Winter magic in physics with Bilja and Ana

Za vreme zimskog raspusta, u okviru projekta CPN-a, „BUDI I TI NAUČNIK“, organizovaće se druga po redu zimska škola fizike radi promocije nauke/ fizike, za učenike od 12 do 15 godina (6. 7. i 8. razred) u Naučnom klubu Kragujevac.

S obzirom na prošlogodišnje pozitivno iskustvo ovakvog druženja (Zimska škola – MUĆNI GLAVOM!) odlučile smo se da ove zime, učenici aktivno učestvuju u pet potpuno novih integrativnih radionica kako bi razvijali kritičko mišljenje prilikom rešavanja problemskih zadataka i realizacije realnih, misaonih i virtuelnih eksperimenata.

Planned workshops:

Planned workshops:

2.Upotreba aplikacija na mobilnom telefonu (merenjem nivoa buke u blizini Naučnog kluba, omogućilo bi se shvatanje njenog štetnog uticaja (fizika i ekologija));

  1. Coding (QR code), designing and solving jeopardy tasks (by reading for comprehension, students would reach the depth structure of the problem (physics and Serbian);
  2. Učenjem na realnom i virtuelnom (PhET simulacija) modelu atoma omogućila bi se vizuelizacija pojmova u nauci: Da li su atomi bitni? (fizika i hemija);
    5.Misaoni eksperimenti – Šta bi bilo kad bi bilo… prevashodno su usmereni na buđenje radoznalosti kod učenika (fizika i filozofija).

Mladim ljudima omogućen je pristup naprednim tehnologijama i savremenim naučnim konceptima, međutim svet znanja/nauke u školi često čine odvojeni “hodnici” pa je učenicima ponekad teško da poveruju da su to delovi jedne celine. Uz integrativni pristup i smislenu upotrebu IKT-a, učenici bi izvršili sintezu delova znanja/nauke u jednu celinu. Učestvovanje u raznovrsnim aktivnostima koje izlaze iz okvira formalnog obrazovanja omogućiće im da i sami budu istraživači i tako se približe nauci.

Aktivnim sticanjem integrisanih znanja o prirodnim pojavama koje nas okružuju, kroz istraživanje učenici će formirati osnovu naučnog metoda kojom bi uvideli neraskidivu vezu fizike, drugih nauka i IKT-a. Integrativni pristup nauci u ovoj Zimskoj školi daje mogućnost da se problemska situacija postavi u okvirima fizike, a zatim se problem analizira zahvaljujući znanjima iz drugih naučnih disciplina. Ovakav inovativni pristup nesumnjivo će imati veliki uticaj na kvalitet stečenog znanja.
Učesnici Zimske škole fizike II imaće mogućnost da uz druženje kvalitetno provedu deo svog zimskog raspusta, razvijajući ključne veštine za 21. vek.

Authors and implementors:
Biljana Živković, a physics teacher in Primary School “Vuk Stefanović Karadžić“ in Kragujevac.
Ana Marković, a physics teacher in “The First Grammar School of Kragujevac“ in Kragujevac.

https://rtk.co.rs/otvorena-zimska-skola-fizike/
http://fizicrisumadije.blogspot.com/2019/02/blog-post.html

Comments are closed.