetništva „Živojin Mišić“ u saradnji sa Vojnom akademijom i Vojnom gimnazijom, okupilo je decu iz više gradova Srbije, i to je ono po čemu se ovaj turnir razlikovao od ostalih. Po prvi put se igrao Ekipni turnir gradova, dece do 14 godina, na kome su učestvovale ekipe iz Novog Sada, Pančeva, Požarevca, Niša, Kragujevca, Gornjeg Milanovca, i dve ekipe iz Beograda – Zemun i Novi Beograd. Pored ovog turnira takmičili su se i predškolci, deca do 18 godina, Vojska Srbije tradicionalno se borila za trofej vojvode Živojina Mišića, a turnire su odigrali i predstavnici IT kompanija kao i amateri koji su zaljubljenici u šah.

Šah je i ovoga puta okupio decu, roditelje, kadete Vojne akademije, učenike Vojne gimnazije, vojnike, oficire, penzionisane starešine Vojske Srbije. Među gostima su se našli nosioci međunarodnih šahovskih titula, velemajstori, internacionalni majstori, predstavnici šahovskih saveza, predstavnici medija… Dušan Cogoljević, predsednih Šahovskog saveza Srbije, velemajstor Džordž Mor, izvršni direktor Evropske šahovske unije, Mirjana Sekulić, direktorka predškolske ustanove „11. April“ sa Novog Beograda…

Đorđe Stojković, glumac serije Vojna akademija bio je specijalan gost na ovogodišnjem turniru, koji je u ime cele glumačke ekipe došao da ohrabri najmlađe učesnike i time još jednom ukaže na snagu ove drevne igre. Dogovreno je da sledeće godine napravimo i mečeve sa decom i glumcima!

Svečano otvaranje obeležio je i ove godine dečji hor Predškolske ustanove „11. april“ sa Novog Beograda, himnom svojih šahovskih takmičenja „Šah je prava čarolija“. PU „11. April“ već 12 godina za redom organizuje šahovska takmičenja za svoju decu pod nazivom „Olimpijada šahovskih predškolaca“. Njihove četiri najuspešnije ekipe našle su svoje mesto na turniru predškolaca u Domu Vojske.

Nakon sjajnog nastupa hora, takmičari i publika pozdravljeni su govorom potpukovnika dr Davorina Mikluca koji se obratio u ime Vojske Srbije. Besedu o vojvodi Živojinu Mišiću uspešno je predstavio kadet druge godine Vojne akademije Mladen Šebek, a u ime Udruženja „Živojin Mišić“ obratio se Ivan Bjelajac koji je podsetio na to zašto je šah važan i zašto Udruženje podržava ovu igru.

Kulturno – umetnički program upotpunila je vokalno – instrumentalna grupa Vojne gimnazije „Vogi“, sastavljena od učenika 43. klase Vojne gimnazije, koji su izveli svoje autorsko delo „Zemlja iz daleka“.

Prvi šahovski potez povukli su potpukovnik Davorin Mikluc i Ivan Bjelajac i time je svečano otvoren šesti po redu turnir Nove nade šaha.

Na sledećem linku možete pogledati rezultate takmičenja.

Zahvaljujemo se na saradnji Domu Vojske Srbije, Vojnoj akademiji, kao i učenicima Vojne gimnazije. Takođe, veliku zahvalnost dugujemo glavnom šahovskom sudiji i organizatoru gospodinu Nebojši Baraliću na uloženom trudu i ljubavi prema šahu i ovom turniru koji zajedno organizujemo godinama za redom.

Do „Novih nada šaha 2019“,

Udruženje „Živojin Mišić“

Edukatori-12-2017-158

Otvoren je konkurs za Najbolje Edukatore Srbije za 2018. godinu

Pronađimo zajedno najbolje učitelje i nastavnike koje naša zemlja ima!

Šta jednog nastavnika čini izuzetnim? Šta danas uopšte znači biti najbolji nastavnik i šta je adekvatno znanje? Kakvi su to nastavnici koje učenici pamte i koji su ih možda inspirisali da se u životu bave svojom sadašnjom profesijom? Koliko je nastavnički poziv važan za pravilno odrastanje novih generacija i zdravo društvo? Da li ga dovoljno uvažavamo i podržavamo?

