English language teacher at elementary school "Stevan Jakovljević" in Paraćin
Prijave za 2018. godinu za Najbolje edukatore su zatvorene. Konkurs za Najbolje edukatore za 2019. godinu biće otvoren u aprilu mesecu.
Za nastavnika Borka kolege kažu da strastveno uvodi nove nastavne tehnologije u učionicu i da je visoko cenjen profesionalac koji konstantno pokreće pozitivne promene.
Njegov rad karakteriše domaća i međunarodna saradnja u cilju širenja dobre nastavne prakse, ali i povezivanje učenika sa vršnjacima iz regiona i sveta kroz kampove UNESKA 2005. i 2007. godine, prezentacije, blogovi, digitalne priče i studijske posete u cilju njihove aktivizacije i celoživotnog učenja.
Borko je nastavnik engleskog jezika i predsednik IKT tima škole koji je u najvećem delu zadužen za obuku drugih nastavnika i podršku pri upotrebi savremenih metoda i tehnologija u nastavi.
Autor je i realizator mnogobrojnih uglednih časova, često saradničkih časova, onlajn predavanja, veb konferencija i onlajn seminara. Držao je zajedničke časove sa kolegama iz Španije, Turske, Egipta, Indije, Portugalije, Holandije, SAD… Nastavu drži i preko onlajn alata kao što su Edmodo i Skajp, a aktivno uključuje roditelje đaka, tako što im omogućuje da prate sve njegove aktivnosti i časove, kao i aktivnosti njihove dece preko aplikacije ClassDojo. Dodatno, nastavnik Borko organizuje radionice za roditelje i predavanja o profesionalnoj orijentaciji čime jača link škola-nastavnik-roditelj-đak kao važan kanal iskrene komunikacije, obrazovanja i vaspitanja mladih.
Borko trenutno radi sa 200 učenika iz osam odeljenja i u procesu je dobijanja zvanja pedagoškog savetnika. Ponosan je na uspeh svojih đaka koji su osvojili pet pobedničkih mesta na Opštinskim takmičenjima iz stranih jezika, ali i na njihov doprinos školskoj kulturi i uređenju kabinetskog prostora. Video možete pogledati OVDE.
Kolege ističu specifičnost Borkovog rada koja se ogleda u neprestanom napretku u korišćenju IKT-a u nastavi, posebno od trenutka kada je školi, kao koordinator projekta, obezbedio 6 miliona vrednu donaciju od Samsunga i prvu digitalnu učionicu u Srbiji.
Nastavnik Petrović poslednjih 10 godina sa kolegama iz organizacije TWI, Springfild – Amerika, organizuje letnji kamp jezičkih veština, razonode i profesionalne orijentacije. Više o kampu pogledajte OVDE i OVDE.
Borko ima svoj sajt, kojem možete pristupiti putem linka: www.borkopetrovic.weebly.com
Najbolji edukator Srbije, Borko, član je Društva učitelja opštine Paraćin, kao i Majkrosoftove obrazovne zajednice, ali i dobitnik priznanja:
ClassDojo mentor u svojoj školi. — Google drive link
Priznanja Edmoda. — Google drive link
Priznanja za predavača u TED-u ove godine na temu:\“Učešće roditelja\“ — Google drive link
Osim u školi, Borko svoje časove dopunske i dodatne nastave drži preko Skajpa, a domaće zadatke daje i pregleda onlajn, čime je otvorio mogućnost roditeljma da prate njegov rad.
Organizuje Veče stranih jezika sa pesmom i glumom. Kolege za Borka kažu da “živi svoj posao“ i da strastveno koristi IKT u nastavi.
Sa preko dve decenije nastavničkog staža, Danijela je, kako tvrde njene kolege, i dalje primer edukatora koji odiše entuzijazmom i motivacijom u svakodnevnom radu sa đacima.
Njen rad je daleko poznat po fleksibilnosti i shvatanju potreba učenika, po intelektualnom, radnom, moralnom i estetskom vaspitanju učenika. Danijela u svoje časove unosi humor, što stvara opuštenu atmosferu i utiče na bolje prihvatanje saveta za unapređivanje rada, ali i podstiče učenje slušanjem, te su učenici često prisutni i na časovima svojih drugova iz razreda, i to ne samo kao publika, već i kao kritičari, inovatori, predlagači i savetnici.
Nastavnica Danijela je osvojila sa učenicima 273 nagrade i priznanja u 30 zemalja sveta. Kolege kažu da je veliki broj priznanja posledica iskrenog, svakodnevnog zalaganja, ali i istraživanja i praćenja razvoja muzike u svetu, kroz rad u međunarodnim žirijima, angažovanost na seminarima, takmičenjima i kongresima. Nastojanje da u svojoj struci poveže Srbiju sa svetom (koje se ogleda kroz prestižne svetske nagrade), ono je što nastavnicu Rakić izdvaja od ostalih.
