Nastavnica Osnova ekonomije i Bankarske obuke u Ekonomskoj školi, Niš
Prijave za 2018. godinu za Najbolje edukatore su zatvorene. Konkurs za Najbolje edukatore za 2019. godinu biće otvoren u aprilu mesecu.
Aleksa Popadić ima 11 godina radnog iskustva u prosveti i zaposlen je na određeno vreme u tri škole.
Ovaj nastavnik rado učestvuje u svim aktivnostima u školi. Neke pokreće, neke podržava, u nekima učestvuje. Saradnju sa kolegama i razmenu iskustava smatra značajnim, jer mu pomažu da sagleda i unapredi sopstveni rad. Osmislio je i realizovao veliki broj uglednih časova i drugih aktivnosti. Kao veliki ljubitelj novih tehnologija, uz pomoć kojih realizuje neke časove, približava se savremenom načinu života i učenja svojih učenika. Sa nekim takvim časovima učestvovao je na konkursima „Digitalni čas“, a nagrade koje je osvojio podstiču ga da nastavi u tom pravcu. Od 2018. godine uključen je u projekat „2000 digitalnih učionica“.
Kao učesnik projekta „Profesionalna orijentacija u Srbiji“ vodio je sekciju za profesionalnu orijentaciju, za učenike organizovao susrete sa stručnjacima i roditeljima koji su promovisali svoja zanimanja. Sa timom kolega osmislio je radionice o finansijskoj pismenosti tokom obeležavanja Svetske nedelje novca, što je Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja prepoznalo kao primer dobre prakse.
Aleksa je nastavnik koji celoživotno učenje i usavršavanje smatra veoma važnim. Godine 2016. stekao je zvanje pedagoškog savetnika.
Kao nastavnik trenutno radi sa oko 180 učenika. Ponosan je na postignuća svojih učenika na završnom ispitu i takmičenjima iz geografije na svim nivoima.
Dugogodišnji je član Srpskog geografskog društva u čijim izdanjima objavljuje stručne radove i Crvenog krsta Srbije sa čijim ogrankom u Kraljevu ima odličnu saradnju.
Autor i urednik je sajta o geografiji (geografija.in.rs) , školskog sajta OŠ „Svetozar Marković“ (ossvetozarmarkovic.wordpress.com), a materijale koje je kreirao za nastavu rado deli na svom elektronskom portfoliju.
Bavi se: pisanjem, pozorištem, filmom, naukom, novinarstvom, knjigama, decom, humorom… oslanjajući se na antička iskustva dijaloga i na renesansnu raznovrsnost.
Učenici prve generacije u OŠ „Miloš Crnjanski“ kojima je bio razredni starešina prepoznali su taj način rada i na rastanku mu poklonili memoare odeljenja sa diplomom – akronimom: Duhovit Izuzetan Pedagog Lucidan Omiljen Mijalković Aleksandar. Danas su među njima glumac Narodnog pozorišta u Beogradu, doktor psihologije na Berlinskom univerzitetu, direktor IT kompanije u San Francisku, bibliotekar Arhiva u Oslu… Učenici su ljudi, kreativni i različiti.
Za pedagoški rad dobio je Svetosavsku povelju Opštine i nagradu „Dositej Obradović“ za najboljeg bibliotekara Srema. Sa timovima dece osvojio je tri puta nagrade na takmičenju Siemens: Generation 21, nagradu za najbolju predstavu na Republičkoj smotri dečijeg dramskog stvaralaštva na Ubu, a svake godine učenici osvajaju priznanja na literarnim konkursima. Za doprinos kreativnom mišljenju kod učenika nagrađen je poveljom „Ljubiša Divljak“ koju dodeljuje BUDI festival u Pančevu.