Udruženje „Živojin Mišić“ pokrenulo je 2014. godine projekat „Najbolji edukatori Srbije“, sa željom da istakne ugledne primere naše prosvete. Učitelji i nastavnici osnovnih i srednjih škola koji su nagrađeni tokom četiri godine realizacije ovog projekta se odlikuju inovativnošću, posvećenošću, aktivizmom, spremnošću da uče, da se usavršavaju i prilagođavaju modernim potrebama obrazovanja, da primenjuju nove metode i sredstva u nastavi, da učenike uče kako da primenjuju znanje i tako ih pripremaju za savremene zahteve tržišta rada. Oni su pokretači pozitivnih promena u svojoj okolini, pioniri napretka i postizanja natprosečnih rezultata i kao takve slobodno ih možemo nazvati i preduzetnicima u svom poslu.

Za četiri godine realizacije ovog projekta nagrađeno je ukupno 59 najboljih, koji dolaze iz mesta širom Srbije, iz gradskih i seoskih škola.

Zato nam je veliko zadovoljstvo da najavimo peti po redu konkurs za Najbolje edukatore u Srbiji!

U cilju unapređenja konkursa, i ovogodišnja prijava će se sastojati iz dva dela. Prvi deo prijave vrši se isključivo preko sajta Udruženja, (zivojinmisic.rs), a kandidate mogu prijaviti učenici, njihovi roditelji, kolege, nastavnici, direktori škola ili neko ko ima uvid u rad nastavnika. Na osnovu ove prijave, izvršiće se prvi krug selekcije kandidata.

Kanidati koji prođu prvi krug selekcije, biće kontaktirani imejlom kako bi im organizatori poslali drugi deo prijave, koji bi pokazao i profesionalni razvoj kandidata i pružio dodatne informacije.

Na osnovu obe prijave i intervjua sa kandidatima,  komisija će izabrati do 10 učitelja i nastavnika osnovnih i srednjih škola u Srbiji.

Prijave će biti otvorene do 1. jula, a imena nagrađenih objavićemo krajem godine. Svaki nagrađeni edukator dobiće ličnu nagradu od 40.000 rsd, kao i 100.000 rsd koje može da uloži u projekte sa decom i unapređenje nastave.

Kako je projekat izgledao od njegovog pokretanja do sada, šta smo menjali i zbog čega, možete pogledati ovde.

Ukoliko i vi poznajete učitelja ili učiteljicu, nastavnika ili nastavnicu, profesora ili profesorku za koga smatrate da je najbolji u svom poslu, ovaj projekat je pravo mesto da to i kažete! Istaknuti, inovativni, motivisani, jedinstveni i drugačiji nastavnici su nastavnici kakve tražimo. Prijave su otvorene na sledećem linku.

Ne propustite da prijavite te fenomenalne ljude, i pomozite nam da pronađemo najbolje nastavnike koje Srbija ima!

IMG_2448

Udruženje Živojin Mišić je nacionalni partner Varkey Fondacije

Udruženje “Živojin Mišić” je po prvi put ove godine imalo jednog od svojih ambasadora na najvećem svetskom forumu “Global Teacher Prize”, održanom u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. U martu, prošle nedelje, na ovom takmičenju, i Srbija je bila zemlja koja je ponosno mogla da pokaže da ima svog nacionalnog predstavnika na takmičenju – Udruženje za podsticanje preduzetništva Živojin Mišić.

Lideri iz sveta privatnog, javnog i društvenog sektora su se šestu godinu za redom okupili kako bi zajedno radili na pronalasku rešenja za problem podizanja edukacije na viši nivo, kao i problem jednakosti i zaposlenosti za sve.  

Inicijativa Varkey Fondacije, koja organizuje Global Teacher Prize takmičenje, Global Education & Skills Forum zapravo je platforma  za saradnju i rešavanje problema, prelazak iz “Kako bi trebalo da bude” u inovativna rešenja “Kako tamo stižemo zajedno”. U vezi sa tim, Global Education & Skills Forum je ove godine okupio preko 2000 profesionalaca iz sveta obrazovanja koji su radili na oblikovanju sistema i pripremama za 2030. godinu kada nas sve očekuju velike promene u načinu razmišljanja i načinu školovanja dece.

