Većina nas se u ovom trenutku nalazi u situaciji da razmišlja i ima dilemu šta da koristi u onlajn nastavi sa učenicima. Izbor nije lak ni kad imamo vremena za promišljanja i planiranje, a kamoli u ovom trenutku. Trenutno smo suočeni sa mnogim izazovima i nedoumicama, bez obzira koliko smo spremni i vični. Čak i oni koji imaju i misle da imaju dobre digitalne kompetencije imaju dileme, preispituju se i pokušavaju da nađu optimalno rešenje koja će najviše odgovarati učenicima i sve to u jako kratkom roku. Svi smo svesni da će biti problema, da ćemo grešiti u izboru alata i načinu rada sa učenicima, ali ne treba odustajati i ne treba biti strog prema sebi. Potrebno je pre svega dobro definisati šta želimo da učenici nauče i tek onda pripremiti materijal za učenje. Ono čega moramo da budemo svesni je da od toga kako ćemo pripremiti materijal ili koje ćemo postojeće materijale koristiti, da ih učenici samostalno proučavavaju, zavisi šta će učenici naučiti, ali i da li ćemo ih privoleti na ovakav način rada.
Situacija u kojoj se nalazimo nam pruža mogućnost da pokušamo da učenicima ukažemo i pomognemo da shvate prednosti upotrebe interneta za učenje, a ne samo za društveno umrežavanje radi zabave. Ovo je velika odgovornost i od nas se u ovom trenutku traži mnogo požrtvovanosti, rada, učenja…
Trenutno smo prepravljeni informacijama o alatima, platformama, teško nam je da ih selektujemo izaberemo, odlučimo. Pokušavamo da u moru toga pronađemo nešto što može da nam pomogne. Mnogi nam preporučuju, savetuju, dele iskustva, nesebično se trude da pomognu, ali mi smo ti koji moramo da vidimo šta je to što našim učenicima i nama u ovom trenutku najviše odgovara i šta će nam omogućiti da što efikasnije ostvarimo ciljeve učenja.

Veb sajt Vebcikolpedija, je sajt koji su napravili naši nastavnici i koji se bavi temom Veb alata i njihovom primenom u nastavi. Sajt je napravljen tako da postoji kategorizacija alata po nameni i u svakoj kategoriji se nalazi po nekoliko alata. Svaki alat ima opis, namenu i koje su mu mogućnosti sa isticanjem prednosti i uočenih nedostataka. Za svaki alat postoje uputstva za korišćenje u različitim formatima: detaljno tekstualno uputstvo, video-uputstvo, kolažne slike sa osnovnim koracima (obično za jednostavne alate). U opisu svakog alata postoji i preporuka gde i kako se može koristiti u nastavi, kao i primer korišćenja alata. Posetite Vebciklopediju, preporučite je učenicima, ponudite im neki od alata da samostalno naprave sadržaj za nastavu, da vam pokažu šta su naučili iz vašeg predmeta. Dajte im slobodu da budu kreativni tokom korišćenja interneta, pokažite im njegovu drugu stranu.
Učenje je iskustvo, a mi učimo zajedno sa našim učenicima. Budimo tim na zajedničkom zadatku.