Kao nastavnik kamernog predmeta i harmonike – Danijela uspeva da uključi roditelje kroz koncerte, ali i kroz učestale razgovore, planove – šta bi to bilo najdelotvornije za uspeh u radu učenika, podršku za odlaske na takmičenja… a sve u cilju toga da roditelji kontinuirano prate razvoj svoje dece. Na taj način, naučeno znanje se nadograđuje kroz razvoj praktičnih veština i vannastavnih aktivnosti.
Danijela je pedagoški savetnik i nastavnik mentor te drži ogledne časove za nastavnike početnike. Oni kojima je nastavnica Rakić pomogla da ‘’uđu u posao’’, kažu da ona uvek ukazuje na primenu različitih metoda nastave i načine koje se može probuditi motivacija đaka. ,,Samo pravilnim pristupom može se razviti ljubav i zainteresovanost prema muzici ‘’ , moto je nastavnice Rakić.
Danijela je već dekadu predsednik Beogradske sekcije harmonikaša i rukovodilac regionalnih sekcija harmonike; član Svetske konfederacije akordeonista (Velika Britanija), član Svetske asocijacije akordeonista (Francuska), član udruženja Muzičko sazvežđe, kao i član stručnog odbora Olimpic games,Slovenija. Danijela je član još nekoliko stručnih društva koji rade na teritoriji Srbije, ali i regionu.
Samo neka od postignuća su: Nagrada Zajednice muzičke škole Beograd, Srbija (2015.god.); Plaketa UMPS Vivače Lazarevac (2015.);Priznanje MA Ist.Sarajevo (2010.-2015.); Godišnja nagrada MŠ K.Manojlović (2005.-2009. i 2015.); Nagrada, BGIKU, Belgorod, Rusija.
Danijelini učenici kažu da je ona nastavnica koja uvek podstiče kreativnosti i samostalnosti kao obavezan deo rada u nastavnom procesu. Njena inovativnost se ogleda u pronalaženju novih mogućnosti promocije akademske harmonike i individualnog razvoja učenika kroz kreiranje sopstvenog stila.
Dušanove kolege ističu da je učitelj koji neprekidno unapređuje kvalitet rada i nastoji da učenicima obezbedi uslove u kojima učenje postaje zadovoljstvo i igra. Podstiče inicijativu, slobodu iskazivanja misli, stavova i uverenja, uvažava ličnost i posebnost učenika.
Za Dušana kažu da je vidljiv njegov svakodnevni trud da učenici stiču znanja na času i da aktivno primenjuje informaciono-komunikacione tehnologije u nastavi, a poseban akcenat stavlja na osmišljavanje, izradu i primenu interaktivnih obrazovnih softvera i sistema za učenje na daljinu, po čemu je prepoznatljiv i specifičan.
Učitelj Stanković, pored nastavnih i vannastavnih aktivnosti, sa đacima realizuje i ambijentalnu integrisanu nastavu, čiji su efekti međupredmetno povezivanje, istraživački duh, shvatanje značaja celovitog učenja, razvijanje funkcionalnih znanja i spremnost za timski rad.
Član je Saveza učitelja Republike Srbije, administrator veb-sajta, predavač na stručnim skupovima i tribinama, Zimskim susretima učitelja (2007, 2009, 2011, 2013, 2014) i Saborima učitelja (2007, 2008, 2010, 2011, 2016), ali i autor dva seminara koje podržava SURS. Radi kao počasni član i potpredsednik Centra za obrazovnu tehnologiju Republike Srpske.
Dušan je nosilac nagrada na konkursima Digitalni čas (2011, 2012, 2015 i 2016) kao i priznanja koje dodeljuje Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja za poseban doprinos kvalitetnom obrazovanju i vaspitanju – Svetosavske nagrade, 2015. godine. Tokom rada stekao je zvanje pedagoškog savetnika (2012), a rešenjima ministra prosvete nauke i tehnološkog razvoja imenovan je za člana Komisije za polaganje ispita za licencu (2015) i izabran za savetnika-spoljnog saradnika u oblasti razredne nastave (2017). Specijalizirao je i magistrirao na Učiteljskom fakultetu u Beogradu, gde mu je trenutno zakazana odbrana doktorske disertacije “Uloga sistema za upravljanje učenjem i poučavanjem u nastavi prirode i društva”.
Kolege kažu da je Dušan inovativan i da konstantno primenjuje nove tehnologije u radu sa učenicima, uglavnom tako što sam kreira obrazovne softvere i organizuje veb aplikacije za onlajn učenje.
