Mislimo-Da li postoji? Pitamo se-Koji je? Tražimo-Gde je? Misle, pitaju, traže -deca, roditelji,nastavnici-dobar način za učenje matematike. Ja sam pokušala, deca su prihvatila. Može da bude zanimljiv način za učenje matematike u školi, u kući i na moru.
Igre se mogu primeniti na razne načine i biti korisne u nastavi mnogih predmeta, pa i u matematici.Postoji više načina kako je moguće prići temi učenja i znanja matematike.Evo jednog primera:
Namera mi je bila da napravimo izlet u prošlost matematike, da se upoznaju neki istorijski(„stari zadaci“), stare igre i oseti lepota drevne matematičke riznice. Stari matematički zadaci i igre su iz raznih epoha i od raznih autora, čuvenih matematičara. Zadaci i igre su za razonodu, za obnavljanje, vežbanje gradiva i osposobljavanje učenika za primenu usvojenih znanja. Ja sam ih primenila u drugom razredu, sa zadatkom da učenici kroz praktične i primenjene matematičke zadatke i igre obogaćuju znanja, veštine i sposobnosti, a sa druge strane razvijaju rasprostranjene predrasude da je matematika teška, dosadna, nerazumljiva i uglavnom nekorisna.
Za sve to poslužili su nam kamenčići. Kamenčići na času matematike-prava retkost, a donosi učenicima mnogo radosti. Kamenčiće smo sakupili na izletu (bliža okolina-pored reke), a na času likovne kulture ih bojili u crveno i plavo.
Motivaciona igra-Moj kamenčić
Na stolu su papirići na kojima su ispisani neki brojevi do 100 i na njima se nalaze kamenčići, tako da brojevi nisu vidljivi. Svaki učenik uzima po jedan kamenčić i treba da odgovori koji broj je pokriven kamenčićem, kojoj desetici pripada taj broj i da li je paran ili neparan broj.
Zadatak-Tri kamenčića
Na tri kamena treba da sednu dva oca i dva sina, ali tako da svaki sedne na jedan kamen. Da li je to moguće? (Povratna informacija: Moguće je ako su to deda,njegov sin i njegov unuk ).
Zadatak: Sedam kamenčića
Na papiru je nacrtano “sedam kamenčića”, stavi na njih prave kamenčiće. Treba trima slamčicama podeliti taj papir na 7 delova, ali tako da svaki sadrži po jedan kamenčić.

Zadatak: „LO-ŠU“ (najstariji magični kvadrat)
Popunite prazna polja kamenčićima tako da u svakom polju bude različit broj kamenčića (najmanje 1, a najviše 9 kamenčića) i da zbir kamenčića u svim vrstama, kolonama i dijagonalama bude 15.

Magnickov zadatak –TRI POLICE
36 kamenčića treba rasporediti na tri police, tako da na prvoj ima 6 puta više nego na drugoj, a na drugoj 5 puta više nego na trećoj. Koliko ima kamenčića na svakoj polici?
3. polica __________________________________________
2. polica __________________________________________
1. polica__________________________________________
Igra “ NIM”
A) Dvoje naizmenično stavljaju kamenčiće od 1 do 3 i svaki igrač broj kamenčića sabira sa sumom svih kamenčića koje su do tada igrači stavili . Pobeđuje onaj ko prvi dođe do zbira 10 kamenčića .
B) Na gomili se nalazi 10 kamenčića. Igrači naizmenično uzimaju kamenčiće sa gomile : najmanje 1, a najviše 3 kamenčića. Pobednik je onaj igrač koji uzme poslednji kamenčić sa gomile.
Uspešniji, veštiji učenici mogu koristiti i 100 kamenčića za igru. Koristeći ista pravila uzimanja kamenčića.
Igra “NIM” ( na još jedan način)
Raspored kamenčića izgleda ovako :

Dva igrača naizmenično uzimaju kamenčiće. Igrač koji je na potezu ima pravo da uzima kamenčiće samo iz jednog reda. U jednom potezu mogu da se uzmu i svi kamenčići iz jednog reda. Pobeđuje igrač koji uzme poslednji kamenčić.
Igra “CRVENO –PLAVO”
U tablici 3×3 igrači naizmenično postavljaju svoje znakove ( jedan koristi crvene,a drugi plave kamenčiće) u slobodna polja. Cilj igre je spojiti tri znaka vodoravno,uspravno ili dijagonalno.
Primer u kome je plavi pobedio.

Deca su uživala, na licima nisu krila radost.