Udruženje Živojin Mišić treću godinu za redom u saradnji sa portalom Najbolja mama na svetu!

Najbolji edukatori Srbije imali su priliku da zajedno sa najmlađim posetiocima Immo centra održe edukativne radionice na festivalu – Volimmo da učimo.

Jelena Babić – učiteljica iz Prokuplja otvorila je festival radionicom “Recikliraj pa zasviraj” koja je bila namenjena deci mlađeg školskog uzrasta. Cilj radionice je bio da probudi razvoj ekološke svesti, kreativnosti i mašte. Učiteljica Jelena je obratila pažnju na razvoj ljubavi prema muzici, umetnosti i kulturi.

Moto radionice je bio : “Reciklaža nije ni gnjavaža, ni blamaža, reciklaža je kada se preradi upotrebljena ambalaža!”

Učesnici radionice imali su priliku da naprave sjajne muzičke udaračke ili žičane instrumente od otpadnog materijala koristeći plastične čepove, kašike, poklopce od tegle… Jelena je pripremila prikaz instrumenata modela koje su deca trebala da naprave od materijala koji nužno ne moraju da završe kao nereciklirani otpad.

Mališani su nakon izrade instumenata zajedno izveli ritmičke modele koje su prethodno ispisali na muzičkim karticama.

Kako je protekla radionica, opisala nam je Jelena u nekoliko rečenica: “Jedno pozitivno iskustvo. Veoma mi je drago što sam učestvovala u ovim radionicama. Deca su divna. Interesantno je to da su i mlađa deca znala šta je reciklaža i objašnjavali su to na sebi svojstven način. Pokazali su veliko interesovanje za rad, aktivno su učestvovali u razgovoru i uživali su u izradi instrumenata. Najfascinantiji mi je bio osmeh na njihovim licima kada shvate da taj njihov instrument zaista “radi”.”

Nastavnica matematike, takođe iz Prokuplja, Slađana Trajković održala je radionicu “Pošalji tajnu poruku”. Decu je upoznala sa kriptografijom – naučnom disciplinom koja proučava metode slanja poruka u obliku u kojem ih može pročitati samo osoba kojoj su namenjene. Njena važnost se svakodnevno povećava i koristi čak i kada nismo toga svesni.
Učesnici radionice imali su priliku da saznaju u kakvoj su vezi matematika i kriptografija, kao i da se upoznaju sa Cezarovom šifrom i Polibijevim kvadratom, a zatim pravljenje šifriranog diska i skitala, pisanje tajnih poruka pomoću Cezarove šifre, razotkrivanje šifrovanih slika pomoću Polibijevog kvadrata.

Slađanin utisak o radionici je veoma ohrabrujući i pozitivan: “Nije važno koliko imate godina i da li ste pošli u školu. Važno je da imate želju da nešto naučite. Moji mali drugari su naučili šta je Polibijev kvadrat, razbijali Cezarovu šifru i pravili skital.“

Priliku da čuju “Čarobnu harmoniku” omogućila je nastavnica harmonike i kamerne muzike iz Beograda, Danijela Rakić.

Na ovoj radionici, deca su imala priliku da se upoznaju sa muzičkim instrumentom – harmonikom. Danijela je zajedno sa svojim učenicima održala mini koncert na harmonici.

Danijela je zadovoljna interesovanjem najmlađih za muziku i instrumente: “Na radionici su pored kratkog predavanja o instrumentu harmonika učesnici imali prilike da čuju mini koncert koji je bio održan od strane učenika muzičke škole “Kosta Manojlović”, koji su izveli originalna i transkribovana dela za harmoniku. Interesantan je bio kamerni sastav violina i harmonika gde su se deca upoznala sa mogućnostima zajedničkog sviranja na ta dva instrumenta. Učesnici festivala imali su priliku da na kraju radionice nacrtaju instrumente koje su prethodno čuli. Zanimljivo je to što su najmlađi pokazali veliko interesovanje za instrumente i muzičku školu.”

Gordana Janevska, učiteljica iz Knjaževca održala je radionicu pod nazivom – “Svedelja”.

Cilj ove radionice bio je da deci olakša sagledavanje i artikulaciju ličnih potreba i želja, prepreka koje stoje na putu njihovog zadovoljenja ili ispunjavanja, i da ih dovede do saznanja da se potrebe mogu zadovoljiti na različite načine.

Ovako je to izgledalo iz Gordaninog ugla: “U prijatnoj i radnoj atmosferi kreativnost mališana je došla do izražaja.

Na početku radionice napravili smo bedž na listu papira u boji. Oni koji su znali da pišu, napisali su svoje ime, a ostali su znakovno predstavili svoje ime. Uz ime su docrtali i simbol koji je na neki način povezan sa njima. Usledio je razgovor tako što su pokazali bedž i ispričali šta su nacrtali.
Zatim smo izveli vođenu fantaziju. Kroz priču su zamislili jedan poseban dan “Svedelju” – dan za osvarivanje želja, koji mogu provesti kako žele. Usledilo je crtanje tog nezaboravnog dana i predstavljanje onoga što su nacrtali grupi.
Na kraju radionice u talasu raspoloženja u obliku srca su pomoću stikera ocenili radionicu.
Festival “Volimmo da učimo” na zabavan način je uspeo da motiviše mališane da iskažu svoj potencijal i pružena im je mogućnost da se druže u opuštenoj atmosferi. Roditeljima, bakama i dekama je takođe omogućeno da vide kako se njihovi mališani razvijaju u kreativne osobe.”

Aleksandar Mijalković, nastavnik srpskog jezika i književnosti iz Inđije ovaj festival zatvorio je radionicom “Imam IQ za HAIKU”.

Radionica je podrazumevala upoznavanje učesnika sa haiku formom u poeziji i vežbu u pisanju ove kratke pesničke vrste kroz nekoliko različitih zadataka. Suština je u učenju sažetog izraza, kao i u umeću da se kratka misao, ili emocija, predstave u dužem obliku – uvek u tri stiha, standardne metrike 5-7-5 slogova.

Aleksandar kaže: “Zanimljivo je da nisam imao priliku da radim sa decom predškolskog uzrasta, iznenadio sam se činjenicom da su oni podjednako zainteresovani kao i deca starijeg uzrasta. Bez ikahvih prepreka i problema savladali su pisanje haiku poezije.”

Zahvaljujemo se timu portala Najbolja mama na svetu na još jednoj uspešnoj saradnji i našim Najboljim edukatorima za uspešno održane radionice.

Komentari su onemogućeni.