Dušan je autor knjige “Veb portali u inovativnim modelima nastave”, koautor priručnika za nastavnike “Opšti standardi postignuća za osnovno obrazovanje odraslih”, ali i član redakcije i recenzent u časopisu “Učitelj”, recenzent naučne monografije i praktikuma. Još neke njegove objavljene radove možete pogledati OVDE.
Sa svojim učenicima, Dušan je osvojio nekoliko okružnih i opštinskih nagrada.
Kolege kažu da ima specifičan i individualan pristup u radu i da, kroz nastavne i vannastavne aktivnosti, razvija druženje, tolerantne odnose i takmičarski duh u svom odeljenju i školi. Iste vrednosti i sam primenjuje, i o tome često piše na svom sajtu i blogovima koji su posvećeni njegovim učenicima i ličnim profesionalnim aktivnostima
Njeni učenici kažu da se trudi i daje sve od sebe da im materiju približi i učini lakšom. Da je uvek tu da sasluša, objasni sve što je potrebno, da je pravedna, realno ocenjuje, ima jednak odnos prema svima, uvek je u toku sa trendovima i radi sa puno volje i entuzijazma. Nastavnica Gradimirka predaje tehničko i informatičko obrazovanje i informatiku i računarstvo već 15 godina u OŠ “Jastrebački partizani” u Merošini.
Njeni učenici na časovima uče programiranje robota. Sami rade programske kodove za svetleće diode, senzore, kretanje robota. Na taj način razvijaju algoritamski način razmišljanja, neguju timski rad i vršnjačko učenje, i naviknuti su na to da pomažu jedni drugima. Učenici su u radu samostalni, a nastavnik je tu da pruži pomoć kad god zatreba. U okviru vannastavnih aktivnosti rade na dodatnom digitalnom opismenjavanju, ali i na povećanju bezbednosti dece u saobraćaju.
Njeni đaci uče programiranje kroz igru koristeći programske jezike Skreč i Gejmmejker, naročito kroz projekte Online nedelja, Evropska nedelja programiranja kao i Svetska nedelja programiranja. Zahvaljujući svom angažovanju u ovim projektima, sa učenicima je dala doprinos za to da informatika bude obavezan predmet u osnovnoj školi, jer ta znanja su budućnost naše dece, i spremaju ih za 21. vek.
Kao član Saveta za bezbednost u saobraćaju u opštini Merošina, nastavnica Gradimirka radi na širenju svesti o bezbednosti dece u saobraćaju kroz radionice sa decom, roditeljima i nastavnicima; obezbeđuje sredstva za održavanje takmičenja “Šta znaš o saobraćaju”. Ovo je jedan od načina na koji su roditelji uključeni u njen rad i samo jedan od načina uticaja na zajednicu. Upravo taj uticaj vidi se i u tome što je na osnovu ove inicijative urađena horizontalna i vertikalna signalizacija u okolini svih škola na teritoriji opštine i postavljeni su ležeći policajci tamo gde je bilo uslova.
Kao pedagoški savetnik i informatičar radi i na obuci osnovne informatičke pismenosti po ECDL standardu sa nezaposlenim osobama u opštini. Kroz humanitarne akcije zajedno sa učenicima pomaže bolesnim i socijalno ugroženim đacima.
Neki od njenih stučnih radova su: “Bezbedno od kuće do škole”, “Električne mašine”, “Primena IKT u nastavi”, u zborniku radova programa Digitalni čas 2015/2016, “Od programiranja do igre” i mnogi drugi.
Rad nastavnice Gradimirke možete pogledati i na njenoj internet stranici ovde.
Dobitnik je i Svetosavske nagrade za školsku 2014/2015. godinu za najboljeg nastavnika škole u Merošini.
Kao doprinos inovativnosti i kreativnosti u nastavi, koristi savtemene IKT, korisničke programe, veb alate, primenjuje aktivne metode, programiranu nastavu, individualizovani pristun učenicima praćen mentorskim radom nastavnika. Primenjuje timski rad, rad u grupi, sa učenicima radi na zajedničkim projektima čime se neguje istraživački duh i osmišljavaju novi nastavni materijali i edukativne radionice.
Ivona se od početka svog rada u školi izdvaja po svojoj energiji, entuzijazmu i ogromnoj želji da bude pokretač pozitivnih promena kod dece, u školi, ali i u okruženju. Kolege naglašavaju da se savršeno uklapa u opis savremenog nastavnika koji radi na celovitom razvoju učenika koristeći najrazličitije metode: od upotrebe IKT-a u nastavi, do obrazovne drame koja trenutno dominira u njenom radu. (video pogledajte OVDE).
Jezik koji predaje ona ne vidi kao krajnji cilj već kao sredstvo da postigne više ciljeve i utiče na društveni, fizički, intelektualni, kreativni i emocionalni razvoj svojih učenika. To uspešno sprovodi u delo pomoću drame i dramskih aktivnosti u svim razredima – učenici se lakše koncentrišu i pažnja im je usmerena, zajedno stvaraju realne ili nove imaginarne situacije i tako uče jezik kroz kontekst, postaju vlasnici i autori svog procesa učenja, dok je nastavnik medijator i partner u učenju. (primer).
