Saradnja Najboljih edukatora Srbije i HWPL tima iz Južne Koreje

Najbolji edukatori Srbije iz Novog Sada imali su priliku da, posredstvom Udruženja “Živojin Mišić” koje sa HWPL timom sarađuje na jednom od projekata, ugoste mlade ljude iz te organizacije i učestvuju u jednom zanimljivom projektu.         

U ponedeljak, 10. i utorak 11. februara 2020. godine, naša tri nastavnika – Goran Jovišić, Marinko Petković i Vesela Mačkić imali su priliku da u svojim školama ugoste tim organizacije HWPL iz Južne Koreje. HWPL organizacija se zalaže za mir u svetu i prestanak ratova. Jedan od načina na koji promovišu svoje ideje je putem projekta “Education Peace Letter”. Glavni cilj ovog projekta je da  učenici nauče šta je mir, zatim šta je asertivna komunikacija, da razumeju drugačije poglede na svet, i razvijaju društvenu odgovornost. Vrednost ovih znanja i veština se ogleda u tome da učenici koji to savladaju mogu brzo prepoznati nasilje u školskom okruženju, kako verbalno tako i fizičko, i upravo oni budu ti koji zagovaraju promene. Kasnije, ta znanja i veštine mogu da koriste kako bi svet postao mirno mesto bez sukoba.

Kada je Udruženje “Živojin Mišić” kontaktiralo edukatore, ono što ih je privuklo da uspostave saradnju sa HWPL organizacijom,  pored projekta od svetske važnosti, bila je i mogućnost učenja i razmena iskustava sa nacijom koja je pokretač tehnološih promena u svetu. Osim toga,  edukatori su prepoznali važnost upoznavanja naših učenika sa kulturom Južne Koreje kao i mogućnost da se Srbija nađe na svetskoj sceni država koje se zalažu za mir u svetu. 

Učenici škola ,,Milan Petrović“ u Novom Sadu, ,,Ivan Gundulić“ u Čeneju i  Karlovačkoj gimnaziji u Sremskim Karlovcima imali su priliku da otkriju unutrašnjeg sebe, da promišljaju o miru na kritički način, da kroz pisanu vežbu napišu poruku o miru, kao i da samoevaluiraju svoje vrednosti, veštine i znanja u toku radionice. Izražavali su sebe kroz kreativnost i bili celovito angažovani u nastavnom procesu što nije ostalo neprimećeno od strane gostiju.

Rebecca Kim, u ime HWPL organizacije kaže da njen tim neće zaboraviti utisak koji su učenici ostavili na njih. Ističe da su bili veoma zainteresovani za projekat i entuzijastični u procesu iskazivanja svojih misli i osećanja. Naglasila je i da im je bilo zadovoljstvo da sarađuju sa našim nastavnicima koji su bili otvoreni i velikodušni i nadaju  se da će i u skorijoj budućnosti imati priliku da sarađuju sa njima. 

U toku posete edukatori su imali priliku da razgovaraju o sličnostima i razlikama obrazovnog sistema u Srbiji i Južnoj Koreji. Tako je tim Južne Koreje u Sremskim Karlovcima bio veoma zainteresovan da sazna više o sistemu gimnazija i njenim podelama na društvene i prirodne smerove. Uočili su da se u Karlovačkoj gimnaziji mnogo veća prednost pridaje humanističkim nego prirodnim naukama što je potpuna suprotnost u odnosu na njihov sistem. Zainteresovao ih je i način izučavanja matematike jer je drugačiji nego u njihovoj državi. Postavljali su pitanja o metodama poučavanja maternjeg jezika, konkretno – da li se izučavaju odvojeno gramatika jezika i književnost ili su spojeni u jednom predmetu. Gosti su videli i prednosti našeg obrazovnog sistema u kome se klasičan jezik poput latinskog, i dalje izučava, i posebno im je bilo interesantno da znaju koliko stranih jezika uče učenici u Srbiji, i kako se korejski našao na izbornoj listi za strani jezik. 

Poseta južnokorejske organizacije je pored interkulturalnog dijaloga donela i nova znanja o pogledu metoda nastave. Goran Jovišić ističe: ,, Kroz primer očigledne nastave sam video kako može da se osmisli i efektno realizuje neka tema, čak i tako ozbiljna tema kao što je mir u svetu. Naučio sam nove metode rada, postavio sam sebi nove ciljeve i ishode u nastavnom procesu. Bilo je puno inovativnih metoda koje mogu da se primene u nastavi svih predmeta, ne samo informatike.“ 

Vesela Mačkić je rekla da je poseta Rebeke, Džejsona i Emili unela radost u njenu učionicu i da se nada da će se saradnja nastaviti dalje putem sličnih projekata jer su učenici uživali u drugačijem pristupu nastavi. Učiteljica je istakla da je ponosna na svoje učenike koji su rekli da je za njih porodica najvažnije blago i da će to presudno uticati na njihove dalje planove u budućnosti. Stekla je utisak da su učenici kroz radionicu otkrili prvenstveno sebe, svoje unutrašnje vrednosti, ali i postavili nove ciljeve i planove.

Marinko Petrović je naglasio da je poseta ispunila sva njegova očekivanja i da je važno to što ima priliku da pokaže svoj način rada i dostignuća sa učenicima. Pored toga, rekao je da su učenici bili zadovoljni radionicom koju su pohađali, kao i da svaka promena u radu dovodi do poboljšanja načina rada.  Posebno je istakao da je deci sa autizmom bilo jako zanimljivo da ispisuju korejska slova i da nauče nešto o njihovoj kulturi. Nastavnik je rekao da je goste iz Južne Koreje najviše interesovalo koji pristup ima sa decom sa smetnjama u razvoju kao i koje metode koristi u svom radu. Takođe, u razgovoru sa njima je saznao da se obrazovni sistem Srbije i Južne Koreje  jako razlikuju, pogotovo kada je reč o ciljevima obrazovanja.

Naši nastavnici mogućnost nastavka dalje saradnje vide kroz razmenu učenika preko stipendija koje bi dodeljivala naša vlada i vlada Južne Koreje. Saradnja bi se odnosila na učenje jezika, ovladavanje IT-jem, komunikacione, i preduzetničke veštine. Naglašavaju da je najvažnije biti orijentisan ka našim učenicima,  njihovim potrebama i željama i spremiti ih za izazove koji ih očekuju u 21. veku.  

Za dve nedelje, HWPL tim posetiće neke od naših edukatora i u beogradskim školama. 

Radujemo se još jednom druženju i umrežavanju!

Komentari su onemogućeni.