Pored dve autorske knjige aforizama, zastupljen je u velikom broju domaćih i stranih antologija poezije. Za kratku priču je nagrađen na konkursu Radio Beograda „Dobro jutro, deco“. U bazi NBS zastupljen je sa 118 bibliografskih jedinica – predgovora, prikaza, studija, članaka…
Član je upravnog odbora Udruženja „Moj svet“ za rad sa osobama sa smetnjama u razvoju sa kojima je postavio na scenu više pozorišnih predstava, smatrajući glumu jednom od najvažnijih terapeutskih veština. Pokretač školskog Sajma nauke koji traje od 2011. godine.
Ivana Kovačević je profesor srpskog jezika i književnosti. Radi u Osnovnoj školi „Dr Dragan Hercog“ koja je jedinstvena u obrazovnom sistemu Srbije po organizovanju nastave u bolničkim i kućnim uslovima već pet decenija. Ivana u radu kombinuje tradicionalne i savremene metode poučavanja i učenja i osmišljava različite aktivnosti sa đacima u skladu sa izvođenjem različitih oblika spečifične nastave. Primere svoje nastavne prakse prikazuje na seminarima, konferencijama, simpozijumima i naučnim skupovima.
Dobitnik je velikog broja nagrada na takmičenjima za nastavnike, kao i priznanja za mentorski rad sa učenicima koji su osvojili veliki broj vrednih nagrada.
Rukovodilac je višestkruko nagrađivane literarne sekcije koja je jedinstvena po tome što svoje radne sastanke organizuje pomoću informaciono-komunikacionih tehnologija zbog teritorijalne udaljenosti đaka škole (širom Srbije i inostranstva). Ovakvo organizaciono rešenje doprinelo je da se đaci ravnopravno uključe u različite aktivnosti (takmičenja, smotre, izložbe, virtuelne ekskurzije i druženje sa vršnjacima). Literarna sekcija dvostruki je dobitnik trećeg mesta na Republičkom takmičenju literarnih sekcija (u organizaciji Društva za srpski jezik i književnost Srbije, Zadužbine ,,Desanka Maksimović” i Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog radvoja).
Autor je brojnih radova, administrator je sajta literarne sekcije, jedan je od administratora školskog sajta i učesnik na projektima za ravnopravno uključivanje učenika u obrazovni proces u okviru kojih su nastale besplatne i javno dostupne obrazovne platforme za pripremanje kvalifikacionih ispita.
U skladu sa plemenitom misijom svoje škole, Ivana nastoji da nastavu učini dostupnom svim đacima na mnoštvo različitih načina i pripremi ih valjano za buduće školske i životne izazove.
Trinaest godina radi u nepodeljenoj školi. Svaki radni dan za nju je novi izazov. Veliki je zaljubljenik u svoj posao. Školskim prostorijama, sa svojim učenicima, udahnula je život (etno učionica, edukativni panoi, didaktička sredstva…) Učenicima je obezbedila inovativna sredstva: digitalnu učionicu, belu tablu, kompjuter, štampač, harmoniku, metalofone…
Veoma je kreativna, pozitivna, inovativna, motivisana za rad, neguje kolektivni duh i saradnju, timski je igrač, voli da istražuje, rado se odaziva izazovima, uporna je i uvek nasmejana. Kod učenika razvija empatiju i humanost.
Koristi IKT u nastavi. Nastavu realizuje u vidu tematskih dana, radionica, javnih i oglednih časova putem ambijentalne i projektne nastave. To je način da učenici napreduju u skladu sa svojim mogućnostima. Uz njen podsticaj učestvuju na mnogim konkursima i takmičenjima i ostvaruju zapažene rezultate. Organizuje im izlete i posete. Saradjuje sa kolegama iz drugih seoskih i gradskih škola. Njena škola je škola po meri dece, ali i njihovih roditelja, koji su aktivno uključeni u rad. Zahvalnost su joj iskazali tako što su je, zajedno sa meštanima sela, kandidovali za Svetosavsku povelju grada.
Bila je učesnik međunarodnog festivala KREF i medjunarodnih projekata Noć sa Andersenom, Čitalići (školski koordinator) i AMIFN koji je u toku.