Kao neko kome su pored jezika i drame velika ljubav muzika, ples, fotografija i video, kolege i đaci kažu da Ivona tu ljubav prenosi i primenjuje kroz obrazovne sadržaje kao, na primer, pisanje priča gde deca uče da „čitaju“ muziku i prepoznaju osećanja, tempo, dinamiku i na osnovu toga osmisle priču. primer1 ili primer2
Kroz upotrebu IKT-a (tačnije, video kamere), učenici razvijaju svoju maštu i kreativnost, postaju motivisani za učenje i postižu bolje rezultate. Oxford University Press (2013) je jedan od njihovih radova odabrao kao primer dobre prakse za projektnu nastavu i prikazivao ga širom sveta u okviru stručnog usavršavanja nastavnika. — link
Ivona teži da smanji i razbije predrasude da deca iz seoske sredine ne mogu postići jednako dobre rezultate kao vršnjaci iz urbanih sredina, o čemu svedoče brojne nagrade:
“Oplemeni se” (2013), 1. mesto za video spot na temu tolerancije, učestvovali su svi učenici škole, kao i osoblje goo.gl/rR7V7D i “English drama lab” u Novom Sadu (2012), predstava na engleskom jeziku “Beauty IS a beast” su samo neke od njih.
Saradnici ističu da je ambiciozna i spremna za kreativne vannastavne aktivnosti kao što su novogodišnje predstave koje sama režira i koje stalno pomeraju granice (od plesova iz različith zemalja, do pozorišta senki (2017)) Učestvuju svi koji žele (čak oko 70% učenika), nastavnici i ona sama. Deca se uče odgovornosti, disciplini i istrajnosti. — link
Kao veliki ljubitelj prirode Ivona pomaže u očuvanju životne sredine organizujući godišnje akcije prikupljanja PET ambalaže od čije prodaje se finansiraju izleti sa učenicima koji su učestvovali. Do sada su sakupili i prodali više od pet tona plastičnih flaša.
Nastavnica Ranđelović vodi i svoj sajt ivonarandjelovic.wixsite.com/missivona, a njene video spotove i zapise možete pogledati here.
Ivona je član stručnog društva ELTA, ali i autor nekolicine seminara i izlaganja, uključujući: Variety as the Spice of ELT goo.gl/86VqJK i Motivacija – moguća misija — link
Kolege za Milu kažu da je primer kako nastavnički poziv i časovi učenicima mogu biti inspirativni.
Kolege ističu i to da Mila, inovativnošću, kreativnim pristupom i entuzijazam prevazilazi sve prepreke i da samo znanjem , veštinama i zalaganjem postiže velike rezultate sa svim talentovanim učenicima (preko deset prvih mesta na DEMUS takmičenjima na gradskom nivou).
Mila uporno radi na talentu 300 mladih davavši im slobodu da sami biraju kompozicije na kojima će se učiti i graditi u muzikologe.
Nastavnica kroz sekcije, kao što su hor, orkestar, ili etno pevanje, individualno radi sa svakim učenikom kako bi obezbedila da izraze svoje svoje kvalitete. Takmičarski duh je uvek prisutan te su, samim tim, i rezultati sa takmičenja na svim nivoima na zavidnom nivou
Milin rad možete pratiti na njenim veb prezentacijama: groartfest, os-svetisava.edu.rs, Facebook, serbiaglobalarttea.
Nastavnica Mila je osnivač udruženja Srbija Global Art Tim koje se bavi edukacijom mladih, član Upravnog odbora Prijatelja dece opštine Grocka i član Udruženja nastavnika muzičke kulture Srbija.
Pored velikog broja stručnih zahvalnica za doprinos profesiji, Đačić je dobitnica nagrade \“Zlatni violinski ključ\“ 2017. za doprinos razvoju stvaralaštva i kulture dece i mladih, ali i dobitnica diplome za osvojene prve nagrade na gradskom takmičenju DEMUS.
Mila se primer nastavnika koji je posvećen vannastavnim aktivnostima jer, kako kažu njeni saradnici, na taj način ona gaji učeničku ljubav prema muzičkom izražavanju. Iz tog razloga, oni su zajedno učestvovali na velikom broju međunarodnih projekata, a zapise možete pogledati na linkovima: YouTube video 1, YouTube video 2
Kroz nastavu Mila teži da unosi nove tehnike i, sem muzičke, razvija i druge kreativnosti kao što je zanimljivo korišćenje plastičnih čaša kao instrumenta. Kada je ritam savladan, Mila dodaje melodijsku liniju i zajedno sastavljaju kompoziciju.