Zašto je ovaj Forum poseban za Srbiju?

Global Education & Skills Forum i ceo put u Ujedinjene Arapske Emirate je doneo mnogo toga dobrog za Srbiju kada je obrazovni sektor u pitanju. Jedan od najvažnijih događaja jeste da je Varkey Fondacija dobila zvaničnog partnera u našoj zemlji – Udruženje za podsticanje preduzetništva Živojin Mišić, čiji je zadatak da od sada pa na dalje organizuje i sprovodi izbor za nacionalnog pobednika u Srbiji, odnosno pomogne u pronalasku najboljeg nastavnika koga naša zemlja ima.

Još jedan važan događaj jeste proglašenje Željane Radojičić Lukić, učiteljice iz Banje Vrujci, za jednog od 50 najboljih edukatora sveta. Osim što je Željana jedan od Najboljih edukatora Srbije, ona je sada ušla u istoriju kao prvi predstavnik naše zemlje na ovom takmičenju, za koje se u nastavničkoj profesiji veruje da je u rangu takmičenja za Nobelovu nagradu. Samim tim postala je i jedan od ambasadora Varkey Fondacije.

“Delegacija je zaista prezadovoljna kako našim domaćinima tako i samom atmosferom na ovom svetskom obrazovnom forumu, i mnogo sam srećna što predstavljam Srbiju ovde u Dubaiju. Dragi moji nastavnici, zajedno ćemo se boriti da u narednom periodu unapredimo srpsko obrazovanje i da nastavimo da Srbiju promovišemo na najbolji mogući način u svetu”, kaže Željana.

Na sledećim linkovima možete pogledati film sa kojim se Željana predstavila na takmičenju, kao i dodelu sertifikata nacionalnim partnerima: Film i Dodela ( 10 minut i 30 sekundi )

Kako je teklo samo takmičenje i kakve radionice su spremili organizatori?

Prva dva dana boravka u Dubaju, srpska delegacija je imala priliku da prisustvuje radionicama VTA (Varkey Teacher Ambasadors) koje su imale za cilj umrežavanje, povezivanje i predstavljanje projekata širom sveta. Ideja je bila naći rešenje kako najbolje pripremiti decu za budućnost i reforme koja nam donosi 2030. godina.

Druga dva dana Foruma koji je održan u Atlantisu, naša delegacija je prisustvovala brojnim radionicama na kojima su govorili neki od najistaknutijih ljudi u svojim oblastima, od kojih je najznačajnija za Srbiju bila radionica NTP (National Teacher Partners). Na toj radionici razmenjivana su iskustva, uspesi i izazovi sa kojima se nacionalni partneri susreću pri sprovođenju tih izbora u svojim zemljama. Cilj je bio unaprediti nacionalne izbore i to je mesto na kome je naša delegacija najviše naučila. Udruženje Živojin Mišić razmenilo je iskustva sa predstavnicima Čilea, Palestine, Ukrajine, Amerike, Siere Leone i drugim zemljama partnerima Varkey Fondacije. Ono što je ocenjeno kao najveća vrednost Foruma jeste što nam je pružio mogućnost umrežavanja, i što smo sada svi u istom timu koji se bori za bolju budućnost.

Sam čin svečane dodele nagrada i gala veče održani su četvrtog dana gde je nagradu Global Teacher Prize Award dobila predstavnica Engleske – Andria Zafirakou. Nagradu joj je lično uručio Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, zamenik predsednika i Ministar Ujedinjenih Arapskih Emirata. Čestitamo joj od sveg srca i nadamo se da će nastaviti sa sjajnim radom koji je do sada pokazala, kao i svi ostali Varkey ambasadori. Posebne čestitke za našeg predstavnika Željanu Radojičić Lukić koja je zajedno sa Udruženjem Živojin Mišić promovisala Srbiju na najbolji mogući način. I da ne zaboravimo da “svako dete, zaslužuje izuzetnog nastavnika, jer, nastavnici JESU važni!”