Autor je bloga, fb stranice i grupe za roditelje. Pored elektronskog časopisa, formirala je, samoinicijativno, biblioteku u školi, koju koriste i učenici i roditelji.
Njeni časovi, kao primeri dobre prakse, objavljeni su u zbornicima: Čas za ugled 2, 3 i 4, Digitalni cas, Zbornik radova UGU „Pokrenimo se”, Zbornik radova SURS-a…
Voli decu i rad sa decom. Rad u učionici pričinjava joj pravo zadovoljstvo. Smatra se za veoma dobrog organizatora aktivnosti. Trudi se da učestvuje u mnogim aktivnostima. Njeni učenici su učestvovali na Majskim konkursima, Crvenom krstu, priredbama, takmičenjima. Osvajali su od prvog do trećeg mesta na opštinskim i gradskim takmičenjima. Na mnogim smotrama na nivou grada i države su osvajali od prvog do trećeg mesta.
Učesnik mnogih seminara, autor i realizator. Sve što je primenila u nastavi povezala je sa programima stručnog usavršavanja kako bi kolegama i koleginicama prenele primere dobre prakse.U njenom radu se svakodnevno dešavaju promene. Četiri godine radi inovativnim nastavnim sistemom –integrativna nastava. Odlučila se za tematsko planiranje zbog efekata rada i ishoda koji se postižu ovom nastavom.Pobornik je ambijentalnog učenja i svih inovativnih modela nastave kao veliki entuzijasta. Nakon dobijene licence za pedagoškog savetnika pre pet godina, dobila je još veću volju za rad. Posle izvesnog perioda dobija i drugo zvanje – samostalni pedagoški savetnik. Saradnik Zavoda za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja kao i Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja.
Recezent je i autor udžbenika. Učesnik mnogih manifestacija koje se održavaju u našoj zemlji. Intenzivno sarađuje sa roditeljima i često sa njima održi tematski dan ili radionicu. Tako je nastao projekat o našem kraju čiji je i autor “Moj kraj – nekada i sada”. U saradnji sa Crvenim krstom realizator radionica projekta ,,Promocija zdravlja“ na čitavoj teritoriji. Dobitnik je nagrade u Srbiji 2011” Najinovativniji učitelj“. Voli timski rad i često osvaja nagrade i nastupa u timu. Smatra da dobro organizovana i pripremljena nastava je najveći motiv za učenike i prosvetne radnike. Drži se izreke: “Biti dosadna, to je najgori greh nastave.” Herbart
Za nju kolege kažu da je kreativna i motivisana da kroz kontinuirano usavršavanje uvodi novine i aktivno angažuje učenike kroz projektnu, medjupredmetnu i problemsku nastavu.Milica je svoje učenike kroz medjunarodne projekte i virtuelnu učionicu povezala sa svetom i pružila priliku učenicima da razmenjuju znanja i iskustva sa svojim vršnjacima iz drugih zemalja.
Autor je mnogih medjunarodnih projekata u kojima učenici imaju priliku da unaprede svoje komunikativne, digitalne , saradničke i druge veštine i dobiju priliku da iskažu svoja znanja kroz saradnju i vršnjačko učenje. Dobitnik je 5 Evropskih oznaka kvaliteta i Evropske nagrade za medjukulturalnu saradnju za projekat “We all speak the same language“.
Pokrenula je online časopis na engleskom jeziku koji uredjuju učenici iz više zemalja. Autor je radionice “Fun-attic“ gde učenici iz lokalnih škola zajednički uče kroz zanimljive aktivnosti. Ostvarila je saradnju sa mešovitom školom iz Bugarske čiji su učenici i nastavnici posetili njenu školu i održali zajedničke časove engleskog jezika.
U nastavi koristi svoj blog “Booster“, facebook grupu “Boost up your English“, platformu Edmodo, Skype i mnoge druge ikt alate čime aktivno angažuje učenike primenom hibridne metode učenja poštujući individualne karakteristike i sklonosti učenika.