Nastavnica Mila veruje da aktivno muziciranje dece podstiče razvoj intelekta, a da bavljenje muzikom razvija intrispektivnost i zahteva istraživanje. Na ovaj način deca postaju humanija, prepoznaju lepotu, imaju više ljubavi i empatije, više nežnosti i dobra u sebi.
Kreativan i svestran učitelj, uzor učenicima već 23 godine. Crta edukativne stripove i ilustracije i primenjuje ih kao nast. sredstva — video
Uređuje đačke listove — video
Svira.
Nagrađivan je za moderno pisanje poezije za decu — video
Autor je akreditovanog seminara “Igra kao motivacija i metoda učenja”. Igra je samo jedna od metoda koje koristi, jer zna da je ona bliska deci i da povećava njihovu participaciju.
Miomirovi časovi su niz zabavnih situacija, koje su svrsishodne i doprinose savladavanju nast. sadržaja. Kroz aktivnosti bliske njihovom iskustvu i interesovanjima, deca se igraju, isprobavaju, dodiruju, vide i osećaju informacije. Strip se tu koristi kao moćno sredstvo prenošenja znanja. Primeri zanimljivih časova: primer 1 and primer 2.
Njegovi učenici dobitnici su brojnih priznanja na okružnim i drugim takmičenjima, a osvojili su i prvo mesto za najbolji dečji film na međunarodnoj smotri “Kreativna čarolija” 2016 — link
Dejanović je instruktor aktivnog učenja — link.
Utiče na sredinu u kojoj radi, na buđenje društvene odgovornosti kod učenika i roditelja. U deci razvija želju da pišu i recituju — video. Kroz autorske tekstove neguje tradiciju (video) i rodoljublje (video). Svojim filmićima budi svest o potrebi inkluzije (video)
Kompjuterski je izradio i filmostrip “Žurka”, za podsticaj dece na razgovor o različitosti i toleranciji na časovima odeljenjskog starešine i građanskog vaspitanja — video
U digitalnom kabinetu, učenici i nastavnici uz njegovu pomoć prave stripove o dečjim pravima, koji se koriste u obrazovno-vaspitnom radu — link
Autor je brojnih strip radionica — video
Miomir je jedan od pokretača školskog projekta “5+dan”, koji predstavlja susret učenika, roditelja i nastavnika u dvorištu, gde se kroz razne radionice promoviše škola. Roditelji učestvuju u aktivnostima i na najbolji način se upoznaju sa radom učitelja i nastavnika — video
Svoje aktivnosti u raznim oblastima(nastava,poezija,strip,ilustracija,muzika…) beleži na sajtu cedejan.simplesite.com
U dogovoru sa učenicima, u sajt unosi njihove najznačajnije uspehe i tako zajedno vode moderan portfolio.
Učitelj Miomir dobitnik je mnogih priznanja, a neka su:
– Priznanje za razvoj i popularizaciju balkanskog stripa-Leskovac, 2017 — video;
– Sertifikat za aktivno učešće-supervizor-u programu interkulturalne razmene učenika- Švajcarska, 2017 — video;
– Priznanje za mentorstvo ekipi učenika koja je osvojila prvo mesto za najbolji film na međunarodnom festivalu stvaralaštva “Kreativna čarolija”-Banja Vrujci, 2016 — video;
Nastavnica Natalija već 17 godina radi u školi. Za nju kolege kažu da je školski primer doživotnog učenja i primer i inspiracija drugim nastavnicima koje pokreće i uključuje u primenu inovativnih pristupa.
Autor je više naučnih radova iz oblasti obrazovanja i primene informacionih tehnologija u nastavi, koje prezentuje na domaćim i međunarodnim konferencijama. Njeni učenici se redovno plasiraju na republička takmičenja.
Za nju važi priča da iako ima 32 godine radnog staža, uvek sa entuzijazmom pristupa svakom novitetu, kako bi zainteresovala svoje đake. Prva je u školu uvela hibridni model nastave. Pokretač je velikog broja akcija u školi i lokalnoj zajednici, koje doprinose obrazovanju i vaspitanju učenika.
Sadržaje povezuje sa drugim predmetima i prilagođava ih potrebama savremenog učenika.
U okviru svojih časova učenike upoznaje sa preduzetništvom. Neki od njenih časova izgledaju tako što se korišćenjem skajpa, direktnim uključivanjem u mašinsku radionicu učenici upoznaju sa proizvodnjom u realnom okruženju, postavljaju pitanja o načinu rada, zaštiti na radu, zaštiti životne sredine, plasmanu proizvoda, mogućnostima zapošljavanja i slično. Na taj način razvija se komunakacija, kompetencije u nauci i tehnologiji, interpersonalne kompetencije i slično. Podstiče se razvoj realne procene kvaliteta svog i rada drugih, timski rad i poštovanje pravila u radu.
