Za vreme zimskog raspusta, u okviru projekta CPN-a, „BUDI I TI NAUČNIK“, organizovaće se druga po redu zimska škola fizike radi promocije nauke/ fizike, za učenike od 12 do 15 godina (6. 7. i 8. razred) u Naučnom klubu Kragujevac.
S obzirom na prošlogodišnje pozitivno iskustvo ovakvog druženja (Zimska škola – MUĆNI GLAVOM!) odlučile smo se da ove zime, učenici aktivno učestvuju u pet potpuno novih integrativnih radionica kako bi razvijali kritičko mišljenje prilikom rešavanja problemskih zadataka i realizacije realnih, misaonih i virtuelnih eksperimenata.

Planirane radonice:
1.Kodiranje (QR kod), osmišljavanje i rešavanje Džepardi zadataka (čitanjem sa razumevanjem učenici bi dosegli do dubinske strukture problema (fizika i srpski jezik));
2.Upotreba aplikacija na mobilnom telefonu (merenjem nivoa buke u blizini Naučnog kluba, omogućilo bi se shvatanje njenog štetnog uticaja (fizika i ekologija));
- Realizacijom merenja u virtuelnom (PhET simulacija) i realnom električnom kolu omogućilo bi se uočavanje razlike u rezutatima ostvarenih merenja (fizika tehnika i tehnologija);
- Učenjem na realnom i virtuelnom (PhET simulacija) modelu atoma omogućila bi se vizuelizacija pojmova u nauci: Da li su atomi bitni? (fizika i hemija);
5.Misaoni eksperimenti – Šta bi bilo kad bi bilo… prevashodno su usmereni na buđenje radoznalosti kod učenika (fizika i filozofija).
Mladim ljudima omogućen je pristup naprednim tehnologijama i savremenim naučnim konceptima, međutim svet znanja/nauke u školi često čine odvojeni “hodnici” pa je učenicima ponekad teško da poveruju da su to delovi jedne celine. Uz integrativni pristup i smislenu upotrebu IKT-a, učenici bi izvršili sintezu delova znanja/nauke u jednu celinu. Učestvovanje u raznovrsnim aktivnostima koje izlaze iz okvira formalnog obrazovanja omogućiće im da i sami budu istraživači i tako se približe nauci.
Aktivnim sticanjem integrisanih znanja o prirodnim pojavama koje nas okružuju, kroz istraživanje učenici će formirati osnovu naučnog metoda kojom bi uvideli neraskidivu vezu fizike, drugih nauka i IKT-a. Integrativni pristup nauci u ovoj Zimskoj školi daje mogućnost da se problemska situacija postavi u okvirima fizike, a zatim se problem analizira zahvaljujući znanjima iz drugih naučnih disciplina. Ovakav inovativni pristup nesumnjivo će imati veliki uticaj na kvalitet stečenog znanja.
Učesnici Zimske škole fizike II imaće mogućnost da uz druženje kvalitetno provedu deo svog zimskog raspusta, razvijajući ključne veštine za 21. vek.
Autori i realizatori:
Biljana Živković, nastavnica fizike, u OŠ “Vuk Stefanović Karadžić“, Kragujevac
Ana Marković nastavnica fizike u ,,Prvoj kragujevačkoj gimnaziji“ Kragujevac
https://rtk.co.rs/otvorena-zimska-skola-fizike/
http://fizicrisumadije.blogspot.com/2019/02/blog-post.html