Dobitnik je II nagrade na konkursu Digitalni čas 2017. i III nagrade 2016. godine. Etwinning je ambasador za Srbiju i Microsoft Innovative Expert. 2016. i 2017 godine je dobila priznanje za unapredjenje nastave u svojoj školi a 2018. je kao autor i koordinator Erasmus+ projekta omogućila timu nastavnika svoje škole da se usavršavaju u inostranstvu i prenesu svoja znanja ostalim kolegama.
Kao koordinator tima za karijerno vođenje i savetovanje autor je višestruko nagrađivanih aktivnosti poput „STEM pešačke ture” (nagrada STEM Ahead, druga nagrada za primer dobre prakse Euroguidance) „Tvoj predmet meni znači” (priznanje Euroguidance), a za celokupan rad nagrađen je drugom nagradom na Sajmu školskih timova za KViS u organizaciji BOŠ-a. Mentor je i učeničke kompanije koju realizuje u saradnji sa učenicima, kao učeničkog tima za rešavanje studija slučaja.
Poznat je i po mentorskom radu a sa učenicima je u poslednjih pet godina osvojio 26 republičkih nagrada, ali i brojne druge nagrade (konkurs STEM4YOUTH, konkursi za najbolje učeničke eksperimente u Nišu i Aleksincu…). Poseban uspeh čini mentorstvo Aleksandri Petković, koja je branila boje Srbije na turniru mladih fizičara u Pekingu. Redovno pomaže učenicima u kreiranju postavki za sajmove nauka na kojima i učestvuju, a organizator je i „Noći istraživača” u Zaječaru i Negotinu.
Autor je i igre Hembizika (nagrada na konkurusu „Ruke u testu”), u kojoj učenici sami kreiraju pitanja iz gradiva, a koja je predstavljena na stručnim skupovima u Helsinkiju i Beogradu. Na temu učenja kroz igru održao je i vebinar Game based learning u saradnji sa EuropeanSchoolNet-om i projektom Scientix čiji je ambasador za Srbiju.
U svom radu koristi korelaciju fizike sa umetnošću (Fizika čvrstog stanja i Koštana), ali i sa drugim predmetima pa često sprovodi vannastavne aktivnosti i projekte kroz različite ideje poput kolonizacije svemira, izrade Rubi-Goldberg mašine …
Voli izazove i učesnik je mnogobrojnih republičkih takmičenja i projekata. Ima zvanje pedagoškog savetnika, kao i zvanje kreditnog analitičara prvog nivoa stečenog u Narodnoj banci Srbije. Ogledni čas Amortizacioni plan držala je sa koleginicom matematike, a na uglednim časovima njene kolege su bile “klijenti“ učenicima smera Bankarski službenik. U virtuelnoj banci najviše voli da koristi metodu igre uloga izmedju učenika „klijenata“ i“ bankarskih službenika“ i druge metode aktivne nastave. Isto tako učenici rešavaju problemske situacije, iznose svoje mišljenje i donose odluke čime razvija kreativnost i funkcionalna znanja kod njih, pripremajući ih za posao, za život.
Iz Osnova ekonomije na državnom nivou njeni đaci su osvojili jedno prvo i tri druga mesta, a na Nacionalnom preduzetničkom takmičenju srednjoškolaca NaPred drugo mesto sa projektom Veštačka laguna Konstantinove terme, prvo mesto u kategoriji internet nastupa u okviru projekta Škola učeničkog i studentskog preduzetništva izradom filma za poslovnu ideju Restoran zdrave hrane “Vivo“. U projektu Societe General banke Inovacije u bankarstvu učenici su na nacionalnom nivou osvojili treće mesto. U Regionalnom centru za omladinsko preduzetništvo sa učenicima je razvijala preduzetničke ideje za razvoj Niša i Srbije, osnovala učeničku kompaniju Naissa consalting.