Sa svojim učnicima učestvuje u kampanjama Onlajn nedelja, organizuje radionice vršnjačke edukacije na kojima stariji prenose mlađima znanja o bezbednosti na internetu. Podstiče ih da izrađuju digitalne nastavne sadržaje. Organizuje niz aktivnosti kao što su akcije obeležavanja Dana planete Zemlje, Dana pronalazača, Meseca matematike i slično, a takođe i predavanja stručnjaka iz sveta proizvodnje ili profesora sa fakulteta.
Sa kolegama je uključila učenike seoske škole u Ježevici u međunarodnu akciju Mission X koja promoviše zdrav način života. U ovoj akciji učestvuju škole iz više od 35 zemalja sveta a instruktori su često i sami astronauti NASA.
Aktivno sarađuje sa kolegama iz drugih škola ali i sa privrednicima i predstavnicima lokalne uprave. Zalaže se za prava i priznanja nastavnika. Pokretač je osnivanja fonda na nivou opštine Požega kojim bi se učenici i nastavnici, koji osvoje neka od prva 3 mesta na republičkim ili međudržavnim takmičenjima novčano nagradili.
Više o njenom radu možete videte na sajtovima ovde i ovde.
U okviru vannastavnih aktivnosti, zajedno sa kolegama, organizuje humanitarne prodajne izložbe “Božićni vašar” i “Vaskršnji bazar” gde učenici izrađuju i prodaju predmete koje prave u školi. Pravi akcije promovisanja zdrave hrane.
Kao član Društva pedagoga tehničke kulture i predsednik stručnog aktiva nastavnika TIO zlatiborskog okruga, aktivno radi na povezivanju kolega, organizaciji i realizaciji takmičenja i razmeni iskustava i materijala za nastavu.
Za učiteljicu Tatjanu kažu da je savesna, odgovorna i sistematična. Sama kaže da je od malih nogu želela da bude učitelj. Radi već 20 godina, od toga 6 godina u kombinovanim odeljenjima, 7 godina kao nastavnik srpskog jezika i još 7 godina u razrednoj nastavi. Ova šarenolikost vaspitno – obrazovnog posla omogućila joj je da sagleda različite mogućnosti organizacije nastavnog procesa i stekne iskustvo koje u radu prenosi kao mentor kolegama početnicima. Sve ove godine radi u maloj seoskoj školi u Uzdinu gde se nastava izvodi dvojezično, na srpskom i na rumunskom jeziku.
Ističe da u svom radu uspevaju oni nastavnici koji ne očekuju da inovacije neko od njih zahteva, već da su oni sami inicijatori i nosioci inovacija u nastavi. Njena odeljenja su uglavnom malobrojna, često sa učenicima iz marginalizovanih, romskih i socijalno-ugroženih porodica, kojima je potrebna podrška i rad po izmenjenom i prilagođenom individualnom obrazovnom planu.
U tom cilju, učiteljica Tatjana izvodi ugledni Etno – čas “Bogatstvo različitosti” čiji je zadatak upoznavanje učenika sa nacionalnim manjinama, njihovim običajima, nošnjom, specifičnom kuhinjom, kao i razvijanje multikulturalnosti i poštovanje različitosti.
Neke od vannastavnih aktivnosti kojima se bavi su likovno-kreativne radionice gde se učenici upoznaju sa različitim načinima likovnog izražavanja; “Mozaik tehnika” u okviru kreativne radionice gde su učenici naučili tehniku mozaik slaganja. “Dobro drvo” čija je problematika projekta značajna radi razvijanja ekološke svesti učenika i upoznavanja sa kreativnom reciklažom. Projekat “Čitalačko srce” koji za cilj ima motivisanje i podsticanje učenika da čitaju što više knjiga, pišu, crtaju, maštaju, da razvijaju ljubav prema književnosti. Sve vannastavne aktivnosti mogu se pogledati na sajtu ovde.
Poslednje tri godine prezentuje primere dobre učiteljske prakse na Saboru učitelja Republike Srbije u Beogradu. Na VIII Metodičkim danima učitelja u Novom Sadu izlagala je svoj rad u kategoriji “Kreativan učitelj”. Član je i delegat škole u lokalnom Udruženju zrenjaninskih učitelja, gde je i realizator stručnih tribina. Ima objavljene radove u elektronskim zbornicima Sabora učitelja i zborniku “Digitalni čas”.
