Bliži se početak još jedne školske godine. Znam da nisu svi ljudi opčinjeni školom kao ja i da je nekima teško vratiti se u školu, ali potrudimo se da sagledamo svetlu stranu. Meni je to prioritet, a postavljanje ciljeva za novu školsku godinu, i te kako pomaže.
Evo
- KUPITE SEBI ZALIHE PRIBORA I NEKOG ZANIMLJIVOG MATERIJALA
Nabavite sebi neke olovke, zaslužili ste ih! Ja, obično, kupim neka lepa penkala pošto volim da pišem njima. Često posećujem knjižare i slične prodavnice gde se može naći materijal za kreativan rad sa decom i nabavljam sitnice. Znam ja da sve to, generalno, iziskuje novac, naš lični novac koji trošimo za potrebe posla, ali ako čekamo da nam neko nešto da, od toga nema ništa. Ne želim da mi se nastava bazira na relaciji tabla-kreda, zbog toga što su nam škole siromašne. Mahom investiram u flomastere, bojice, nove markere i olovke u boji, šljokice, sunđerasti kolaž, nalepnice, perlice…
Ako lepo organizujemo svoje materijale i izrazimo očekivanje da će se i učenici dobro brinuti o njima, to će se, zaista, i desiti. Učenici ulažu više napora i, zapravo, poštuju kada imaju dobre stvari za rad . Razvijamo njihovu kreativnost, a oni kroz igru uče.
2. POSTAVITE CILJ ZA NAČIN RADA U NOVOJ ŠKOLSKOJ GODINI
Možda želite da vaši učenici budu drugačiji- isprobajte nešto novo. Umesto tradicionalnih testova ili kvizova uvedite igre na kompjuteru, organizujte takmičenja ili uvedete, na primer, slobodno dobrovoljno čitanje, slobodnu izradu projekata… Dajte učenicima mogućnost izbora. Ne servirajte im gotove sadržaje! Možda da ove godine jednom nedeljno oslobodite učenike domaćeg zadatka, možda da im zadate domaći online, ili imate neke nove ideje o tome kako da „začinite“ domaći zadatak.
Možda se vaš cilj odnosi na nešto drugo, kao na primer, na veću saradnju među učenicima, ne veću saradnju sa roditeljima i slično, ali bez obzira na temu, vaš cilj treba da bude realan i specifičan.
Kako ćete to postići? Kako ćete izmeriti svoj napredak? Zapišite svoj cilj. Proveravajte se i ispravljajte svoju strategiju, po potrebi, tokom cele godine. Uzmite vremena da razmislite o toj vrsti putovanja. Ništa nije savršeno prvi put, ali kako ćemo rasti, ako nikada ne probamo nešto novo.

3. IZGRADNJA ZAJEDNICE U VAŠOJ UČIONICI
Ako od učionice napravimo pozitivan i siguran prostor za učenike, imamo jedan od najboljih načina da budemo zadovoljni učitelji. Kada je učionica takvog karaktera problemi u ponašanju nestaju i možemo uživati u međusobnom odnosu sa učenicima. To može biti i malo komplikovano, jer svaki razred ima jedinstvenu dinamiku rada različitih učenika sa sopstvenim potrebama, očekivanjima i ličnostima.
Isprobani i istiniti načini za stvaranje dobrih vibracija :
• Posmatrajte svoje kolege- sarađujte sa kolegama iz škole i van nje, razmenjujte iskustva i stavove. Ovo je jedan od najboljih načina za učenje novih ideja i jačanje onoga što već radite (ili onoga što želite da promenite) u svojoj učionici.
• „ Uđite u razne učionice“.
• Što više sarađujte sa učenicima. Veoma je važna saradnja na polju vannastavnih aktivnosti. Ako, iz nekog razloga, nemate vremena ili prilike da radite tako nešto, razmislite o posetama učeničkih priredbi, koncerata, predstava, sportskih takmičenja…
4. IGRAJTE VIŠE IGRA U RAZREDU
Što je više moja učionica zabavnije i aktivnije okruženje za učenje, to je siguran način da ja budem srećan i zadovoljan učitelj.
Donesite igre! Deca su vizuelna bića i kroz igru najbolje uče, a da nisu ni svesni toga, jer se nalaze u okruženju koje je prijatno za njih. Osim toga, pedagoški, igre mogu biti neverovatan način da se obezbedi razumljiv unos informacija na način koji, zaista, uključuje sve učenike. Koristim različite vrste igara- od kompjuterskih, preko društvenih do igara koje sama izrađujem za potrebe procesa nastave. Najjednostavniji način je taj da, prosto, izvedete svoje učenike napolje i da se igraju kredom na betonu. Na ovaj način mogu da iskažu i svoju kreativnost, a mogu i da pokažu svoje jezičke veštine na način koji ne zahteva dosadan papir i olovku. Uvek postoji mnogo različitih načina na koje možete da igrate igre pogađanja, muzičke igre, matematičke igre…
Jednostavno – igrajte se!
5. SARAĐUJTE SA DRUGIM UČITELJIMA
Imate sjajne ideje da podelite. Imaju sjajne ideje da podele. Zašto ne biste zajedno radili da biste učili i „rasli“?
Opcija 1: Povežite se sa učiteljima na lokalnom nivou,razmenite iskustva, družite se… Ovi Opcija 2: Povežite se sa drugim nastavnicima na mreži. Mreža pruža mnogo mogućnosti i budite uvereni da ćete pronaći mnogo divnih ljudi koji su spremni da sarađuju sa vama.
6. PRATITE RAD I NAPREDAK UČENIKA
Kao nastavnici moramo pratiti i prilagođavati se! Kada odgovaramo na potrebe, interese i sposobnosti naših učenika, učenici imaju više mogućnosti da napreduju, a pri tom im je i interesantnije. To je savršena kombinacija za srećnog učitelja, ako uopšte postoji.
Ja, se lično, mnogo upuštam tako da uvek želim znati sve o svojim učenicima, kako bi im se posvetila maksimalno.
Dovoljno
Čuvajte
Mi smo u jednoj od najvažnijih profesija, i zaslužujemo da budemo SREĆNI! Hvala vam za sve što radite i želim vam sjajnu školsku godinu!