Kao PR Ekonomske škole jedan je od kreatora zvaničnog sajta škole i organizator mnogobrojnih tribina, radionica, okruglih stolova o obrazovanju.
Organizovala je literarni konkurs Deca imaju pravo posvećen borbi protiv vršnjačkog nasilja i svih drugih oblika nasilja.
Aktivan je član Društva ekonomista Niša. Učenike usmerava u pravcu traganja za idejama koje bi pokrenule privredni razvoj Srbije. – websajt
I posle trideset godina radnog iskustva ona i dalje ima želju za novim saznanjima. U svojoj školi je poznata kao neko ko nesebično pomaže kolegama u želji da napreduju.
Pošto su tehnologije svuda oko nas, ona kroz svoj predmet koji govori o prošlosti uveliko uči đake da se istorija može učiti i na moderan način, uz nove tehnologije.
Njena učionica je mesto za istraživanje koliko tehnologija može da pomogne u sticanju ne samo znanja, nego i veština za 21.vek. Ali, učionicu je delimično izmestila i u virtuelni svet. Tako je za svoje učenike napravila sajt www.istoricari.com, koji radi već sedam godina i na kojem je postavila razne sadržaje kojima pokušava da populariše izučavanje istorije.
Pored toga svojim đacima povremeno snima kratke filmove, koje postavlja na svoj YouTube kanal, gde se nalazi već oko 40 filmova. Takođe, svako odeljenje ima i svoju Google učionicu, koja služi kao podrška učenicima u individualnom i grupnom radu ili izradi domaćih zadataka preko interneta. U projektima je svoje učenike povezala sa decom iz Izraela, Španije i Makedonije.
Jedan je od organizatora Festivala nauke u školi. Svake godine njeni učenici idu na okružno takmičenje odakle se vraćaju sa diplomama.
Pre dve godine je stekla zvanje pedagoškog savetnika, koautor je udžbenika istorije za VI razred (Epoha, 2011.). Koautor je četiri seminara za nastavnike (jedan je online).
Dobitinik je više nagrada Digitalni čas, Naučili na seminaru, primenili u praksi (2015), Kreativna škola 2014., Microsoft radionica za edukatore.
U životu je vođen geslom, da svet pokreće energija gladi za druženjem, zabavom, životom, koja, opet, pokreće kreativnost. Svoju radnu biografiju bogatio je izazovima i inovacijama u obrazovanju. Osluškujući impulse ne samo svoje učionice, nego obrazovne stvarnosti u celini, on je sebe svrstao u pionire nove nastavne prakse.
Kao idejni autor međunarodnih festivala Smotra scenskog učiteljskog stvaralaštva, KREF (Kreativni edukativni film), zahvaljujući ovom učitelju, svake godine, na hiljade kreativnih učenika i učitelja i nastavnika došli su pod scenske reflektore ili izašli na platno i stekli pažnju i priznanja za svoj rad.
Zoran je autor, realizator i voditelj više seminara i obuka. On pokretač i nosilac projekta Lični pratilac u Leskovcu, ali i dobitnik više nagrada za svoj rad sa decom i njihov zajednički talenat na sceni ili ispred kamere.
U radu sa učenicima pokazuje da je učionica ceo svet. U ovoj učionici neretko i roditelji rado učestvuju. Koristeći njihovu urođenu i intenzivnu radoznalost, on decu na ranom uzrastu uvodi u svet nauke kroz igru. Podstiče učenike na aktivizam i inicijativnost, kao i volonterski rad. U eri IKT-a, na temeljima netehnološke prošlosti, on priprema decu za svet tehnologije koji još ne poznajemo.
On stvara srećne i zadovoljne ljude, učeći ih da znanje nije samo ocena koja će ih nahraniti, nego su to i veštine kojima treba težiti, i stavovi koje treba braniti.
Zoran je i u rukovodstvu Udruženja roditelja i nastavnika Leskovac, Učiteljsko društvo Leskovac i Savez učitelja Republike Srbije.