Neki od Tatjaninih objavljenih radova su:
“Samostalni rad učenika u nastavi mlađeg školskoh uzrasta”, Časopis Učitelj (2015)
“Dobro drvo”, Kreativna učionica, Prosvetni pregled (2015)
“Čuvari svetosavlja”, Kreativna učionica, Prosvetni pregled (2016)
Neke od njenih nagrada i prizanja su sledeće:
Diploma mentoru Tatjani, za osvojenu Specijalnu nagradu za kolektivni rad na likovnom radu / Energija je svuda oko nas (2016)
Diploma mentoru Tatjani, za osvojeno II mesto na literarnom konkursu / Energija je svuda oko nas (2016)
Diploma mentoru Tatjani, za osvojeno I mesto na VI kaligrafskom konkursu/ Svetosavlje i naše doba ( 2017)
Diploma “U čast učitelju 2” za učestvovanje na Međunarodnom učiteljskom konkursu (2017)
Velimirovi saradnici kažu da, i nakon dve dekade rada sa učenicima, on uvek sa svojim učenicima radi na razvoju praktičnih veština, na aktivnom učešću na dešavanjima u školi i van nje i učešću na konkursima i takmičenjima u vezi informacionih tehnologija i preduzetništva.
Đaci ističu da Velimir na času uvek podstiče kreativnost, inovativnost, samopouzdanje i odgovornost. Nastavnik Radlovački specifičan je i po svom angažovanju, jer njegov čas obično liči na realizaciju projekta i uvek ima akcenat na praktičnoj primeni naučenog.
Velimir vodi najveću onlajn grupu za informatičare, izabran je kao Ugledni nastavnik 2015. godine od strane kompanije Microsoft, dobio je nagradu Diskobolos za najboljeg nastavnika informatike 2015., plaketu za najboljeg mentora na takmičenjima i nagradu Grada Vršca 2017. za najboljeg prosvetnog radnika.
Bio je mentor učenicima koji su se plasirali u finale i osvajali mesta na RAF Challenge takmičenjima više godina za redom, a dobio je i priznanje Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja za takmičarski rad na vizualizaciji otvorenih podataka Ministarstva.
Van nastave, Velimir vodi Informatičku sekciju u okviru koje se učenici pripremaju za učešće na informatičkim takmičenjima, konkursima, događajima i izložbama kao što su takmičenja Dabar, Programiranje, Poslovna informatika, RAF Challenge, događaji poput Nedelje programiranja, Sata programiranja, Sajma preduzetništva i dr.). Instruktor je na besplatnim Cisco Networking Academy onlajn obukama za učenike – link, na besplatnim Oracle Academy obukama – link, radio je kao ekspert na IPA CBC projektu „Vođenje učenika do uspešne prekogranične karijere“ – link, i akreditovani je ECDL tester – link.
Važno je istaći i Velimirovo angažovanje na projektima – kreator je sadržaja IT karavana o bezbednosti dece na internetu za osnovce, nastavnike i roditelje i IT saradnik na PISA testiranju – link.
Rad nastavnika Radlovačkog možete pratiti na internet prezentacijama: radlovacki.wordpress.com i www.teslavs.edu.rs.
Velimir je i pomoćnik direktora i predsednik aktiva nastavnika opšteobrazovnih predmeta prirodnih nauka. U svojoj struci stekao je zvanja Oracle Academy instruktor, Cisco Networking Academy instruktor, MikroTik Academy instruktor, ECDL Accredited Tester.
U svakodnevnom radu sa učenicima, kolege ističu da Velimir uvek učenike priprema za dalje školovanje, ali i za tržište rada koje prati brzi razvoj tehnologije i ekonomije. Inovativnost i kreativnost učenika podstiče projektnom ili problemskom nastavom i uvek insistira na saradnji, komunikaciji, građenju znanja i samoregulaciji prilikom rešavanja realnih problema i projekata, naravno, uvek uz podršku tehnologije.
Verica je učiteljica koja radi u osnovnoj školi u Jadranskoj Lešnici već 16 godina.
Za nju kažu da je pored toga što decu izvodi na pravi put, borac za svoje odeljenje. Poseban akcenat stavlja na kreativnost i osmišljavanje igara, jer kroz igru deca lakše uče. Kvalitet rada potvrđuje dobrim rezultatima koje njeni učenici postižu na takmičenjima iz matematike, srpskog jezika, likovne kulture, i raznim vannastavnim aktivnostima.
Jedan od časova koji učenici izdvajaju je čas gde je Verica spojila ljubav i matematiku. Ideja je da se “ljubavnim zadacima” učenička motivacija prema matematici podigne na viši nivo i da oni uvide primenu matematičkih koncepata u realnim životnim situacijama. Ljubav uvodi u učionicu putem stripa – razgovora dečaka i devojčice, rešavanjem rebusa, rešavanjem matematičkih priča, zadataka, i na kraju igraju kviz “Matematički ljubilio ner”. Ovakva nastava doprinosi većoj zainteresovanosti i aktivnosti učenika, razvija koncentraciju, memoriju, maštu, kreativno i divergentno mišljenje. Ovo je jedan od časova koji je nagrađen i na konkursu “Digitalni čas 2016” trećom nagradom.U Prosvetnom pregledu “Kreativna učionica” prikazan je njen čas matematike gde su kamenčići poslužili za rešavanje zadataka i za zanimljive matematičke igre.
