Čovek je genetski kreativno biće, a da li i koliko uspevamo da sačuvamo u sebi tu dragocenu osobinu i da li je cenimo i podstičemo kod svojih učenika?Kreativno dete je radoznalo, flexibilno, teži ka nezavisnošću, fantastičnog duha i poseduje ljubav prema igri. Zar ovo nisu osobine koje bi mogle pobediti sve prepreke koje savremeno i buduće doba sa sobom nosi?
Mnogi talentovani, kreativni ljudi misle da to nisu, jer ono u čemu su bili dobri u školi, možda nije bilo dovoljno cenjeno. Zato prvo moramo razmisliti o principima prema kojima obrazujemo našu decu, čiji je talenat beskrajno raznolik. Svi oni imaju različite sposobnosti, a naš zadatak je da sagledamo to bogatstvo kreativnih kapaciteta i obrazujemo celo njihovo biće, kako bi se sutra mogli suočiti sa budućnošću.

Kažu da je informacija bila najtraženija roba 20.veka, a u 21.veku najtraženija roba na svim tržištima je kreacija. Samim tim glavna tendencija u školama 21.veka bi trebalo da se odnosi na afirmaciji kreacije, a ne na afirmaciji samo i jedino akademskih znanja, jer bez kreativnog stvaranja nema pravog školskog života.
Na koje sve načine se ja kao nastavnik muzičke kulture trudim da pojačam kreativnost kod svojih učenika:
- nastojim da uvek imamo zavidan broj nastupa i gostovanja tokom godine
- trajno beležim muziku koji stvaramo – snimanje muzičkih albuma (iskusto snimanja muzike u studiju je za decu dragoceno)
- svoj rad često prezentujemo putem medija – televizijska, radijska gostovanja, štampani mediji
- povezujemo se trajno kroz aktivnosti Udruženje Serbia Global Art Team-a u kome sudeluju svi učenici bivši, sadašnji, budući, kao i kolege Link
- povezujemo se sa drugim Ministarstvima, pre svega Ministarstvom kulture i informisanja, kako bi konkurisali za projekte, dobili angažmane u muzičkim, televizijskim, kulturnim projektima
- trudim se da organizujem veliki broj muzičkih radionica, kako za svoje učenike, tako i za učenike iz drugih škola, kao što su: “Od tradicije do modernizacije”, “Do, re, mi”, “Obojimo muziku”, “Kreativnost, identitet i kulturno pamćenje”… Link
- osmišljavam festivalske aktivnosti na kojima bi deca, ali nastavnici mogli pokazati sva svoja znanja, umeće, talente, veštine – GroArt Fest Link
- nastojim da kontinuirano učestvujemo u Međunarodnim kulturnim projektima, kao što su npr. “Dani evropske baštine” ,“Retnik fest”…
- trudim se da kod učenika razvijam preduzetnički duh, demonstrirajući im da se kroz kulturno delovanje može zaraditi ( npr. uključivanje u nacionalni televizijski projekat “Nemanjići – rađanje kraljevine”)
- kontinuirano učimo od najboljih kroz saradnju naših učenika sa našom velikom umetnicom Biljanom Krstić, čije Master Klas – edukativne radionice redovno pohađamo
- umetničke discipline su nerazdvojive, pa tako sve naše ideje realizujemo u saradnji sa našom nastavnicom likovne kulture Marinom Mitrić, čiji učenici su i ovom prilikom napravili divne radove na ovu temu: “Kreativnost pojačaj – školu ojačaj”



Pored afirmacije kreativnog duha ipotencijala, moja želja je da formalno obrazovanje obrati pažnju na obrazovanje srca, učenje ljubavi, saosećanja, pravde, oproštaja, pažnje, tolerancije, mira. Ovo obrazovanje je neophodno od vrtića do srednjih škola i univerziteta. Mislim na socijalno, emocionalno i etičko učenje. Treba nam svetska inicijativa za edukovanje srca i uma u ovom modernom dobu, a kako drugačije nego uz muziku, jer o muzici se ne uči, muzika se živi!