Nastavnik Marinko već 15 godina radi isključivo sa decom sa smetnjama u razvoju.
Akreditiovan je kao CIE (Cambridge International Examiner) ispitivač na Kembridž programima za predmet Science, na nivou KS3 i KS4. Govori engleski i nemački jezik, trenutno pohađa kurseve rumunskog jezika. U nastavi koristi gestovni govor i Brajevu azbuku. Koristi i mogućnosti IKT-a i asistivnu tehnologiju, posebno u slučajevima otežane komunikacije sa učenicima. Prevodi tekstove iz časopisa „Science in School“.
Njegov moto je «Nauka za sve»!
Kolege kažu da ga odlikuju spremnost na celoživotno učenje, inovativnost, kreativnost, posvećenost, požrtvovanost, organizovnost i skromnost. Spremnost na stalno učenje ogleda se i kroz to što je posle završenih osnovnih studija fizike i hemije upotpunio svoje znanje iz oblasti defektologije na Defektološkom fakultetu u Beogradu, kako bi bolje razumeo probleme svojih učenika te da im pomogne prilikom razumevanja nastavnog gradiva. Aktivan je član Društva fizičara Srbije i Društva defektologa Srbije, gde se bavi problemima nastave sa decom sa smetnjama u razvoju. Autor je prvog udžbenika iz fizike za 6. razred.
Aktivno učestvuje u međunarodnim projektima u organizaciji UNESCO-a i ACES-a gde su učestvovala i deca sa smetnjama u razvoju. Bio je na studijskim putovanjima u Velikoj Britaniji, Rumuniji, Nemačkoj, Austriji, Slovačkoj, Švajcarskoj, Mađarskoj, Sloveniji i Hrvatskoj na kojima je takođe upotpunjavao svoje znanje i veštine, kako iz oblasti fizike, tako i iz oblasti defektologije.
Nastavnik Marinko Petković je na veoma inventivan način deci u školi približio i savremena istraživanja i dostignuća iz oblasti fizike u CERN-u, kao i astrofizike. Svojim učenicima posvećuje posebnu pažnju, za njih organizuje posete i vodi ih u posete drugih institucija. Takođe, podstiče ih da se takmiče iz različitih oblasti i na poseban način vrednuje uspeh i postignuća učenika. Sa druge strane, njegova skromnost čini da deca na časovima uživaju u malim stvarima, težeći ka vedrom umu, osećaju slobode i stalnoj potrebi za novim saznanjima. Njegova učenici su srećni, jer im je dao šansu, i zato što ih smatra podjednako važnim kao i sve ostale.
Sa učenicama sprovodi dodane aktivnosti kroz zabavne i edukativne radionice. Svake godine priredjuje predavanja, aktivnosti i mini projekte u kojima učenici rade prema svojim mogućnosti pri čemu favorizuje timski rad i saradnju. Ove godine u okviru tematske nastave na temu „Lutke“ priredio je radionicu iz oblasti fizike ljudskog organizma.
Svake godine pripema učenike zarvršnih razreda za grupni ples na maturskoj večeri.
Google drive link
scienceinschool.org