Neke od njihovih vannastavnih aktivnosti su lutkarske predstave, i njeni učenici učestvuju na festivalima lutkarstva osnovnih škola u Novom Sadu,Valjevu… dramskih umetnosti u Loznici, Banji Koviljači, Tašmajdanskom parku. Sve ove ove aktivnosti možete videte na blogu učiteljice Verice. Kreativne aktivnosti
Saradnja roditelja sa učiteljicom ogleda se u tome što oni učestvuju u pravljenju lutki za predstave, aktivni su u radionicama koje se rade sa decom kao što su “Putujemo kroz zavičaj”, “Merenje i mere”, “Susret pun očekivanja”. Oko Uskrsa se organizuje igrarijada gde se učenici i njihovi roditelji nadmeću u raznim igrama. Pravi i obrazovne filmove sa decom ,možete ih videti ovde.
Deca učestvuju i na Ilindanskom vašaru u okviru kulturno umetičkog programa. Roditelji tvrde da su od nje dosta naučili, i da ih je vratila u detinjstvo kroz kvizove, igre i druženja sa decom.
Neki od objavljenih radova učiteljice Verice nalaze se:
U bazi ZUOV-a, Kreativna škola 2011/2012. rad “Triput meri jednom seci”
U Zborniku radova konkursa “Digitalni čas 2016/2017.” Rad Ljubavna matematika
U Zborniku radova konkursa “Digitalni čas 2012/2013.” Rad “Prva hiljada”
Kritičko mišljenje – đačka kecelja, Pedagoška praksa, Prosvetni pregled 25.10.2012.
Izlet u prošlost, Kreativna učionica, Prosvetni pegled 03.03.2015.
Neke od nagrada i priznanja učiteljice Verice su:
Diploma za osvojeno 2. Mesto na konkursu “Kreativa škola 2011/2012” iz oblasti matematika
Treća nagrada na konkursu “Digitalni čas 2016/2017” iz oblasti Matematika, računarstvo, informatika i tehničko obrazovanje.
Diploma za uspešnu animaciju lutaka za 20. FLUOŠ-u u Valjevu, 2014. Diploma za uspešnu scenografiju i kreaciju lutaka na 21. FLUOŠ-u u Valjevu 2015.
Diploma za autorsku predstavu i jasno upućenu vaspitnu poruku na 23. FLUOŠ-u u Novom Sadu 2017.
Aleksandar Stevanović
Aleksandra Sekulić
Biljana Veselinović
Biljana Živković
Danilo Borovnica
Dijana Malidža
Dragana Menčik
Dragana Milićević
Gabriela P. Težer
Goran Jovišić
Gordana Janevska
Gordana Josimov
Gordana Petrović
Gordana Rackov
Ivana Krulj
Katarina Veljković
Lucija Tasić
Marijana Kolarić
Marinko Petković
Mirjana R. Mitić
Mladen Jovanović
Nada Stojičević
Saša Čorboloković
Saša Porubski
Slađana Trajković
Slavica Gomilanović
Slavoljub Mitić
Suzana Miljković
Suzana Veljković
Tanja Vrečko
Tatjana Kovačev
Tatjana M. Topalović
Violeta Miletić
Vladan Mladenović
Vladimir Majstorović
Željana Radojičić Lukić
Zorica Ivanović
Zvonimirka Jovičić
Olivera Todorović
Smiljana Grujić
Od 1982. bio je direktor Naučnog centra Petnica u Srbiji, čiji je jedan od osnivača. Naučni centar Petnica je nevladina, neprofitna i nezavisna obrazovna institucija osnovana da pomogne i podrži mlade ljude koji pokazuju izuzetan interes za nauku izvan školskih programa.Prioritetni cilj obrazovnih aktivnosti u Petnici nije proširivanje faktografskog znanja, već unapređivanje racionalnog i logičkog mišljenja, sposobnosti uočavanja i rešavanja problema, planiranja, zaključivanja, pronalaženja kvalitetnih izvora informacija, procesa zaključivanja itd.
Dragica Pavlović Babić je, kao istraživač, zaposlena na Institutu za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, a kao predavač na Odeljenju za psihologiju gde drži nastavu na dodiplomskim i master kursevima iz psihologije obrazovanja, na akademskom master programu Obrazovne politike Univerziteta u Beogradu, i na Matematičkom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Konsultant je Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije i član ekspertskih grupa koje angažuje Ministarstvo za razvijanje pojedinih aspekata u oblasti sistema obrazovanja.