Aleksandra Sekulić
Aleksandar Stevanović
Borko Petrović
Danijela Rakić
Dijana Malidža – predstavnik generacije Najboljih edukatora 2015. godine
Dragan Kuveljić
Dragana Milićević
Goran Jovišić
Gordana Janevska
Gordana Josimov
Gordana Petrović
Gordana Rackov
Ivona Ranđelović
Katarina Veljković
Marijana Kolarić
Marinko Petković – predstavnik generacije Najboljih edukatora 2016. godine
Mila Đačić
Miomir Dejanović
Mladen Jovanović
Miletić Violeta
Nada Stojičević
Slađana Trajković
Slavica Gomilanović
Suzana Miljković
Suzana Veljković
Svetlana Radlovački
Tatjana Marković Topalović – predstavnik generacije Najboljih edukatora 2014. godine
Tatjana Kovačev
Tatjana Romanov – predstavnik generacije Najboljih edukatora 2017. godine
Velimir Ralovački
Verica Lukić
Vladan Mladenović
Vladimir Majstorović
Zvonimirka Jovičić
Zorica Ivanović
Željana Radojičić Lukić
Dragica Pavlović Babić je, kao istraživač, zaposlena na Institutu za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, a kao predavač na Odeljenju za psihologiju gde drži nastavu na dodiplomskim i master kursevima iz psihologije obrazovanja, na akademskom master programu Obrazovne politike Univerziteta u Beogradu, i na Matematičkom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Konsultant je Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije i član ekspertskih grupa koje angažuje Ministarstvo za razvijanje pojedinih aspekata u oblasti sistema obrazovanja.
Olga Nikolić završila je novinarstvo na Fakultetu političkih nauka. Radila je u dnevnom listu Borba, NON-u, omladinskim novinama, dnevnim listovima Naša Borba i Glas. Poslednjih 13 godina radi u Prosvetnom pregledu kao novinar-urednik, danas kao glodur, glavni i odgovorni urednik. Više od tri decenije prati procese u obrazovanju na svim nivoima, i ogranizator je, moderator i učesnik mnogih okruglih stolova na temu obrazovanja. Pedagoški pokret Srbije dodelio joj je godišnju nagradu za vrhunska ostvarenja „Vasa Pelagić“ 2005. godine.
Olivera Todorović – rukovodilac Centra za profesionalni razvoj zaposlenih u obrazovanju, Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja u Beogradu. Završila je Prirodno-matematički fakultet Univerziteta u Beogradu, master matematike. Autor je i koautor udžbenika iz matematike, koautori realizator brojnih akreditovanih programa. Autor romana “Mjau Nadežda” i koautor scenarija dečje serije “Recept za igru”, RTS 2 (2009-2010.)
Bio je polaznik prvih programa Istraživačke stanice Petnica, učesnik istraživačkih akcija i stipendista SANU i Republičkog fonda za talente. U oktobru 1986. dobio je Oktobarsku nagradu Grada Beograda za najbolji srednjoškolski istraživački rad. Diplomirao je teorijsku fiziku na Fizičkom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Prvih desetak godina je radio u Petnici, a kasnije je, do dolaska na funkciju ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, u aprilu 2014, radio u Zavodu za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja. Danas je zaposlen na fakultetu FEFA i predaje nauku o podacima.
Od 1982. bio je direktor Naučnog centra Petnica u Srbiji, čiji je jedan od osnivača. Naučni centar Petnica je nevladina, neprofitna i nezavisna obrazovna institucija osnovana da pomogne i podrži mlade ljude koji pokazuju izuzetan interes za nauku izvan školskih programa.Prioritetni cilj obrazovnih aktivnosti u Petnici nije proširivanje faktografskog znanja, već unapređivanje racionalnog i logičkog mišljenja, sposobnosti uočavanja i rešavanja problema, planiranja, zaključivanja, pronalaženja kvalitetnih izvora informacija, procesa zaključivanja itd.